sletting26

Tør hud og kløe!!!

15 indlæg i dette emne

Hej piger!

Vil lige høre om der er nogen af jer der døjer med hudforandringer på nogen måde? Min hud er simpelthen blevet instant TØR over hele kroppen! Og det klør og klør og klør! Især på ryg og arme og ører?? Det er til at blive VANVITTIG af! Nå men min læge fortalte at det er helt klassisk bivirkning af den ændrede hormonbalance, og det gjaldt om at finde ud af hvad der så fungerede bedst for en! I de her dage prøver jeg med kølige bade og babyolie! Andre dage har jeg prøvet creme og andre dage igen intet creme overhovedet, men intet har rigtigt hjulpet.

Nogen der kender lidt til det?? Og eventulet har det gyldne råd som lige kan hjælpe?

Håber i har jer en fantastisk søndag derude ellers :)

Mange hilsner fra Charlotte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Maaske du mangler sundt fedt indefra? Du har som gravid et oeget fedtbehov, fordi baby tager af dit fedt.

Hvis gravide, ammende og babyer har toer hud er det ofte sundt fedt, de mangler.

Det kan du faa fra:

Omega 3 fiskeolie fra Nordic Naturals

Jomfrukokosolie i smoothies

Noedder og froe, hoerfroe -> kvaernede

Avocado

Jomfruolivenolie paa salat eller en skive broed med lidt salt og en spsk god olie

Smoer, gerne oeko<br class="Apple-interchange-newline">

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg kender det godt! Det er simpelthen så irriterende.. Jeg har øget mit sunde fedtindhold i maden og det hjælper lidt, men lige nu er jeg bare mega forkølet og kan ikke spise ret meget, så kløen er tilbage..

Jeg tror, ligesom Camilla siger, at det nok skal komme indefra.. Så masser af fisk eller fiskeolie, avokado, nødder og sunde olier i salater og på brød osv..

Jeg kan smører mig med creme og så begynde forfra når jeg har smurt hele kroppen - et par lag er det der skal til her i nogle timer.. Så det gør jeg både morgen og aften... Jeg overvejer, om jeg skal købe sådan en af de fede nivea cremer, men ved ikke lige hvad der er i dem af skumle ting ;) Men tænker at så kan man måske også bare smører sig ind i olie af en eller anden art!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, dobbelt indlæg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan anbefale cremen Lipikar Baume fra La Roche-posay. Den er uden parfume og parabener, har et højt fedtindhold og virker kløestillende. Samtidigt er den nem at smøre ud og trænger hurtigt ind i huden :) Det er i hvert fald en af mine favoritter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan anbefale cremen Lipikar Baume fra La Roche-posay. Den er uden parfume og parabener, har et højt fedtindhold og virker kløestillende. Samtidigt er den nem at smøre ud og trænger hurtigt ind i huden :) Det er i hvert fald en af mine favoritter :)

Uh, spændende.. HVor kan man købe den henne? Er det mig der husker forkert eller er det på apoteket?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg var i DK, saa ville jeg nok ogsaa koebe noget Locobase fedtcreme 7himmel.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, spændende.. HVor kan man købe den henne? Er det mig der husker forkert eller er det på apoteket?

Ja man skal en tur på apoteket efter den :) De fleste større apoteker har serien, ellers kan de nok bestille den hjem til dig. I samme serie findes også en badeolie, den er også virkelig skøn. Den er også uden parabener, men dufter meget mildt. Den er også en favorit hos mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg besøger jer lige fra september. JA, jeg kender det, jeg er ved at blive vanvittig, og intet hjælper! Jeg smører og smører i alverdens creme og olie, og tror heller ikke det er min kost den er gal med... Der er intet der hjælper.. og det er selvfølgelig værst når jeg skal sove.. øv! Vil lige vende det med min læge her på næste mandag, måske de kan fortælle mig hvad jeg kan gøre :) håber der er nogle af de gode råd her inde der kan hjælpe dig.

Mvh line

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle de gode råd, piger!

Der er tilsyneladende flere der døjer med det :/ Camilla, jeg havde også selv overvejelser om det sunde fedt. Men da jeg lider af PCO spiser jeg i forvejen efter rimelig faste principper. Blandt andet med masser af nødder, avocado, æg, fisk og ekstra tilskud af fiskeolie. Jeg har dog prøvet at skrue doserne lidt op og håber at det kan hjælpe :)

Locobase fedtcreme har også reddet mig mange gange! Men jeg synes bare den er så strid at få fordelt ordentligt ud. Især når omfanget er så stort :) jeg klør simpelthen fra hovedbund og helt ned til anklerne! Men Sarah, jeg vil da bestemt prøve at opsøge den creme du nævner! Alt for ikke at gå og kradse og klø hele tiden :(

Men endnu engang tusind tak for jeres svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa. Jeg har også tør hud - også når jeg ikke er gravid, og nogen gange får jeg også eksem (Nice, ikk). Men jeg købte sidst på apoteket en creme som hedder a-derma, og den er meget nemmere at have med at gøre end locobase. Jeg smører min eksem med den flere gange dagligt og det hjælper bestemt, det meste er helt væk. Tænker at lidt de samme betingelser gælder for almindelig tør hud - at det skal holdes fugtigt og ikke irriteres. Prøv evt. den.

Ellers er jeg jo kæmpe fan af body shops aloe vera serie, som holder min hud blød og sund hele året. De har også en Body butter som trænger hurtigt ind og derfor ikke klistrer tøjet til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

A-derma cremen er også super god og den findes med forskellige fedtprocenter. Locobase fedtcreme er også fin, man skal bare være obs på at der er parabener i (nu ved jeg ikke om du går op i det, så det er bare til info:)) Locobase repair er uden parabener

Hilsen Sarah

(som er ansat på apotek og derfor måske en smuuuule miljøskadet :blush )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yes, no parabener til mig, tak - saa godt sagt, Fru Apoteker loveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yes, no parabener til mig, tak - saa godt sagt, Fru Apoteker loveshower.gif

Hihi, det var så lidt :) ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så lige en reklame for cosborg (er det sådan det hedder) der står det er uden parfume og parabener i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER