Nitzen1987

Hvilken betydning har det om den lilles hoved står fast i bækkenet i flere uger før termin eller ej?

13 indlæg i dette emne

Jeg er i uge 35 og fik i forbindelse med mit 3. jordemoderbesøg i dag af vide, at babys hoved står fast i bækkenet... Har det nogen betydning i forhold til, hvornår man føder? og minimerer det risikoen for at gå over tid og det at nå til en igangsættelse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Desværre har det intet at sige. Zoeys hovede stod allerede fast i uge 33. Men jeg endte med at gå 12 dage over tid :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som Gitte skriver har det ingen betydning desværre. Ronja stod og fast tidligt og jeg gik en uge over <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores baby står ikke fast og her har jeg fået besked på at ligge mig ned hvis vandet går og ringe efter Falck.. Andet har jeg ikke hørt ifht det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også fået af vide, at det ingen betydning har.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tristans hoved stod slet ikke fast da jeg gik i fødsel, jeg fødte 10 dage før tid og fødslen gik igang ved at mit vand gik midt på gaden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tristans hoved stod slet ikke fast da jeg gik i fødsel, jeg fødte 10 dage før tid og fødslen gik igang ved at mit vand gik midt på gaden.

Har det så nogen betydning? Altså, at babys hoved IKKE står fast?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik afvide at det ingen betydning havde...

Her stod hovedet IKKE fast og jeg gik 6 dage over tid.

Vandet gik, mens hovedet ikke stod fast - jeg skulle dog ikke ringe efter Falck eller lign. Jeg gik 2½ døgn efter vandafgang, uden hun stod fast.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min jordemoder forklarede mig, at hvis mit vand det gik, så skulle jeg lligge mig ned, da det kunne gå så hurtigt med at han "røg" ned, at han ikke ville få nok ilt.. Ved ikke om der er forskel på at være 1. eller 2. gangs fødende..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har det så nogen betydning? Altså, at babys hoved IKKE står fast?

Næ det havde ingen betydning her :)

For 6 år siden da jeg fødte min datter fik jeg også at vide at jeg skulle lægge mug hvis vandet gik og hovedet ikke stod fast..

Det er ikke så udbredt at gøre mere, men grunden til at de sagde det var for at forhindre navlesnorsfremfald.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næ det havde ingen betydning her :)

For 6 år siden da jeg fødte min datter fik jeg også at vide at jeg skulle lægge mug hvis vandet gik og hovedet ikke stod fast..

Det er ikke så udbredt at gøre mere, men grunden til at de sagde det var for at forhindre navlesnorsfremfald.

Det fik vi også at vide den anden dag.. Altså, at hvis vandet gik og vi ikke havde fået at vide babys hoved stod fast, skulle vi lægge os..

Jeg tænker så lige.. Lægge os.. Hvor kritisk er det? Altså, er det som i smide sig på fortorvet? Foran postkassen? Midt i butikken? Eller kan det lige vente 10 min? :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal lægge mig der hvor jeg står..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det fik vi også at vide den anden dag.. Altså, at hvis vandet gik og vi ikke havde fået at vide babys hoved stod fast, skulle vi lægge os..

Jeg tænker så lige.. Lægge os.. Hvor kritisk er det? Altså, er det som i smide sig på fortorvet? Foran postkassen? Midt i butikken? Eller kan det lige vente 10 min? :rolleyes

Du skal lægge dig der hvor du kan så hurtigt som muligt da det ikke tager ret lang tid for at navlesnoren falder frem. Så ja på fortovet eller i butikken og så ring efter falck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER