janniethorup

Kejsersnit (gerne alle på BK)

9 indlæg i dette emne

Hej skønne mødre...

Jeg er jo gravid med mit andet barn, som er spået til at komme d. 10. juni. Jeg har indtil nu ikke tænkt over andet, end at jeg selvfølgelig skal føde naturligt ligesom sidste gang. Det fungerede fint og gik relativt hurtigt og var alt i alt en god oplevelse.

Jeg er dog kommet dertil nu, hvor jeg overvejer et planlagt kejsersnit. Jeg blev påkørt i slutningen af februar og har siden haft meget stærke smerter i lænd, ryg, bækken, hofter og ned langs skambenet..ofte er det så slemt, at jeg må ha hjælp til at komme op af trappen til vores soveværelset og ofte kan jeg heller ikke gå om aftenen.

Jeg tænker, at jeg virkelig gerne vil rykke babys ankomst så langt frem som muligt og det vil jeg jo kunne med et planlagt kejsersnit. Plus jeg tænker meget på, hvordan det vil være at gennemføre en naturlig fødsel med så stærke smerter. Men jeg ved ikke hvilke grunde man skal komme med for at få lov til at få et pks, eller om det er for sent.

Er jeg for pjattet? Hvad tænker I?

Jannie - som er i vildrede

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis du foeler det er det rigtigte for dig og baby, saa ville jeg da helt sikkert tage det op med jordemoderen. Det kan jo slet ikke skade at faa alle informationerne, saa du kan tage beslutningen paa et oplyst grundlag :)

Oev at den paakoersel har gjort saa meget skidt for dig icon_hug.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt synes det er ærgerligt når nogen gerne vil have PKS "bare fordi" eller fordi de frygter fødslen, men i dit tilfælde synes jeg at tankerne lyder meget reelle og forstålige. Jeg aner dog ikke, hvad der skal til for at få lov at få PKS :unsure Jeg ville tage en snak med jordemoderen om det, hvis jeg var dig :) Og øv hvor træls med den påkørsel! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart kunne jeg bare være bekymret for, om smerterne fra kejsersnittet, sammenlagt med de smerter du allerede har, vil gøre dig meget mere besværet og endnu mere smertepåvirket efterfølgende, kan du følge mig i den tanke?

Skulle du føde vaginalt, kunne du med fordel overveje en fødsel i vand, som både smertelindrer og hjælper meget på ens bevægelsesmuligheder. Det er fx ofte rigtigt godt til fødende med svær bækkenløsning, rygproblemer mv.

Uanset hvad, så synes jeg du skal få en snak med din jordemoder, og mon ikke hun så vil henvise dig videre til en skal med en fødselslæge, hvis hun skønner, at du kunne have gavn af en samtale om fødselsmåden. Det tænker jeg umiddelbart du kunne have god gavn af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg ikke selv prøvet at have den slags smerter du snakker om og de to gange jeg har født har det været naturligt :-)

Men jeg har en veninde lige har fået hendes nr. 3 og som får bækkenløsning stort set fra start og denne gang var det så slemt at hun måtte have en kryk at støtte sig til og de rigtig slemme dage måtte hendes mand bære hende på toilettet <_<

Hun har født normalt alle gange og siger selv at hun ikke ville gøre det anderledes.

Hun har efter fødslen haft lidt smerter i bækken, men slet ikke som mens hun var gravid og hun siger selv det stort set er helt væk 14 dage efter.

Det var ikke et problem under fødslen og hun fødte stående :-) :balloons

Hvis det var mig ville jeg helst føde naturligt for jeg tror du kommer dig lagt hurtigere end ved et kejsersnit.

Ne af min gamle veninder fik kejersnt og hun havde en del problemer bagefter - blandt andet pga af man intet må lufte, det helede ikke ordentligt m.m

Jeg synes - som de andre skriver - at du skal tage snakken med jordemoder og evt. en fødselslæge plus så skal du selvfølgelig også mærke efter hvad du selv har lyst til.....

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart kunne jeg bare være bekymret for, om smerterne fra kejsersnittet, sammenlagt med de smerter du allerede har, vil gøre dig meget mere besværet og endnu mere smertepåvirket efterfølgende, kan du følge mig i den tanke?

Skulle du føde vaginalt, kunne du med fordel overveje en fødsel i vand, som både smertelindrer og hjælper meget på ens bevægelsesmuligheder. Det er fx ofte rigtigt godt til fødende med svær bækkenløsning, rygproblemer mv.

Uanset hvad, så synes jeg du skal få en snak med din jordemoder, og mon ikke hun så vil henvise dig videre til en skal med en fødselslæge, hvis hun skønner, at du kunne have gavn af en samtale om fødselsmåden. Det tænker jeg umiddelbart du kunne have god gavn af :)

Enig.. Et kejsersnit gør ikke ondt i sekundet, men gør ondt mange uger/måneder bagefter.. Man er besværet og kan ikke en masse ting den første tid..

Personligt ville jeg hellere føde normalt, hvis jeg stod i din situation, jeg lider selv af bækkenløsning og døjer også med smerter, men det er jo på ingen måder det samme som dit og jeg kan derfor ikke vide om jeg ville tænke anderledes.. Man kan få en masse smertelindring og har

flere kræfter bagefter.. Jeg tror desværre kun kejsersnit er den nemme læsning i situationen, men ikke bagefter :(

:kram2 til dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så en af dem som slet ikke forstår folk overvejer kejsersnit hvis man har mulighed for at føde selv. Har 2 akutte kejsersnit bag mig og havde jeg fået lov at prøve igen denne gang at føde normalt havde jeg også gjordt det ..men lægerne anbefalede hårdt at jeg skal havde kejsersnit denne gang.. Der er mange flere risikoer ved kejsersnit, det er jo en operation så allerede der er der jo flere risikoer, du døjer med smerter osv meget længere , du risikere mere at barnet skal på neontal lige efter det er kommet ud fordi barnet ikke får det tryk når det kommer ud som ved en normal fødsel og derfor ikke altid får trykket alt væske op af lungerne osv .. Og det med tæt på termin .. Aalborg sygehus laver først kejsersnit i uge 39 eller så tæt på termin som muligt da det er sundest for barnet .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke du er pjattet, og forstår godt hvorfor du vil have et PKS. Håber det kan lade sig gøre for dig! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så en af dem som slet ikke forstår folk overvejer kejsersnit hvis man har mulighed for at føde selv. Har 2 akutte kejsersnit bag mig og havde jeg fået lov at prøve igen denne gang at føde normalt havde jeg også gjordt det ..men lægerne anbefalede hårdt at jeg skal havde kejsersnit denne gang.. Der er mange flere risikoer ved kejsersnit, det er jo en operation så allerede der er der jo flere risikoer, du døjer med smerter osv meget længere , du risikere mere at barnet skal på neontal lige efter det er kommet ud fordi barnet ikke får det tryk når det kommer ud som ved en normal fødsel og derfor ikke altid får trykket alt væske op af lungerne osv .. Og det med tæt på termin .. Aalborg sygehus laver først kejsersnit i uge 39 eller så tæt på termin som muligt da det er sundest for barnet .

Jeg synes bestemt man skal have lov at overveje det og undersoege mulighederne, men helt sikkert at dine pointer er gode og at det ikke skal tages for givet, at det er nemt og risikofrit med kejsersnit. Der er saagar 3 gange saa stor risiko for moderens liv som ved en vaginal foedsel og der er oeget risiko for forskellige komplikationer i en fremtidig graviditet.

Men det tages forhaabentlig med i overvejelserne for og imod her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER