henry-benry

Alle de spekulationer

9 indlæg i dette emne

Hvorfor er det at tankerne hele tiden kredser om den lille?

Gennem hele graviditeten har der været en frygt for om alt nu var godt nok. I starten var det frygten for at abortere, nu er det frygten for manglende liv. Jeg er jo så langt henne nu at jeg skal mærke hende hver dag, og så begynder tankerne jo at kredse "Har jeg mærket hende i dag" "Hvornår mærkede jeg hende sidste gang" "Hvorfor giver hun ikke tegn lige NU?" osv. osv.

Samtidig var vi til 3D scanning i lørdags, og jeg fik afvide at prinsessen ligger solidt på den øvre vægtkurve = hun er lidt stor i det. Og det kunne skyldes 2 ting: 1. hun trivedes og bare hyggede sig 2. at der var mulighed for at det var begyndelsen til noget svangreskabsforgiftning. Så nu kredser min frygt også omkring dette.

Jeg er ikke den mindste pige, så jeg har jo hørt om risikoen for at føde for tidligt, og den forøget risiko for svangreskabsforgiftning osv. Og det er virkelig en stor frygt at jeg skal udvikle det, og dermed føde et lille barn alt for tidligt.

Beklager dette pive indlæg, men jeg havde lige brug for at komme af med tankerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg forstår din frygt Henriette.. Og selvfølgelig skal det være plads til at lufte den :)

Jeg forstår dog bare ikke hvorfor netop Svangerskabsforgiftning et nævnt for dig, når hun er til det store side? Normalt siger man at SF-børn et små.

Uanset håber jeg naturligvis du slipper uden om alle skrækscenarierne. Får du lyst til eller brug for at snakke ved du hvor jeg er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bare give dig et stort :kram og sige du ikke er alene med de spekulationer. Hvis du kigger forbi min tråd finder du ynkeindlæg på ynkeindlæg. Bruger alt for meget tid på at spekulere over, at nu vil jeg gerne bede om et ordentlig spark og om han nu er som han skal være og om det jeg gør kan skade ham eller mig (mht job bl.a.)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for ordene piger. Det hjælper virkelig.

Majken - jeg ved det heller ikke, men det var jo på sådan en privatklinik så det er jo ikke sikkert hun er uddannet noget. Men nu skal jeg til jordmoder i næste uge, så må vi høre hvad hun siger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ikke det er naturligt med alle de spekulationer med alt det dig og M har været igennem - jo det er og du skal have masser af dem her: :kram :kram :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ikke det er naturligt med alle de spekulationer med alt det dig og M har været igennem - jo det er og du skal have masser af dem her: :kram :kram :kram :kram :kram

Du har helt ret, men det er bare svært at acceptere at jeg har alle de tanker. For sådan plejer jeg jo ikke at være som person.

Og tak for krammerne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker om de måske tænker graviditetsbetinget diabetes?? det ville passe bedre på at baby er til den store side :balloons Men jeg kan godt følge dig i din tankegang :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne det nok godt være tænker jeg. Skal til det der sukker halløj i slutningen af maj så der vil der heldigvis være noget kontrol.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Jeg kender det godt! Jeg var godt nok ikke så nervøs i starten af graviditeten, men nu her, hvor man skal mærke den lille hver dag, så kan jeg også nemt gå og tænke "har jeg nu mærket ham NOK?" :unsure Og det der svangerskabsforgiftig kører også rundt i mit hovede. :unsure Vores bebs er også lidt stor i det, men vi har ikke fået noget at vide om at det kan være tegn på SF. Tilgengæld har jeg en del af symptomerne :unsure Men indtil videre siger jordemoderen at jeg IKKE har det.

:btopic Jeg tror, det er meget normalt at bekymre sig, og kan i hvert fald godt forstå dig. Men håber og tror på at din bebs har det lige som hun skal :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER