JaWeLa

Motion

14 indlæg i dette emne

Er nysgerrig på, hvor mange af os, der motionerer? :8:

Hvis I motionerer, hvilken form (svømning, cykling, løb el. lign), og hvor meget motionerer I (hvor tit)?

Jeg er selv fortsat med at løbe, var i gang med at træne til Copenhagen Marathon, det skulle have været mit første marathon, men det projekt blev lagt af naturlige årsager lagt på hylden :)

I 2. og 3. måned var jeg enten dødtræt eller havde kvalme, især sidst på dagen og om aftenen, hvor jeg plejer at løbe, så der blev ikke løbet meget. Da jeg kom ovenpå, var det gode vejr også begyndt at vise sig, så jeg kunne slet ikke lade være med at løbe ;)

Nu i 20. uge løber jeg 2-3 gange om ugen mod 3-4 gange, inden graviditeten, og distancer mellem 7 og 15 km. Jeg løber slet ikke så hurtigt mere, og jeg bliver øm på en anden måde end før. Kan godt fornemme, at jeg nok løber anderledes (har indimellem fornemmelsen af at vralte ;) ).

Hvad med jer andre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg går til Zumba een gang om ugen. Jeg har lige skiftet hold, så hvor det før var på 1 time, er det nu 1½ time og i dag blev vi endda ved 1 3/4 time inden vi stoppede, pyyyha :P

Derudover har jeg hund, så jeg kommer da ud og gå hver dag. Jeg har dog ikke helt den samme energi som før, så der er nok lidt længere imellem de lange ture end førhen, og de lange ture er så heller ikke helt så lange, men han overlever vist alligevel ;) Jeg glæder mig til foråret rigtigt kommer frem, for i godt vejr har jeg altså nemmere ved at finde energien og lysten frem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg slet ikke så aktiv som jer, her bliver det gå ture og lange cykle ture med børnene , men jeg får nok motion at holde hus , børn :whistling jeg sidder næsten aldrig ned ( kun lige når jeg herinde :lol )

Men fedt i er så aktive :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uf... motion... hvad er det..?? har så store smerter i hofterne nu at jeg har opgivet motion :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går ture med hunden, ellers dyrker jeg ikke motion i øjeblikket. Jeg er sygemeldt og mere inaktiv end jeg nogensinde før har været i mit liv. Håber det snart vender.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her bliver det pt. kun til gå-ture..... men de kan også blive gode lange indimellem! ;)

ellers er jeg jo dagplejer og aktiv i mit arbejde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her bliver det desværre kun til cykelturen til og fra arbejde.. Så 20 min. cykel hver dag..

Min mave gør ret ondt ved for megen aktivitet, så har lagt min træning på hylden.. Var ellers en aktiv bruger af motionscentret inden graviditeten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har desværre for langt til arbejde til at cykle, og da manden og jeg skal samme vej, kører vi i bilen, så ingen motion til og fra arbejde desværre :(

Det ville jo ellers være en god måde at få slået 2 fluer med et smæk, så er misundelig på jer, der har den mulighed.

På arbejdet er aktivitet næsten ikke-eksisterende, det bliver kun kopirummet-kontorstol t/r de fleste dage...

Så hvis jeg ikke havde løbeturene, blev jeg simpelthen vanvittig af al den uforbrugte energi. Håber jeg kan fortsætte noget tid endnu, ellers er planen at gå i stedet.

Ville ønske vi havde en hund, der kunne holde mig med selskab!

Zumba lyder spændende, det skulle jo være super-sjov samtidig med at pulsen kommer op :)

Håber for jer, der har gener, at I får det bedre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Zumba lyder spændende, det skulle jo være super-sjov samtidig med at pulsen kommer op :)

Det er SÅ sjovt :glad Man får lov at danse til noget fantastiskt og glad musik - og får god motion samtidig :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ny herinde, så hej med jer :)

Er netop gået ind i uge 19.

Jeg cykler MTB i skoven 3 gange om ugen og svømmer 1 gang pr. uge. Motion er slet ikke hvad det har været, bliver simpelthen så hurtigt forpustet og mht. svømning, så ligger jeg helt anderledes i vandet end jeg gjorde før. Til stor irritation svømmer min mand nu hurtigere end mig, hvilket han aldrig har gjort før :D

JaWeLa fedt at du får løbet så meget! Håber selv at det gør graviditet + fødsel nemmere med motion!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ny herinde, så hej med jer :)

Er netop gået ind i uge 19.

Jeg cykler MTB i skoven 3 gange om ugen og svømmer 1 gang pr. uge. Motion er slet ikke hvad det har været, bliver simpelthen så hurtigt forpustet og mht. svømning, så ligger jeg helt anderledes i vandet end jeg gjorde før. Til stor irritation svømmer min mand nu hurtigere end mig, hvilket han aldrig har gjort før :D

JaWeLa fedt at du får løbet så meget! Håber selv at det gør graviditet + fødsel nemmere med motion!

velkommen til balloons.gif

hvis du har lyst, kan du skrive i tråden "terminsliste"

du skal skrive: brugernavn - terminsdato - fødested - vil/vil ikke vide kønnet.

så skal jeg nok tilføje dig på listen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I øjeblikket bliver det ikke til andet end mine cykelture til og fra arbejde, men det er også ca. 16 km om dagen så det giver da lidt. Det er dog ikke lige let hver dag, da jeg ofte får en slags sidestik nederst i maven når det går for hurtigt og så må jeg helt ned i tempo før det går væk. Det betyder også at jeg har droppet fitnesscentret lige nu <_<

Jeg satser dog på at skulle i gang med at svømme når jeg går på barsel, da cykelturene jo ryger og da vi bor lige ved siden af en svømmehal - og så skulle det jo også være en god motionsform når man bliver større og tungere :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går ture med hunden og frem til i går red jeg 3 gange om ugen. Jeg er desværre allerede nødt til at holde barselspause fra hesten fordi det efterhånden var blevet noget besværligt at komme op og ned og så kunne bukserne ikke lukkes længere :whistling Jeg synes også min kondition er blevet dårligere, der skulle ikke meget ridning til, før jeg blev forpustet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

velkommen til balloons.gif

hvis du har lyst, kan du skrive i tråden "terminsliste"

du skal skrive: brugernavn - terminsdato - fødested - vil/vil ikke vide kønnet.

så skal jeg nok tilføje dig på listen!

Mange tak :) Jeg har skrevet mig på nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER