TinaG

Aftagende symptomer

10 indlæg i dette emne

Hejsa :)

Jeg er idag i uge 9+2 og har været hos lægen og fået lavet vandrejournal.

Min bekymring går på, at jeg i den sidst uges tid har haft aftagende symptomer... allerede i uge 5-6 fik jeg kvalme og meget ømme bryster, en overvældende træthed og ligamentsmerter. I uge 7 begyndte jeg at pletbløde og kontaktede min læge som undersøgte mig og konkluderede at alt var i orden, dvs. livmoderen var rund og lukket...

Jeg har siden efterspurgt en skanning, da jeg blev vildt nervør over blødningen og de eventuelle konsekvenser det kan have medført, men det mener lægen ikke er nødvendigt :unsure

Blødningen er stoppet og der har ikke været tegn til lignende siden heldigvis!

Men jeg er bekymret for om det er "normalt" at ens kvalme og ømme bryster kommer og går, for synes i hvert fald mine symptomer er aftagende, hvilket gør mig en smule nervøs :(

Er der andre af jer herinde der har haft lignende oplevelser?

Mvh. Tina

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For mig var det meget normalt at jeg den ene dag havde kvamle og den anden dag ikke. Det kom og gik som det havde lyst til og kom som regel på de dårligste tidspunkter....

Angående ømme bryster var de der hele tiden men kunne godt variere lidt i ømhed. Ligesom maven godt kunne føles mere eller mindre oppustet.

Jeg :goodluck for at alt er præcist som det skal være. Ellers må du fortælle din læge (evt. presse lidt mere på) omkring dine bekymringer. Synes godt nok det er dårlig stil når du netop har haft blødt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde det præcis på sammen måde som du beskriver det, lige pludselig var mine bryster ikke længere ømme (kun meget lidt på selve brystvorten) og kvalmen var væk. Det var også lige omkring uge 10 at det skete for mig og jeg følte mig faktisk ikke rigtig gravid mere, så jeg var meget spændt da vi kom til NF. Alt var fint og jeg har senere fundet ud af at det er helt normalt fordi HCG niveauet begynder at falde igen på det tidspunkt - SÅ det lyder helt normalt det du beskriver..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror også jeg var omkring 10 uger henne, da de værste symptomer forsvandt. Kvalmen lagde sig, og den murren jeg havde i underlivet forsvandt også. Men alt var helt normalt, og spirren havde det helt fint. Men man bliver lidt bange :kram2

Fra hvad jeg har kunne læse herinde er det meget normalt, at symptomerne forsvinder ved udgangen af 1. Trimester

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for svar :)

Jeg håber også alt er som det skal være, og at det bare er unødvendige spekulationer...

Men ja jeg synes også det er halv dårlig stil, at man ikke kan få tildelt en scanning, når man faktisk har blødt!

Jeg er dog også stadig både utilpas og træt og har ømme bryster, men som du selv skriver så er der forskel på ømheden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt at høre jeres oplevelser og erfaringer :kram Det hjælper!

Mine symptomer aftog allerede i uge 8... hm.. men dete r nok forskelligt fra person til person (håber jeg).

Håber bare alt er som det skal være!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når blødningen er stoppet igen, så burde der ikke være nogen grund til bekymring- det kommer også an på karakteren af blødningen. Men når lægen har vurderet, at livmoderhalsen er lukket, så skulle der helst ikke være noget :) Hvis du stadig er bekymret, så kan du overveje en selvbetalt skanning - afhængig af hvor I landet du bor kan de købes for mellem 200-500 kr. :) Pga. en mistet abort sidste år valgte vi at betale os fra en skanning da jeg var hhv. 6+3, 8+2 og 10+2 uger henne, min læge ville heller ikke henvise til en skanning, da det offentlige er blevet meget strikse med skanningerne. Jeg har i denne graviditet blødt on/off siden 9+4. Ved den første blødning 9+4 blev jeg sendt til en akut undersøgelse på sygehuset inkl. skanning, men blødningen var også så kraftig, at både jeg selv og lægerne troede jeg havde aborteret (igen). Efterfølgende måtte jeg afsted til en ny akut skanning pga. ny kraftig blødning 11+1, hvor de også var sikre på, at det var slut. Senest har jeg været omkring fødegangen 26+5 pga. endnu en stor blødning. Ingen af gangene er der fundet nogen forklaring på blødningerne, Blop har det fint, så det er min krop der skaber sig.

Hvis ikke lægen er til at rokke, så gør jeg selv en tjeneste og betal jeg fra en skanning - den ro det giver er helt uvurderlig :)

:goodluck med :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det forskelligt fra gravid til gravid med hvor mange symptomer man får osv., så håber det bedste for dig :goodluck

Jeg havde dog selv et tidligere dårligt graviditetsforløb hvor fosteret gik til grunde (MA) og min livmoder holdt på det i over 3 uger. Det eneste tegn jeg fik var lidt brun udflåd (pga. gammelt blod) hvor jeg første gang ringede til vagtlægen da det var weekend. Han sagde at medmindre der var frisk blod og ve-agtige smerter (som jeg ingen anelse havde eller har om hvordan føles...) så skulle jeg bare slappe af. Fik så brunt udflåd igen et par dage efter, hvor jeg så fik en akut tid hos lægen, som videresendte mig til hospitalet. På hospitalet mærkede lægen først og fortalte at min livmoder virkede ret lille i forhold til hvor langt henne jeg var. Så fik jeg en vaginal (indvendig) skanning, hvor lægen og derefter overlæge konstaterede at fosteret var gået til grunde for ca. 3 uger siden. Han spurgte til symptomer, som passede med at jeg havde haft et par dage med kvalme+ømme bryster som så var gået over da fosteret gik til grunde. Pga. fosterets størrelse kunne jeg vælge mellem medicinsk og kirurgisk abort, da lægerne ikke syntes jeg skulle vente til min krop selv aborterede, for min livmoder kunne måske holde endnu længere på fosteret.

Men igen: der er mange der fortæller at de bløder igennem hele graviditeten UDEN DET HAR BETYDNING. Så mal ikke fanden på væggen inden du ved mere. Men synes du skal sparke lidt til din læge og få en henvisning til hospitalet eller gynækolog så du kan få en skanning :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige tilføje, at min.graviditetsbog siger, at 25% af alle gravide vil bløde på et eller andet tidspunkt, uden at der er noget galt med barnet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:tak Tusind tak for alle jeres svar, og fordi I gider dele jeres erfaringer og oplevelser!

Jeg er også kommet fram til, at jeg må fokusere på det positive frem for alle bekymringerne!

Heldigvis bløder jeg jo ikke mere, hvilket er en stor lettelse!

Jeg kan også læse mig frem til, at det sagtens kan forekomme at kvalmen aftager eller forsvinder i uge 9, og den kommer jo trods alt hvis ikke jeg har fået fyldt maven, hvilket jeg dog ofte gør, da jeg er små sulten konstant...

Jeg håber og tror på at alt er som det skal være, og ser frem til NF scanning om et par uger :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER