Mette A.

Lise's barnedåb

24 indlæg i dette emne

Så har jeg endelig fundet ud af dato og kirke, som Lise skal døbes i, så nu kan jeg rigtig gå igang med den videre planlægning :loveshower Jeg glæder mig helt vildt!

Lise skal døbes d. 7/7-12 i Taastrup Nykirke

Taastrup_Nykirke_Denmark_4.jpg

Den er bare helt perfekt og vildt smuk indvendig. Der er rigtig mange smukke træudsmykninger så den har et middelalderligt eller vikingeagtigt præg, et skib der hænger under loftet, balkoner som gæsterne kan sidde på, en hævet dåbefont på et alter, og selve orgelet er helt oppe under loftet bagerst i kirken. Meget meget smukt.

Festlokale er heldigvis på plads, vi har nemlig fået lov at låne et lokale gratis på Per's arbejde. Der er både køkken, service, borde og stole - og så er der en stor terrasse, så man kan sidde udenfor hvis det er godt vejr :glad

Det er så perfekt, vi skal bare selv gøre rent bagefter, men det kan vi nok lige overkomme.

Af dåbskjole skal hun døbes i den samme kjole, som hendes far, Per, blev døbt i. Så jeg håber virkelig at hun stadig kan passe den til den tid :unsure der vil hun jo være 5 måneder gammel.. og jeg har ikke helt styr på hvor stor man så er som baby til den tid

Jeg mangler stadig at få styr på:

bordpynt

mad

dåbskage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kender ikke kirken men den ser flot ud udefra og den lyder også som om den er smuk indvendig.

Det er da lækkert I kan låne lokalet gratis :yiepie

Held og lykke med hele planlægningen :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal du ha' Ki :loveshower og ja det er super skønt med lokalet!

Dåbskagen er nu på plads! Jeg har fundet hende her www.sildogkager.dk som gerne vil lave vores kage - og vi skal kun betale for selve materialerne!

Jeg arbejder pt. på invitationerne, men synes godt nok det er svært <_< vi er blevet enige om at de skal være elektroniske for at spare lidt på pengene, men synes det er så meget sværere at lave nogle søde invitationer elektronisk fremfor ved den gode gamle klippe/klistre metode.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay - jeg har brug for lidt input eller objektive meninger om den invitation jeg har lavet indtil videre.. Jeg har lavet to forskellige "forsider" da jeg ikke helt kan bestemme mig for hvilken er bedst.

Hvad synes i om ideen?

Er der noget jeg har glemt?

Er der noget som kan blive bedre?

Jeg ved ikke helt med forsiden - om det ser dumt ud med det "luft" der er i højre side.

Edit: Kan ikke få vedhæftet dem i den rigtige rækkefølge (dumme editor), så det er blevet bagfra :rolleyes

post-3372-066483300 1339061275_thumb.jpg

post-3372-024187500 1339061280_thumb.jpg

post-3372-092735500 1339061283_thumb.jpg

post-3372-038957600 1339061288_thumb.jpg

post-3372-091325200 1339061292_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er det en sjov og kær invitation, -den ide kunne jeg altså godt finde på at stjæle når den tid kommer!

Jeg har ingen ideer for jeg synes at det er rigtig fint alt sammen..

Jeg kan bedst lide forsiden med det ovale billede, da det giver mest fylde på baggrunden og får hende mere i fokus!

Samler du den som et hæfte? i såfald kunne det måske snøres med noget fint bånd!?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan bedst lide den nederste :)

Synes det er en fin indbydelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aaaah nu fik jeg lige læst at den skulle sendes elektronisk! Så behøver du jo slet ikke samle dem :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan bedst lide den nederste :)Synes det er en fin indbydelse :)

Den nederste? Altså den sidste mener du, med det ovale billede?

Aaaah nu fik jeg lige læst at den skulle sendes elektronisk! Så behøver du jo slet ikke samle dem :D

Tak for svar :loveshower der er enkelte fra familien (oldemor bl.a. :D ) som ikke bruger computer, derfor skal de have invitationen i printet version og så er din ide rigtig god! Så må jeg lige have fundet noget fint bånd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå lidt ændringer - kæresten synes ikke baggrunden skulle være lyserød når skyerne også var det, så nu har jeg prøvet med en grå. Og så kunne han bedst lide det runde billede til forsiden fremfor det ovale, fordi hun smiler lidt mere på det, så jeg har prøvet at løse problemet med den meget luft på baggrunden ved at sætte et par hjerter ind.

Hvordan ser det ud synes I? Værre eller bedre end før? Nogen andre ideer til hvad jeg kan ændre ved?

post-3372-053092900 1339084622_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

slettet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

synes faktisk det ser bedre ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også at den nye baggrund er rigtig god, -kan dog ikke helt finde ud af om jeg kan lide hjerterne, -måske synes jeg at de ville være bedre i en lidt mere rolig farve, eller bare sorte måske!!? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er invitationer sendt ud til de fleste (der er lige et par enkelte fra Per's familie vi stadig forsøger at skaffe emails eller tlf nummer på).

Der var lige krise i det lille hjem her da jeg var ved at være færdig med invitationerne. Per opdagede at han havde taget fejl af nogle datoer og fået tilmeldt sig et rollespilsarrangement lige oveni hvor vi skulle holde barnedåb :lolhit der blev mor her godt nok lidt mopset!

Så skulle lynhurtigt have fat i kirken og få rykket barnedåben - det lykkedes heldigvis, så vi har nu fået en ny dato, som er d. 7/7 istedet for den oprindelige dato der var d. 15/7... så det kom lige pludselig lidt tættere på!

Heldigvis nåede vi ikke at sende invitationerne ud først, så jeg kunne lige rette i dem inden.

Men altså.. han har haft meldt sig til det rollespilsarragement i det sidste halve års tid... hvordan kan man tage fejl af en dato i så lang tid uden at opdage det? :unsure det synes jeg alligevel er imponerende. Men hva, det løste sig jo i sidste ende - og han er nu tilgivet fordi vi kunne få en ny dato :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg fundet den kjole som Lise skal have på til festen efter barnedåben :loveshower Det bliver denne her fra Phister og Philina

22796.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er den lækker :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så lykkedes det endelig det hele! Vi holdte barnedåben igår og det gik bare helt fantastisk! :loveshower

Lige lidt billeder fra dagen

Bordene er dækket og klar
194994_10150940229965967_1504975919_o.jp

Vi er ankommet i kirken
336083_10150940230030967_1752079255_o.jp

Så er hun døbt!
177176_10150940230285967_881670665_o.jpg

De stolte forældre :biglove
292440_10150940230815967_777136716_n.jpg

Buffetbordet - vi bestilte fra Kokken og Jomfruen
288242_10150940232255967_381991519_o.jpg

Lise i sin efterfest kjole... hun tager sig lige en lur på farmors arm hehe
291582_10150940233360967_17970459_o.jpg

Den fine kage :biglove Tusind tak til Majs, som gav mig kontakten til hende der lavede den! Den smagte fantastisk!
471350_10150940233505967_1202774729_o.jp
288364_10150940233570967_1523465682_o.jp

Og lidt frugt til kagen
535014_10150940233710967_1272712368_n.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor ser det bare hyggeligt ud :)

Var i tilfredse med maden?

Overvejer dem nemlig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor ser det godt ud det hele. :) Skøn pige I har jer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor ser det bare hyggeligt ud :)Var i tilfredse med maden?Overvejer dem nemlig :)

Ja vi var meget tilfredse, det smagte super! Vi valgte en stegebuffet og ændrede så lidt i sammensætningen og tilføjede lidt ekstra tilbehør - så vi endte på ca. 95 kr pr kuvert. Vi fik frikadeller, indbagt svinemørbrad og bbq marineret unghanebryst - og tilbehør var flødekartofler med bacon og porrer, pastasalat med peberfrugt, ærter og bacon (min mand kan godt lide bacon :lolhit ), saltbagte babykartofler med aioli, bønnesalat med cherrytomater og nøddeblanding med 7 forskellige slags nødder.

Hvor ser det godt ud det hele. :) Skøn pige I har jer!

Tak skal du ha', det var også en dejlig dag! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med hende :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med dagen! :balloon Hold da op, hvor ser det hele bare godt ud!! Virkelig flotte borde, maden lyder rigtig lækker, og Lise ser bare SÅ fin og charmerende ud (som altid) :loveshower Det ser ud til at have været en dejlig dag :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med hende :-D

Tak skal du ha! :loveshower

Tillykke med dagen! :balloon Hold da op, hvor ser det hele bare godt ud!! Virkelig flotte borde, maden lyder rigtig lækker, og Lise ser bare SÅ fin og charmerende ud (som altid) :loveshower Det ser ud til at have været en dejlig dag :loveshower

Iih tak barba, vi havde også gjort os meget umage og jeg havde bl.a. brugt lang tid på at finde ud af de servietter og folde dem.

Lise fik da også lige charmeret alle i kirken, da hun lagde ud med at proppe hele sløjfen på dåbskjolen i munden og gennemsavle den totalt - og da vi så stod oppe ved døbefonten og hun skulle til at have vand i håret flåede hun hele sløjfen af og kastede den ned på gulvet haha :D der grinede hele kirken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor ser det ud til at have været en god dag, godt i kunne bruge kagen :) den blev da også rigtig fin :D - og i er nu altså nogle yndige piger, tror Lise er en af de mest fotogene børn jeg har set :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor ser det ud til at have været en god dag, godt i kunne bruge kagen :) den blev da også rigtig fin :D - og i er nu altså nogle yndige piger, tror Lise er en af de mest fotogene børn jeg har set :wub

Hov havde ikke lige set denne post fra dig Maja :blush

Ja det var en rigtig dejlig dag og vi var meget glade for kagen! :loveshower

Og tak for de søde ord :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER