Little Miss

Rigtig øv...

18 indlæg i dette emne

Jeg har brug for at komme af med lidt luft/tuderi :boo

Håber på lidt kloge ord fra jer tøser.

Vi har fået endnu en skanning hos vores gynækolog som vi blev insemineret af. Dette er åbenbart en del af "pakken" når man er i behandlingsverdenen. Ihvertfald hos min gænækolog.

Skanningen bliver midt maj og vil være en form for vægtskanning kalder hun det. Hun giver den til sine kunder da det efter hendes mening gør det nemmere at følge bebsen senere og se om den vokser som den skal. Men egentlig bare en mulighed for at se lillemanden og se hvor stor han er blevet. :wee

Jeg synes jo det er helt igennem fantastisk med muligheden for at se Spunken igen :loveshower

Da jeg fortalte det til manden sagde han at han jo skulle arbejde <_< Og han ikke havde brug for at komme med. :o

Det skal siges at min mand er konsulent og dermed ikke har fast arbejde/kontrakt. Han har dog aldrig problemer med at skaffe arbejde men når han er på kontrakt arbejder han rigtig meget og tjener rigtig gode penge. Så det han tænker er nok at hvis han tager med til skanning er det et par tusinde vi mister.

Jeg tænker så at jeg hellere vil have ham med end at have pengene og derudover kan han bare arbejde hjemme før skanning og bagefter og dermed ikke miste helst så mange timer.

Jeg har ikke sagt det til ham for føler lidt at det så vil være at tvinge ham med på en eller anden måde. Men kan godt mærke at jeg synes det er rigtig meget øv. Og det gør mig ked af det at han ikke bare gerne selv vil med. Vil lige sige at han taler til maven hver aften nuser den så det er ikke fordi han er ligeglad men måske bare mindre interesseret på nuværende tidspunkt.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre i det her tilfælde. Hvad ville i gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså, nu har jeg et rigtigt large forhold til om min mand er med eller ej, det bestemmer han selv :) det hænger nok sammen med, at han arbejder i Norge og derfor ikke altid er hjemme.. men alligevel, så betyder det ikke så meget for mig om han er med, altså selvfølgelig er det mest hyggeligt at han er med, men passer det ham ikke så godt, så vil jeg hellere have min mor, en veninde eller en anden med end en mand, der dybest set hellere ville være foruden/hvor det ikke passer ham så godt...

Tror bare at scanninger mv generelt betyder meget mere for kvinder end for mænd..

Så I det tilfælde, ville jeg bare tage en anden med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, men det skal han altså. Punktum. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, nu har jeg et rigtigt large forhold til om min mand er med eller ej, det bestemmer han selv :) det hænger nok sammen med, at han arbejder i Norge og derfor ikke altid er hjemme.. men alligevel, så betyder det ikke så meget for mig om han er med, altså selvfølgelig er det mest hyggeligt at han er med, men passer det ham ikke så godt, så vil jeg hellere have min mor, en veninde eller en anden med end en mand, der dybest set hellere ville være foruden/hvor det ikke passer ham så godt...

Tror bare at scanninger mv generelt betyder meget mere for kvinder end for mænd..

Så I det tilfælde, ville jeg bare tage en anden med :)

Er ret enig her :) Jeg sagde helt fra starten af til min mand, at han ikke behøvede at tage med til lægebesøg og jordemoderbesøg, men det insisterer han på, at han vil - han missede kun lige 1. jordemoderbesøg pga. arbejde, så vi får tilrettelagt tiderne så de passer med, at han kan komme med og ellers får vi tiderne i så god tid, at han har kunnet nå at bytte en vagt... Men jeg har hele tiden sagt at det ikke var noget han skulle tage fri til... Scanningerne er lidt specielle, da man her ser om alt er som det skal være hos den lille i maven, så her ville jeg nok blive lidt skuffet hvis manden meldte fra ved NF og MD, men hvis det er en ekstra scanning ud over det, der egentlig bare skal bekræfte, at alt er som det skal være, så tror jeg ikke at jeg ville have noget imod, at han meldte fra, så ville jeg fluks give min mor muligheden for at komme med i stedet for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan være du skulle prøve at fortælle ham at det ville betyde meget for dig hvis han tog med.... Nogle gang tænker mænd bare anderledes end os kvinder.... det gør min i hvertfaldsmile.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

<_<Jeg kunne sagtens have undværet min eks til NF scanningen. Han var totalt uinteresseret og sagde "At han jo havde oplevet det før" - Det var en MEGET større glæde at have min søster med. Hun havde aldrig oplevet sådan noget før, og var head over heels in love med lille Caromus på skærmen!!

Tvinge? Det gad jeg sgu ikke. Hvis han ikke har lyst, så fortæl ham at DU er ked af, at han ikke vil med, og ikke helt kan forstå det - Men mænd har jo svært ved at forholde sig til at det der sker med os(og på skærmen) Og måske tænker han, at de xtra par tusinde kunne tilgodese jeres bebs til sidst?

Anyways, jeg havde sagt lige ud af posen, at jeg var skuffet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan være du skulle prøve at fortælle ham at det ville betyde meget for dig hvis han tog med.... Nogle gang tænker mænd bare anderledes end os kvinder.... det gør min i hvertfaldsmile.gif

Enig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fortæl ham hvordan du har det! Måske ændre han så mening.. Hvis ikke han gør, så ville jeg tage en god venninde, søster, mor med. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand står frit for hvad han vil med til, med den første var han "kun" med til NF og midtvejsscanning.

Denne gang var han med til 1 lægebesøg fordi han havde fri og store bror skulle til 3 års undersøgelse.

Jeg tvinger ham ikke til noget, jeg fortækker hvornår jeg skal til hvad og hvis han vil med må han sige til.

Jeg synes du skal fortælle ham hvad du føler, og evt. spørge til hans bevæg grunde.

Og ellers så inviter din mor, søster veninde eller anden med.

Min mor betalte for en 3d scanning sidst jeg var gravid fordi hun så gerne ville se bebsen på en scanning, efterfølgende viste det sig at jeg fik scanninger hver anden uge og de sidste 3 af disse var min mor også med til da hun var chaffør.

Summasumarum, fortæl ham hvad du føler og akternativt giv en anden, den fantastiske oplevelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også som de andre sige at du gerne ville have ham med. Men ville lade det stå frit for om valget om at tage med. Altså lade ham vide, at selvom du gerne ville have ham med, så er det ikke en nødvendighed. Mænd tænker ikke altid lige som os, og måske har han nok i de to andre gange, hvor i blev skannet. Måske er der ikke plads i hans hoved til at skulle tage stilling til det? Det kunne også være at han redebygger på sin egen måde ved at tjene penge nok til jer?

Jeg ville helt klart hellere tage min mor, svigermor eller en veninde med til sådan en ekstra skanning, hvis manden ikke ville eller havde tid.

Så kunne man tøsehygge lidt og dele oplevelsen med nogle andre end den sædvanlige tosomhed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Naar det goer saa meget ved dig, saa ville jeg fortaelle ham, hvad det goer ved dig og ellers lade det vaere op til ham. Han taenker maaske slet ikke som dig, at det ville vaere rart som gravid, at have ham med, saa den chance for at vide det, synes jeg du skal give ham. Hvis han stadig ikke ser det som vigtigere end arbejdet den dag, saa ville jeg proeve at komme over det og finde en anden taet person at dele oplevelsen med.

Jeg var til NF i Danmark, hvor min mand jo af gode grunde var blevet i Italien for at arbejde. Jeg synes ikke, det er en uvaesentlig scanning og hvad nu hvis der var noget galt? Vi kunne have betalt os fra det hernede, men det var gratis i DK og jeg ville VIRKELIG gerne scannes i Danmark. Saa min mor var med og det var en dejlig oplevelse at dele med hende, som ogsaa er virkelig glad for at have vaeret med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar.

Jeg tager en snak med ham når han kommer hjem og lige er faldet lidt til ro. Så må vi se hvad han siger. Ellers tager jeg min mor med tror jeg :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hopper på vognen med at du skal fortælle ham hvordan du føler - hvis du ikke siger det, hvordan skal han så vide det?

Og så tror jeg mange mænd er lige som din mand. At hvis det er vigtigt så tager de med (måske mere fordi det er vigtigt end fordi de synes det er spændende) men sådan en scanning er hverken vigtig eller spændende og så vil han hellere tjene penge (du kan shoppe babyudstyr for ;))

Jeg havde min mand med til de vigtige ting - NF og MD. For der var risiko for at de fortalte noget skidt, og så var det vigtigt han var der til at få beskeden sammen med mig og også være min 'støttende skulder' i stedet for at jeg skulle tude alene.

Andre ting kom min mor, svigermor og vores store pige med til og da ingen af dem havde været med til scanninger før var det en meget stor oplevelse for dem som jeg er rigtig glad jeg har givet dem - i stedet for at være alene derinde eller have tvunget min mand som egentlig ikke var ret interesseret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber din mand og du har fået talt om det og nået til en løsning :kram2

Jeg forstår godt du gerne vil have ham med og er skuffet og ked af at han ikke vil med af sig selv.

Dog er min erfaring også at der på nogen ting bare er så stor forskel på mænd og kvinder at det ikke rigtigt er til at forstå hinanden. Jeg ville fortælle ham hvordan jeg havde det med at han sagde nej. Så ville jeg samtidig sige at han ikke behøver tage med men invitere en anden. At tvinge ham ville måske gøre det til en negativ oplevelse frem for positiv.

Og han er jo tydeligvis interesseret i jeres lille baby, sådan som han nusser dig på maven :7himmel Tror bare du skal acceptere at han (mænd) desværre er lidt anderledes og ikke altid reagere på den måde vi ønsker. Selv om det selvfølgelig er let nok at skrive, ville selv være blevet ked og skuffet, men det er vigtigt ikke at lade det gå en på.

Håber du får en god scanning uanset hvad, du ser i hvert fald den lille skat og det er jo altid fantastisk :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fået talt med ham og han var meget sød overfor sin total overhormonelle kone.

Som flere af jer har nævnt var det vigtigste for ham NF og MD skanningen og nu hvor vi ved at Spunken ikke fejler noget og han er en dreng synes han ikke der er grund til at han ser flere skanninger.

Jeg er ok med det nu hvorvidt har talt om det og har nu inviteret min mor med på en kigger :-) Så kan det være hun er med på lidt shopping bagefter hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder godt. Jeg forstår virkelig godt din frustration jeg har haft det lige sådan. Min mand snakkede om at springe over MD men skiftede heldigvis selv mening det var jo nok alligevel vigtigt for ham!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har ikke min mand med til lægebesøg dog scanningerne (som er overstået) og jordmoder, men kunne han ikke pga. job, ville jeg tage en nær veninde med, en søster, mor eller svigermor, især mor elelr svigermor vil nok gerne med, selvom det ikke er alle forældre og svigereforældre alle har et lige godt forhold til.

jeg ville respektere at han skal på job, og vende den om og tænke at han gerne vil tjene penge til jer allesammen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt, I fik talt om det :)

Det er vigtigt, tror jeg, at man i parforhold faar afstemt forventninger. Det er i hvert fald min erfaring, og det lyder som en god loesning at faa din mor med. Jeg lover, at det er en god oplevelse at dele - og hyggeligt at shoppe bagefter wink.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER