Sandie

Mit JM besøg igår

5 indlæg i dette emne

Har lige brug for at skrive lidt mere om min dag i går.

Har haft meget ondt over weekenden (okay måske har jeg overbelastede mig selv med at male og bage dåbskage) men glædet mig til at komme til JM i går for at få af vide at bebs forhåbentlig havde lagt sig bare lidt ned i bækken. Jm'eren og den studerende lyttede lidt til mig om mine smerter og var sådan bare lidt, ja det hårdt at være gravid... over på briksen med dig.

Baby havde langt fra lagt sig ned, de var noget overrasket over hvor højt baby lå men kunne godt forstå jeg stadig var så stor når baby slet ikke var sunket overhoved. Begyndte at græde, det var virkelig ikke det jeg gad at høre.. og hende den studerende hun snakkede og snakkede bare i et løs og mærkede rundt på baby. Fik beskeden igen at ved vandafgang, ligge mig ned og ringe efter en ambulance..

Så skulle de skønne baby, hun startede med at sige 3600g, men at det godt kunne snyde da bebs lå så højt og så spurgte hun JM'eren om hun lige kunne mærke efter.. Hun tog ellers bare fat og ruskede rundt i maven, og sagde til den studerende at jo fordi der var så meget af moderen (tak for den replik!!) at det nok også snød hende og bebs ikke var mere end 3100-3200. og nu tuede jeg virkelig en del, det gjorde bare så ondt.

Så tog hun blodtryk der var alt for højt, så skulle sætte mig i venteværelset og så vil hun tage det 15 min efter.

Og så gav hun mig en tid til næste tjeck, d. 16 maj hvor jeg vil være 41+3. puha det bare langt ude i fremtiden synes jeg.

efter 10 min kom hun ud og blodtrykket lå på 148/99 så hun sendte mig på fødegangen til yderligere tjeck, da jeg derover ville kunne ligge i en seng og slappe af.

Kom derover og først ventede jeg 20min i en stol, derefter 30 min i en seng. Da hende JM sekretæren tog blodtrykket var det nu 128/89 så det var helt fint, jeg måtte godt tage hjem. Hun sendte mig dog alligevel ned og få taget blodprøver fordi blodtrykket havde været for højt og jeg tit bliver svimmel og har synsforstyrrelser og har ondt i hovedet. Hun ville kun ringe hvis der var noget. Men det var bare rart at lige blive tjekket grundigt.

Hun ringede heldigvis aldrig :)

Men senere ringede min anden JM (har 2 da jeg med i kendt ordning) og sagde at hun da synes det var så synd for mig at jeg skulle gå og have det så dårligt i så lang tid uden at blive set til, så hun sagde jeg skulle komme ind på søndag på min terminsdag og få kørt ctg, taget blodtryk og blodprøver. Gud hvor var det bare et dejlig opkald at få. Synes det virker mere overskueligt lige at blive tjekket om ja nu 5 dage i stedet for 15.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej hvor synes jeg bare din første jm og den studerende lyder vildt usympatiske!!! Hvor var det godt din anden jm ringede og gav dig en tid på søndag, for kan virkelig godt forstå du var frustreret over at skulle gå i over to uger indtil næste tjek, når det nu forholder sig som det gør....

Håber baby snart kommer ned og stå ordentligt, så du ikke skal have den bekymring oveni alle generne :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det lyder da godt nok som en træls tur til JM men super rart at den anden JM der tager det op og giver dig list positiv opmærksomhed og tilbyder dig en ekstra undersøgelse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, for et dumt besøg! Kan godt forstå du blev ked! Godt den anden JM ringede med en god besked!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eeeej sikke da en træls JM du havde i starten.. godt at du lige blev tjekket dog og at alting er ok.. Josefine kom aldrig ned i bækkenet og stå fast, stadig da jeg kom til FG og skulle føde hende, bobbede hun lidt rundt ovenover, og kom faktisk først ned sent på aftenen hvor hun er født 00.17

Lillebror står heller ikke i bækkenet endnu, så er med på samme vogn om at skulle ringe efter ambulance hvis vandet går.. sys det er lidt træls, men satser på at det hele går igang med veer og ikke vandafgang

skønt at du kommer ind til kontrol på søndag, sikke en sød JM :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER