lea 1309

det her er lidt vildt

60 indlæg i dette emne

En autostol kan vel forresten heller ikke loves at være 100% sikker... Selvom det er en ulækker tanke, så er der vel altid en risiko for fejl :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En autostol kan vel forresten heller ikke loves at være 100% sikker... Selvom det er en ulækker tanke, så er der vel altid en risiko for fejl :unsure

Der er vel i virkeligheden ikke noget der er 100% sikkert!?!? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er vel i virkeligheden ikke noget der er 100% sikkert!?!? ;)

Nej det var nemlig også min tanke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, men så burde de jo netop ikke garantere det ;) Og der er jo noget der er 100% sikkert; Når de har set skamlæber, så holder jeg jo på at der er skamlæber. Har de set pung osv, så burde den jo også være sikker: Den forsvinder jo ikke ;) Og derfor burde de jo ikke sige det ene, uden virkelig at være sikre! For de kan jo netop, bruge den "sikkerhed" de har I at sige; Okay, vi må desværre prøve igen om 1 uge! Og det synes jeg faktisk er rigtig meget for dårligt, at de ikke har gjort! For de kan jo netop IKKE have været sikre, når de har taget fejl!

Men der er selvfølgelig mange ting som ikke fremgår; Er man fx bare en dag tidligere henne, kommer de jo kun med "et bud" og behøver derfor ikke være sikre.. Ligesom, hvis man ikke har bestilt en direkte kønsscanning, så stiller de heller ingen sikkerhed.

Men jeg vil da sige, at da vi i dag så vores datter i 3D og hun "viste os" at det var en pige, tænkte jeg.. "Hvordan filan kan du se det ud fra det der", selvom hun pegede med pilen og sagde "Det er skamlæberne, og der er numsen" :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En autostol kan vel forresten heller ikke loves at være 100% sikker... Selvom det er en ulækker tanke, så er der vel altid en risiko for fejl :unsure

Jeg har heller aldrig oplevet NOGEN sælger love at en autostol er 100% sikker.. :) De gange vi har kigget, og spurgt er svaret at "Er den monteret korrekt osv osv osv *og en masse forholdsregler*, så BURDE stolen være sikker".. Og det er jo netop fordi de IKKE vil love noget de ikke kan holde; Og det bør ingen butik/forretning gøre. Altså, love mere end de kan holde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med at I skal have en lille prinsesse! :loveshower

Hvordan har du det? Altså piger og drenge er jo lige skønne, men hvis det var mig, tror jeg nok at jeg ville have det lidt ... mærkeligt? Håber du er okay :kram2

Mht. klinikken, så skulle de nok overveje deres "slogan" hvis de selv siger "100%", men generelt ville jeg ikke forvente af nogen klinik at de kunne love noget med 100%s sikkerhed. Vi har købt MASSER af blåt og grønt, og jeg synes selv at det var RET tydeligt på 3D scanningen at der var en tissemand, men alle kan jo tage fejl... Jeg tænker at det er en risiko man selv tager, når man vælger at få kønnet at vide på forhånd :)

jeg har det helt okay med at det er en prinsesse :kuller men ja jeg skal lige synke det.. :whistling

de var glade for jeg tog det med et smil :D vil køre ud og bytte vores ikke lillebrors tøj i morgen :lol og bytte det til pige tøj.. jeg har jo 5 drenge så vi er rigtige glade for vi får en 3 af pigerne :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, men så burde de jo netop ikke garantere det ;) Og der er jo noget der er 100% sikkert; Når de har set skamlæber, så holder jeg jo på at der er skamlæber. Har de set pung osv, så burde den jo også være sikker: Den forsvinder jo ikke ;) Og derfor burde de jo ikke sige det ene, uden virkelig at være sikre! For de kan jo netop, bruge den "sikkerhed" de har I at sige; Okay, vi må desværre prøve igen om 1 uge! Og det synes jeg faktisk er rigtig meget for dårligt, at de ikke har gjort! For de kan jo netop IKKE have været sikre, når de har taget fejl!

Men der er selvfølgelig mange ting som ikke fremgår; Er man fx bare en dag tidligere henne, kommer de jo kun med "et bud" og behøver derfor ikke være sikre.. Ligesom, hvis man ikke har bestilt en direkte kønsscanning, så stiller de heller ingen sikkerhed.

Men jeg vil da sige, at da vi i dag så vores datter i 3D og hun "viste os" at det var en pige, tænkte jeg.. "Hvordan filan kan du se det ud fra det der", selvom hun pegede med pilen og sagde "Det er skamlæberne, og der er numsen" :rolleyes

Problemet er vel at man sagtens kan føle sig 100% sikker og alligevel tage fejl. Hvis de var i tvivl, så havde de vel scannet om, tænker jeg :)

Men jeg er enig i at ingen butik/forretning burde love 100% sikkerhed for noget, det er skisme risikabelt... Men jeg tænker også på, hvordan de scanningsklinikken definerer den der garanti... Måske står det med småt et sted. Garanti kan jo ligeså godt betyde "Hvis vi tog fejl, så får I pengene tilbage" som det kan betyde "Vi tager aldrig fejl". :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har det helt okay med at det er en prinsesse :kuller men ja jeg skal lige synke det.. :whistling

de var glade for jeg tog det med et smil :D vil køre ud og bytte vores ikke lillebrors tøj i morgen :lol og bytte det til pige tøj.. jeg har jo 5 drenge så vi er rigtige glade for vi får en 3 af pigerne :loveshower

Dejligt at du har det sådan :loveshower Jeg tænkte også, at ud fra din skønne børneflok, så var begge køn garanteret velkomne ;) Men jeg kan GODT forstå at du lige skal synke det. :kram2 Kan du få byttet alle jeres drengeting så? Og hey, altid fedt at der er brug for mere shopping :P :badgirl :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Problemet er vel at man sagtens kan føle sig 100% sikker og alligevel tage fejl. Hvis de var i tvivl, så havde de vel scannet om, tænker jeg :)

Men jeg er enig i at ingen butik/forretning burde love 100% sikkerhed for noget, det er skisme risikabelt... Men jeg tænker også på, hvordan de scanningsklinikken definerer den der garanti... Måske står det med småt et sted. Garanti kan jo ligeså godt betyde "Hvis vi tog fejl, så får I pengene tilbage" som det kan betyde "Vi tager aldrig fejl". :)

Jeg har skrevet og spurgt dem :) Så håber de svarer. Men når der står at hvis de er i tvivl om kønnet, får man en ny scanning, så synes jeg næsten garantien går på at man får kønnet? <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det var nemlig også min tanke :)

Samme her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har skrevet og spurgt dem :) Så håber de svarer. Men når der står at hvis de er i tvivl om kønnet, får man en ny scanning, så synes jeg næsten garantien går på at man får kønnet? <_<

Jeg tænker bare at selvom man ikke er i tvivl, så kan man jo godt tage fejl. Det betyder vel bare at det kommer MEGA bag på en, at man tog fejl :)

Jeg tænker egentlig sådan, at garanti betyder, at man får pengene tilbage, hvis de tager fejl, idet jeg tænker, at man netop aldrig kan være helt helt HEEEEEEEELT sikker (i teorien kunne det vel gå så galt, at skærmen fuckede op og viste en tidligere scanning af en dreng istedet for en pige eller noget andet langt ude) før barnet er født.

Det lyder måske lidt sjusket, at de har set forkert, men alle kan jo i princippet se forkert, så 100% sikkerhed for at de har RET i kønnet, det ville jeg nok ikke tro på at de kunne give, hvis det var mig :)

Jeg tror at det sker SJÆLDENT at der tages fejl, men vi kan jo se at det kan ske... Det tror jeg ikke at man kan garantere sig ud af :)

Er det samme sted, du er blevet scannet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg er også blevet scannet ved Scanningsklinikken, og der sagde hun nemlig de var 100% sikre på kønnet, og at hun ikke ville sige tillykke før hun var 100% sikker.. Så derfor føler jeg måske lidt, at når hun siger sådan til mig; så er det ikke okay at der reelt er en mulighed for at have taget fejl!

Det er jo nok ikke den samme som i KBH, men ved hende her også scanner i Århus.. Og hvis de ligefrem overvejer at sætte det op, så er det jo ikke et enkeltstående tilfælde; Så må de jo have taget fejl en del gange alligevel ville jeg tænke.. I hvert fald så mange gange, at de ikke kan tillade sige at sige "100 %" til folk synes jeg.. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg er også blevet scannet ved Scanningsklinikken, og der sagde hun nemlig de var 100% sikre på kønnet, og at hun ikke ville sige tillykke før hun var 100% sikker.. Så derfor føler jeg måske lidt, at når hun siger sådan til mig; så er det ikke okay at der reelt er en mulighed for at have taget fejl!

Det er jo nok ikke den samme som i KBH, men ved hende her også scanner i Århus.. Og hvis de ligefrem overvejer at sætte det op, så er det jo ikke et enkeltstående tilfælde; Så må de jo have taget fejl en del gange alligevel ville jeg tænke.. I hvert fald så mange gange, at de ikke kan tillade sige at sige "100 %" til folk synes jeg.. :rolleyes

Eller også går de bare så meget op i deres garanti at den ene fejl gør at de må genoverveje deres koncept.... ;) Synes jo netop hun virker SÅ mega professionel hende vi er scannet hos, og hvis de går lige så meget op i jobbet i KBH, så kunne jeg faktisk godt forestille mig de ville ændre det på baggrund af bare én fejl......

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller også går de bare så meget op i deres garanti at den ene fejl gør at de må genoverveje deres koncept.... ;) Synes jo netop hun virker SÅ mega professionel hende vi er scannet hos, og hvis de går lige så meget op i jobbet i KBH, så kunne jeg faktisk godt forestille mig de ville ændre det på baggrund af bare én fejl......

Helt enig :)

Og så tænker jeg stadig at der er KÆMPE forskel på "Jeg er 100% sikker" og på "Vi stiller garanti for 100% sikkerhed"... Fordi man netop godt kan tage fejl, selvom man ellers var sikker :)

Og så tænker jeg også at når folk bruger udtrykket "100% sikker" i tale og ikke på skrift, så er det vel ofte bare en talemåde, ligesom når jeg siger, at jeg godt kunne spise en million is. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Nu skal jeg lige være sikker.. :whistling

Den der hedder Scanningsklinik; http://skanningsklinik.dk/

De hedder Scanningsklinikken; http://www.graviditetsscanning.dk/

Er det et af de to steder, og i så fald hvilket? ;) hehe

chefen har lige ringet fra klinikken og er ked af det på deres vegne.. så håber ikke i sætter alt for meget i gang :kram det første gang på 9 år :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sendte jo en mail til Scanningsklinikken - da jeg troede det var dem :) Det ved jeg jo så ikke om det er.

Jeg spurgte til deres sikkerhed, og til hvordan de tacklede det.

Jeg havde bedt om et svar på mail, men blev ringet op.

Det var chefen der ringede, og han sagde at han ikke havde talt med dem i KBH i dag, så han vidste ikke noget om denne sag.

Dog ville han understrege at de havde mere end 3000 scanninger om året, og de havde ALDRIG taget fejl.(omkring 20000 køns-fastsættelser har de haft) Men som han sagde; Det er mennesker, og han kunne ikke udelukke at der skete en fejl i fremtiden, for så skråsikker ville han ikke være!!!

Udover det, ville de ALDRIG rykke det længere hen (sikkerheden), og de havde ikke overvejet det - og hvis en medarbejder havde udtalt sig om det, var han meget bekymret da det var noget "bavl" som han sagde.

Udover det, ville han undersøge det meget; Da deres medarbejdere IKKE må give et køn ud, uden at være sikre. Faktisk har de haft flere, som er blevet kønsscannet op til 5 gange, fordi de ville være 100% sikre på kønnet, før de fastsatte det!! Så han synes det var meget mærkeligt at en medarbejder, havde ladet en scanning gå igennem.

Udover det, oplevede de tit at få folk der havde fået et køn ved dem at vide, fået et andet på sygehuset at vide - også kom tilbage til dem, hvor de kunne bekræfte at sygehuset havde taget fejl.

Så min "ro", er stillet; Hvis en ud af 20000 scanninger er "gået galt", er det trods alt en god statestik.

Og det kan jo så ikke være scanningsklinikken.dk, da jeg har talt med ham de sidste 20 min, og han havde ikke talt med klinikken i KBH endnu - Så det må være det andet sted :) Ellers er han da selv fyldt med bavl ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen tillykke med prinsessen så :loveshower Hvor må det være underligt pludselig at "skifte køn" :P

Jeg forventer ikke at betale for en kønsscaning, så vi "nøjes" nok med MD-scanningen og jeg ved godt at fejl er sjældne, men jeg tror nok, at jeg vil have et lillebitte forbehold for hvad de siger nu - det ville jeg også have før, men nu er det forbehold bare blevet en bittesmule større ;)

Kan de forøvrigt sige noget om, hvordan de kan tage fejl? Jeg har ikke rigtig forstand på kønsscaninger, men vil da umiddelbart tro, det er nemmere at tro at en dreng er en pige (hvis "den" er lidt lille :whistling ) end omvendt som i jeres tilfælde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op, det havde jeg ikke regnet med :) Tillykke!!!! Vildt de sådan kan tage fejl.....!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stadig kun glad OVERHOVEDET ikke skuffet de var så søde :kram her er kvinden en chef :kiss og ked af hvad der var sket lovet at sende drenge kønnet til dem så de kunne lære af det <_< men som hun sagde det er første gang på 9 år og hun var ked af det på hendes forretnings vegne :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op, det havde jeg ikke regnet med :) Tillykke!!!! Vildt de sådan kan tage fejl.....!

vildt men så skønt hihi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det bliver da dejligt med en lille pige til jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vildt nok at del tog fejl.. Tillykke med jeres kommende datter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor vildt ja, troede ikke de sådan kunne tage fejl, når de mente at have set tappen?!!! Jeg tænkte da lige et sekund, at det kunne være vi skulle have en lillesøster i stedet for?!!!!! Men ej, det tror jeg ikke, for vi så tappen med egne øjne :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det frygter jeg også, at de har taget fejl hos os.... til md sagde jeg hun skulle sige til hvis det lignede en dreng, for vi havde fået besked på at det var en pige.... hun tjekkede aldrig kønnet..... og var generel mærkelig, men jeg har lyttet til den statestik du kom med, og så er det jo ikke ofte de tager så meget fejl... :) Så vi går ud fra det er en pige der kommer.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER