TinaG

Hjælp!!!

11 indlæg i dette emne

Hej alle:)

Jeg er en af de heldige pollenallergikere der lige nu ligger totalt under for birkepollen:-(

Jeg har konsulteret med min læge som har givet grønt lys for brug af allergi medicin, hvilket er positivt!

Problemet er dog at jeg plejer at anvende zymelin/ otrivin for at få luft i næsen, hvilket min læge har frarådet under graviditet...

Det har resulteret i at jeg ligger vågen det meste af natten fordi det simpelthen er ganske umuligt for mig at sove med totalt tilstoppet næse:(

Er der nogen der kender til andet næsespraysmiddel der må anvendes under graviditet og som giver luft???

Har forsøgt med saltvandsspray som desværre ikke hjælper for mig:(

Mange hilsner Tina (11+3)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså den saltvandsspray med menthol, den kan godt tage det værste.. Ellers kender jeg desværre ingen alternativer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak:) den vil jeg klart prøve! Og den må man godt bruge som gravid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan han ikke finde en mod decideret allergi, som man godt maa bruge i graviditeten? Zymelin/otrivin er jo ikke beregnet til allergi alligevel, taenker jeg. Jeg har en homoeopatisk, men den er jo italiensk, saa ved ikke, om der findes noget lignende paa det danske marked. Proev evt. i helsekost.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får udskrevet alterfast 180 mg allergipiller, derudover må jeg anvende allergodil øjendråber 0,5mg/ml og allergodil næsespray 0,14mg/ml..

Mange siger næsespray er fy fy når man er gravid, men som min læge sagde, hvad tror du der er mest skadeligt for baby, at blodkarrene udvider sig kortvarrigt eller at få nedsat ilt, pga dårlig vejrtrækning... Han sagde, at man snakkede om at det ikke længere skulle anbefales, at man ikke anvendte det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak:) den vil jeg klart prøve! Og den må man godt bruge som gravid?

Det må man gerne :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Problemet er at de fleste ikke er undersøgt ordenligt på gravide og når man ikke ved det med sikkerhed at der ikke er skadelige virkninger vil man ikke anbefale at man bruger det.

De fleste næsespray i Zymelin/Otrivin gaden fraråder man at bruge hos gravide, men der er en del andre til allergi og mod rhinitis/løbende næste "som kan bruge om nødvendigt". se f.eks på medicin.dk - http://pro.medicin.dk/Laegemiddelgrupper/Grupper/259040

Lomudal er i samme gade som allergodil som HenrietteBuchvaldt skriver om - men har "kan bruges om nødvendigt" ved graviditet. Men det er nok en god ide lige at få grønt lys hos lægen.

Har ikke selv erfaring med disse midler, da jeg ikke selv bruger næsespray. Så ved ikke lige om de virker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har samme problem og har fået allergi næsespray og øjendråber af lægen som jeg kan benytte når det er slemt.

Men for mit eget vedkommende vil jeg hellere sove dårligt end at tage zymilin eller otrivin. Jeg er meget ramt normalt men har kunne holde det nede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar:) jeg tager allergi piller: aerius, lomudal øjendråber og rhinocort næsespray men ingen af disse giver luft i næsen desværre...!

Har været på apoteket idag efter saltvandsspray, så nu skal det afprøves!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alternativet er at købe et næsehorn og så gennemskylle næsen og bihulerne med saltvand. Det hjælper en del synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tager en Alnok hver dag for helårs-snue (husstøvmider) og den synes jeg altså virker mod næsen.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER