Guest Bettina

Vandscaning

13 indlæg i dette emne

Hejsa :)

Har idag været forbi hos lægen :whistling da synes jeg vi har prøvet og ventet længe nok selv.. UDEN held..

vi fik en rigtig god snak med hende og hun ville henvise mig til en klinik i aabenraa Alexander (husker ikke efternavn) Til en udrening og vandscaning,.. Er slet slet ikke inde i alt det.. skal til at lærer det hele, havde altid troet at naturen klarede det hele for os..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

nå kan se der mangler noget..

Vil bare hører om nogen vil fortælle/forklare mig punkt for punkt hva der sker ved en vandscaning? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... vandscaning er heller ikke lige noget jeg er stødt på undervejs.

Men jeg tænker om det er undersøgelsen af æggelederne hvor de sprøjter kontrastvæske ind for at se om der er passage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har hørt han er dygtig ham Alexander.... har en veninde som også går hos hamballoons.gif held og lykke med det hele.... Jeg har ikke forstand på det, derfor ingen hjælp herfrasmile.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik en vandscanning mens vi gik i behandling. Kan ikke helt nøjagtig huske hvad der skete, men du får sprøjtet noget kontrastvæske op for at tjekke om der er passage i æggelederne. Det er ikke noget der tager lang tid, men det kan godt føles ubehageligt. Men det er super skønt at få afklaring :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay tak :)

Efter 4 år på egen hånd uden hjælp, er det helt spændene hva der skal til og ske :)

Glæder mig i hvert fald meget til at komme i gang, og komme forbi ham alexander :) 1 skridt tættere på drømmebebsen :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps, man får sprøjtet noget væske ind, så man kan konstatere, at der er fri passage i æggelederne. Jeg synes ikke, det var slemt - jeg kunne faktisk slet ikke mærke det. Så vidt jeg husker tog jeg, på lægens råd, 2 panodiler inden jeg mødet op.

Held og lykke :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps, man får sprøjtet noget væske ind, så man kan konstatere, at der er fri passage i æggelederne. Jeg synes ikke, det var slemt - jeg kunne faktisk slet ikke mærke det. Så vidt jeg husker tog jeg, på lægens råd, 2 panodiler inden jeg mødet op.

Held og lykke :-)

Okay :) tak for dit svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er sikker på du nok skal klare det med bravour, ellers skal jeg nok tage med holde dig i hånden! :)

Du er en tough kvinde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er sikker på du nok skal klare det med bravour, ellers skal jeg nok tage med holde dig i hånden! :)

Du er en tough kvinde.

Hehe. kan være meget tough..Når jeg skal være det.. håber jeg :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som de andre siger, så sprøjter de noget væske op imens de tager et røngten billed af dine æggeledere...

Jeg havde også taget 2 panodiler inden og de føltes som milde mens smerter, det tog måske max. 20 min.

Også kan jeg huske at lægen sagde at der efter scanningen var større chance for at blive gravid, da der nu var renset ud :)

Held og lykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg fik lavet min scanning, var det ikke meget anderledes end en helt normal GU. Kan huske at lægen lade en lille ballon op i livmoderen med noget væske i, som han meget langsomt pressede ud i æggelederne, og på en ultralydsscanning kunne se nogle små luftbobler, som viste at der var passage. Jeg havde ikke taget noget smertestillende inden, og tog heller intet efter. Da væsken fra ballonen blev presset ud i æggelederne føltes det som meget svage mens-smerter, hvis jeg skal sammenligne det med noget. Jeg synes på ingen måde at undersøgelsen var værre end en GU :rolleyes

Som bonus-info kan jeg fortælle at vi på egen hånd lavede vores lille ønskebebs i samme cyklus, og har hørt at chancen for graviditet umiddelbart efter undersøgelsen stiger markant. Krydser fingre for at I også har heldet med jer :goodluck :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhh altså det bare dejlige i gider at svare :)

Det er jo helt vildt spændene alt det der skal til og ske.. Om ca 2 uger skal vi ned ham. Er helt vildt spændt på hvad hvad han siger og hvad der skal ske.

"Som bonus-info kan jeg fortælle at vi på egen hånd lavede vores lille ønskebebs i samme cyklus, og har hørt at chancen for graviditet umiddelbart efter undersøgelsen stiger markant. Krydser fingre for at I også har heldet med jer"

-Det ville da være top niiiiiice hvis det kunne ske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER