Naturegirl

3 mdr. vaccination

8 indlæg i dette emne

så har lille Astrid været ved lægen og fået sin 3 mdr. vaccination.... hun skreg så hjerteskærende, da hun fik stikkene, og jeg kunne simpelthen ikke holde tårene tilbage.... synes selv det var lidt fjollet at jeg sad der og græd, jeg skulle jo ikke stikkes.... :huh

men det gjorde så ondt i mit moderhjerte at se hende så ulykkelig.... det gik heldigvis hurtigt over igen, efter ikke mere end 10 minutter var der smil på hendes læber og det var glemt....

det jeg bekymrer mig for er feberen.... om den kommer, hvor voldsomt bliver det, går hun i feber kramper, og hvor længe..?? alle disse bekymringer hober sig op inde i mit hoved, selvom jeg prøver ikke at tænke på det....

please, søde mødre herinde, fortæl mig at det ikke er så slemt som jeg går og forestiller mig.... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er virkelig ikke så slemt. Tobias havde feber fra 19.30 til 3. Den nåede 39.4 mener jeg. Han var lidt pylret men ellers så sov han bare igennem det hele. Jeg kender så også en hvis barn ingen reaktion havde. Så der sker forhåbentlig ikke noget voldsomt, men husk lad være med at være bange for det og frygt sådan, det hjælper ikke. Nemt at sige ved jeg godt, men vigtigt at prøve. Det er ikke sikkert der sker noget. Tænker på jer :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna blev stukket kl. 10:30, fik feber omkring kl. 17 - var meget varm og græd. Sov uroligt i mine arme og græd ind imellem halvt i søvne, indtil kl. 22 hvor hun faldt ordentlig til ro og vi kunne ligge hende hende i vores seng. Jeg lagde mig ved siden af hende og da hun vågnede til midnat var feberen væk. Næste dag var hun slatten, men hun sov først rigtig meget 2 dage efter vaccinen.

Husk at tage så meget tøj som muligt af hende når hun har feber og vid, at det er helt normalt hun ikke vil spise. Giv hende evt. lidt kamillete lavet på kogt vand eller lidt sukkervand (½ liter vand til 1 tsk sukker), så du er sikker på hun får lidt væske, hvis hun ikke vil spise. Det hjalp i hvert fald Anna til at falde til ro.

Held og lykke! Det er hårdt at se sit barn være utilpas, men det går over og det er jo langsigtet en god ting!

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja havde overhovedet ikke feber. Hun var måske en smule varm i løbet af natten, men det var ingenting. Hun gjorde derimod det at hun stort set sov resten af dagen væk både ved 3-mdr. og 5-mdr.s vaccinen så nogen bliver stort set ikke ramt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for jeres input med erfaringer.... det gik faktisk fint.... efter læge besøget sov hun til middag i næsten 4 timer....

hun var glad og tilfreds i løbet af eftermiddagen, men først på aftenen blev hun dog noget irritabel, og vi fik da også lige en skrigetur på halvanden time, hvor hun bare var helt utrøstelig.... puha, det var hårdt.... men efter at have sovet en halv time på min arm, var hun igen i godt humør.... vi lagde hende i seng kl. 21, og hun sov lige indtil kl. 6.... uden en lyd.... hun havde på intet tidspunkt feber.... :D

så, alt i alt, blev min bekymring gjort til skamme.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Dejligt at høre nu det snart er vores tur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER