Barbamama

Hvad nu, hvis vi tager fejl?

33 indlæg i dette emne

Lige den del er jeg tilhænger af. Ikke at jeg propper mig med parfume, tænker bestemt over hvilke produkter jeg bruger. Men det har jeg gjort nogen år. Dog uden at være fanatisk. For man kan ikke undgår parfumer og skadelige ting i hverdagen - det vil ihvertfald være et HELVED, som jeg ikke ønsker for nogen. Men jeg tror på at kroppen skal kende til de stoffer der kan give allergi og gøre os syge for at kunne bekæmpe dem.

Det er det samme som hvis vi ikke bliver udsat for en smule bakterier i hverdagen, så bliver vi endnu mere syge.

Nu jeg tænker over det, så har vi en 'skole pige' på arb som er noget SÅ hysterisk med bakterier. Det er helt vildt!!! Tandbørsten må ikke stå inden for 1-2 meter fra toilettet fordi bakterierne kan 'kravle' over på tandbørsten osv i den dur. Hun er rigtig meget syg. halsbetændelse 2-3 gange HVER vinter. plus hvis der er en der er syg i hendes nærhed bliver hun som min. forkølet. Jeg ved ikke om det hænger sammen, men kan ikke lade være med at tænke mit.

Og kan sagten følge din tankegang. I øjeblikket er parabener det helt store FY. Men hvad med om 5-10 år hvad finder de så der er FY?? for nogen år siden hørte jeg at mælk og mælke prod. var kræft fremkaldende og så trak de det til bage noget tid efter.

Til det understregede så vil jeg godt argumentere lidt imod. Jeg fik engang et myggestik som jeg reagerede helt ekstremt allergisk på, jeg måtte til lægen og få noget for det for jeg kunne faktisk ikke rigtig gå fordi det gjorde så ondt. Lægen forklarede at man IKKE kan reagere allergisk over for noget man ikke har været udsat for før! dvs første gang man fx bliver udsat for parfume så reagerer man ikke (med mindre man er udsat gennem moderen) men anden eller tredje gang kan man!

Jeg er ikke ekspert og har ikke undersøgt det nærmere, MEN lægen virkede som om han havde ret meget forstand på allergi, lidt som om han lige havde læst en artikel om det i et eller andet fagblad, eller skrevet om det under sin uddannelse. Men det er vist 5 år siden så måske jeg tager fejl. Bed bare ret meget mærke i det.

Jeg giver dig ret mht bakterier, men det er noget HELT andet i mine øjne. Vi kan ikke leve uden bakterier, bakterier er en naturlig LIVSform som vi gennem evolutionen har vænnet os til. Kemikalier er noget der er skabt gennem de sidste år, og de er da super smarte til mange ting, og meget er uskadeligt, MEN et eller andet sted burde de ikke være nødvendige (lidt hippie agtigt sat på spidsen I know). Jeg er overhovedet ikke hellig eller bruger flere timer på at undersøge varedeklarationer, men går efter mærkningen på produkterne, så jeg undgår så mange skadelige kemikalier som jeg kan.

Jeg syntes fx det er tankevækkende at det nu tager længere tid før kroppen rådner væk når man bliver begravet, end det gjorde for 30-40 år siden, grunden er alle de konserveringsmidler vi indtager - vi konserverer simpelthen vores egen krop :unsure det er bare ikke naturligt.

Og når det er sagt så spiser jeg selv ALT for lidt økologi og syntes mange konserverede fødevarer smager herligt, så jeg er overhovedet ikke hellig :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til det understregede så vil jeg godt argumentere lidt imod. Jeg fik engang et myggestik som jeg reagerede helt ekstremt allergisk på, jeg måtte til lægen og få noget for det for jeg kunne faktisk ikke rigtig gå fordi det gjorde så ondt. Lægen forklarede at man IKKE kan reagere allergisk over for noget man ikke har været udsat for før! dvs første gang man fx bliver udsat for parfume så reagerer man ikke (med mindre man er udsat gennem moderen) men anden eller tredje gang kan man!

Jeg er ikke ekspert og har ikke undersøgt det nærmere, MEN lægen virkede som om han havde ret meget forstand på allergi, lidt som om han lige havde læst en artikel om det i et eller andet fagblad, eller skrevet om det under sin uddannelse. Men det er vist 5 år siden så måske jeg tager fejl. Bed bare ret meget mærke i det.

Jeg giver dig ret mht bakterier, men det er noget HELT andet i mine øjne. Vi kan ikke leve uden bakterier, bakterier er en naturlig LIVSform som vi gennem evolutionen har vænnet os til. Kemikalier er noget der er skabt gennem de sidste år, og de er da super smarte til mange ting, og meget er uskadeligt, MEN et eller andet sted burde de ikke være nødvendige (lidt hippie agtigt sat på spidsen I know). Jeg er overhovedet ikke hellig eller bruger flere timer på at undersøge varedeklarationer, men går efter mærkningen på produkterne, så jeg undgår så mange skadelige kemikalier som jeg kan.

Jeg syntes fx det er tankevækkende at det nu tager længere tid før kroppen rådner væk når man bliver begravet, end det gjorde for 30-40 år siden, grunden er alle de konserveringsmidler vi indtager - vi konserverer simpelthen vores egen krop :unsure det er bare ikke naturligt.

Og når det er sagt så spiser jeg selv ALT for lidt økologi og syntes mange konserverede fødevarer smager herligt, så jeg er overhovedet ikke hellig :oops

Jeg er meget enig. I min verden giver det bare fuldt ud mening, at vi har godt at blive udsat for bakterier, men at det helt optimale (men måske nok umulige...) ville være NUL kontakt med kemikalier... Men i trådens ånd må jeg jo indrømme, at jeg ikke kan vide det med fuld sikkerhed ;)

Iøvrigt vil jeg også have tandbørsten langt væk fra toilettet :rolleyes Min gamle anatomi/fysiologi-lærer fortalte om et eksperiment, han havde været med til, hvor de kunne se, at så snart man havde været på toilettet, så havde man nærmest uundgåeligt tarmbakterier fra navle til knæ :rolleyes Han forklarede det ved at en del tarmbakterier er luftbårne, og ja, så er det nok rart nok at have tandbørsten lidt på afstand :) (Eller bare i et lukket skab eller noget...)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til det understregede så vil jeg godt argumentere lidt imod. Jeg fik engang et myggestik som jeg reagerede helt ekstremt allergisk på, jeg måtte til lægen og få noget for det for jeg kunne faktisk ikke rigtig gå fordi det gjorde så ondt. Lægen forklarede at man IKKE kan reagere allergisk over for noget man ikke har været udsat for før! dvs første gang man fx bliver udsat for parfume så reagerer man ikke (med mindre man er udsat gennem moderen) men anden eller tredje gang kan man!

Jeg er ikke ekspert og har ikke undersøgt det nærmere, MEN lægen virkede som om han havde ret meget forstand på allergi, lidt som om han lige havde læst en artikel om det i et eller andet fagblad, eller skrevet om det under sin uddannelse. Men det er vist 5 år siden så måske jeg tager fejl. Bed bare ret meget mærke i det.

Det lyder faktisk meget fornuftigt og meningsfuldt det din læge har sagt. Jeg vil lige sige at det er en personlig overbevisning som jeg måde har undersøgt om holder. Og jeg er ret sikker på hvis man graver idet, vil man finde mange forskellige menninger fra fagfolkene. Men jeg ved også godt at overdrevet brug kan give meget voldsomme reaktioner. Hørte engang om en lastbil chauffør der havde ligget og sovet i sin bil. Han havde sådan en luft frisker i bilen, som der var gået hul på mens han sov. Han vågnet ved han havde åndenød og kløe over hele kroppen. Så har MEGA meget respekt for alt det der kemekalie hejs, det er også derfor jeg bruger økologiske hårprodukter til en formue fra min frisør og beuty pacifik til ansigtet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder faktisk meget fornuftigt og meningsfuldt det din læge har sagt. Jeg vil lige sige at det er en personlig overbevisning som jeg måde har undersøgt om holder. Og jeg er ret sikker på hvis man graver idet, vil man finde mange forskellige menninger fra fagfolkene. Men jeg ved også godt at overdrevet brug kan give meget voldsomme reaktioner. Hørte engang om en lastbil chauffør der havde ligget og sovet i sin bil. Han havde sådan en luft frisker i bilen, som der var gået hul på mens han sov. Han vågnet ved han havde åndenød og kløe over hele kroppen. Så har MEGA meget respekt for alt det der kemekalie hejs, det er også derfor jeg bruger økologiske hårprodukter til en formue fra min frisør og beuty pacifik til ansigtet.

Ikke for at være træls, men der må være en del kemikaliehejs i et produkt, selvom det hedder, at det er økologisk <_< Jeg kan ikke huske den lange forklaring, men det er vist noget med at man må kalde det økologisk hvis bare 10% af ingredienserne er økologiske. :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hmm.. så er der jo ikke meget ved det. Men hun går meget op i der ikke er parabener i de ting hun sælger og bruger. og det er jo det mest fy fy, hvad jeg ved (?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hmm.. så er der jo ikke meget ved det. Men hun går meget op i der ikke er parabener i de ting hun sælger og bruger. og det er jo det mest fy fy, hvad jeg ved (?)

Jeg ved ikke om det er det, der er MEST fy-fy, men jeg tror bestemt at det er godt at undgå :super

Det var også i kontant (eller et af de andre af de der afsløringsprogrammer på tv), at en mor havde købt økologiske produkter, og så opdagede hun at der var parabener i. Og at det er lovligt at putte parabener i produkter og stadig kalde dem økologiske... :wacko

Jeg har også bidt mærke i at sådan nogle som Body Shop markedsfører sig på at være sååååååå naturlige, og der er parabener og parfume i MANGE af deres produkter. :rolleyes Man er nok desværre nødt til at nærlæse ingredienslister, hvis man vil være helt sikker på at undgå stadset <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev født i slutningen af 1970´erne og der var sort af røg på både fødegang og barselsgangen og babyerne lå på stribe i mødrenes røg i alle de 8 dage, man dengang lå på sygehuset.. :o :o :o Oven i hatten gik min mors amning i stå og blev rådet til at drikke masser af rødvin og snaps for, at få amningen igang igen...

Jeg overlevede og det var der 1000 andre der også gjorde, men det har dælme ikke været sundt.. Så kloge er vi da blevet i dag :) ( I dag er jeg antiryger med stort A og holder gerne vejret, hvis jeg går forbi en ryger osv )

Min mand blev i starten af 80´erne badet i alverdens ting og sager af shampoo og showergel og smurt med cremer, hvor der sten sikkert har været en masse kemikalier i, for det gjorde man dengang, det var ikke ualmindeligt.. ( Gad vide om det er derfor manden i dag ikke er i stand til, at kunne få børn uden hjælp ) :( Det er der ingen der ved, men jeg ved der er rigtig mange mænd der har problemer med sædkvaliteten og JEG tror det skyldes alle de kemikalier man blev badet i dengang..

Jeg er stadig på bar bund med hensyn til aspartam for på den ene side bliver det testet konstant som værende ikke kræftfremkaldende, men på den anden side tænker jeg også om det er fordi det ikke har været brugt i fødevarer længe nok til, at folk er blevet skadet af det..

I dag er jeg også fanatisk omkring kemikalier i de produkter vi smører os med og bader os i, men det kommer sig nok af at vi har været igennem et langt behandlingsforløb med begge piger og det ønsker jeg ikke for nogle af mine børn, så hvis jeg kan sige til mig selv, at jeg har gjort hvad jeg kunne med hensyn til det, så skal jeg ikke kæmpe med dårlig samvittighed, i tilfælde af en af dem en dag ikke kan få børn.. Men måske er det noget helt tredje - Jeg ved det ikke..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke for at være træls, men der må være en del kemikaliehejs i et produkt, selvom det hedder, at det er økologisk <_< Jeg kan ikke huske den lange forklaring, men det er vist noget med at man må kalde det økologisk hvis bare 10% af ingredienserne er økologiske. :o

En af grundene til at man må kalde cremer og lignende økologiske, når 10 % er det, er fordi at vand sådan set ikke er økologisk, og det er en stor del af cremers indhold :)

Så det er ikke fordi 90 % er fyldt med giftstoffer og lignende. ;)

Hvis man går efter Eco-cert mærket, er man sikret at 95 % af ingredienserne er af naturlig oprindelse og plantebaseret materiale.

læs her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER