Tante Trine

Navne... Har I snakket det eller har I nogle drømme...?

10 indlæg i dette emne

Tænker bare om der er andre der allerede går i de tanker..: Jeg har ALTID sagt jeg vidste hvad den skulle hedde hvis det blev en pige... Manden er ikke helt enig, men han skal nok vænne sig til det ;)

Men nu må vi se, kan jo være han får mig overtalt til noget andet :)

Drengenavne er straks lidt svære for mig... For er ikke SÅ vild med drengenavne ;) Men er da kommet frem til et, indtil videre ;)

Men hvad tænker I... Er der et navn I altid har ønsket jer, vælger I noget ud fra familie tradition eller måske noget hel tredje...? Og hvis I godt tør komme frem med det så kom endelig med det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej med dig :)

Ej, jeg eeeelsker jo at tale om navne! Jeg går meget op i at vælge et navn som man selv synes er helt perfekt, og jeg lægger meget arbejde i at finde det helt rigtige. Nok lidt mere end min kæreste gør ;) I hvert fald synes han, at det er lidt fjollet, at jeg netop har lånt "Den store navnebog" på biblioteket! Jeg synes godt man må begynde at hygge sig med det allerede ;)

Mon man må spørge hvilke navne du er kommet frem til? :) Jeg synes det er så hyggeligt at dele!!

Vi er blevet enige om, at hvis det ender med en sønnemand, så skal han hedde Marvin :) Det dukkede pludseligt bare op og vi elsker det! Egentlig var vores første plan Tristan, men det blev snuppet af en kusine. Leo har også været på bordet da begge vores farfædre hed det. Min fætter løb dog af med navnet først :) Men ellers synes jeg nu drengenavne er det nemmeste! Jeg er også ganske vild med: Emil, Valdemar, Max, Alfred, Malthe, Laurits, Lauge og Albert!

En lille pige skulle egentlig hedde Vigga eller Lily. Men forleden faldt jeg over det SMUKKESTE svenske pigenavn: Alva!! Så lige i øjeblikket er det vores nummer et. Selv min kærestes :)

Håber at måtte høre lidt om dine navne-tanker!

God weekend piger!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen indtil nu så regner vi med at det bliver en Juline (er min mormors mellemnavn) Manden er ikke så vild med det, men har altid sagt at det vil jeg ha en pige der hedder, så skal hun hedde Lykke til mellemnavn, det skyldes at min "far" og hele hans familie hedder det til mellemnavn og da jeg ikke er hans biologisk, ja så er det den eneste måde jeg kan gøre det på...

Bliver det en dreng skal han indtil videre hedde Lucas, det kan manden godt lide, jeg ville helst ha en liam, men det har han nedlagt veto i mod... til mellemnavn skal han så hedde Frees da hele min mands familie hedder det :) Men vi er jo kun i begynder fasen, så det kan nå at ændre sig endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er slet ikke nået dertil endnu. Skal først til NF på mandag, og se om det hele er som det skal være. Derefter venter jeg til kønsscanning. Det undrer mig egentligt, at jeg ikke tænker så meget over det endnu. For elsker navnesnak. :loveshower Men er ved at løbe tør for drengenavne! :help

Vi vil gerne have navne ikke alt for mange har, men heller ikke er for specielle. Vi har en Michlas og en Sander. Desværre er Sander så kommet på top 50 listen. Det var ikke lige meningen. <_< Men heldigvis har de begge mellemnavne, så han ikke behøver hedder Sander J. Mellemnavnene kommer fra familien. Michlas hedder Marius til mellemnavn efter hans farfar, og Sander hedder også Aksel efter hans oldefar.

Vi har også haft lidt svært ved at blive enige, så er spændt på hvad det ender med. Men vi venter med rigtig at gå i krig, efter kønsscanningen, så er det da kun en type navne at overskue. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er slet ikke nået dertil endnu. Skal først til NF på mandag, og se om det hele er som det skal være. Derefter venter jeg til kønsscanning. Det undrer mig egentligt, at jeg ikke tænker så meget over det endnu. For elsker navnesnak. :loveshower Men er ved at løbe tør for drengenavne! :help

Vi vil gerne have navne ikke alt for mange har, men heller ikke er for specielle. Vi har en Michlas og en Sander. Desværre er Sander så kommet på top 50 listen. Det var ikke lige meningen. <_< Men heldigvis har de begge mellemnavne, så han ikke behøver hedder Sander J. Mellemnavnene kommer fra familien. Michlas hedder Marius til mellemnavn efter hans farfar, og Sander hedder også Aksel efter hans oldefar.

Vi har også haft lidt svært ved at blive enige, så er spændt på hvad det ender med. Men vi venter med rigtig at gå i krig, efter kønsscanningen, så er det da kun en type navne at overskue. :)

ej hvor sjovt - vi har også en Zander :-) og da vi valgte det for 5 år siden ja der var der heller ikke så mange der hed det.. men vores staves jo så med z og det er der vist ikke så mange der gør endnu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi er heller ikke kommet så langt med navne endnu. Eller det vil sige hvis vi får en pige så er vi enige om at hun skal hedde jasmin eller vanessa. Får vi en dreng, ja så er vi ikke helt enige... men vi er muligvis ude i noget zean... Jeg er så heller ikke nået så langt at jeg er begyndt at tænke seriøse navne... jeg skal lige have overstået nakkefoldscanningen (om senest 2 uger!! :-) ) og så må vi se hva en kønsscanning siger :-) Men vi bruger ikke mellemnavne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke snakket mere navne nu end tidligere. Faktisk er jeg nok lidt tilbageholden, før jeg ved om baby er sund og rask og da kan vi begynde at snakke navne, kigge på babyting osv..

Jeg har nogle navne, som jeg i mange år gerne har ville kalde mine børn, men nu må vi se om manden er med på dem.. Men vores navne bliver hemmelige - fordi jeg gider dælme ikke høre noget pjat fra folk om at det kan man ikke kalde ham/hende osv :blabla

Måske får I lov at se dem herinde, men ellers er det jo bare en overraskelse til alle, når baby kommer ud ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke snakket mere navne nu end tidligere. Faktisk er jeg nok lidt tilbageholden, før jeg ved om baby er sund og rask og da kan vi begynde at snakke navne, kigge på babyting osv..

Jeg har nogle navne, som jeg i mange år gerne har ville kalde mine børn, men nu må vi se om manden er med på dem.. Men vores navne bliver hemmelige - fordi jeg gider dælme ikke høre noget pjat fra folk om at det kan man ikke kalde ham/hende osv :blabla

Måske får I lov at se dem herinde, men ellers er det jo bare en overraskelse til alle, når baby kommer ud ;)

Tror også nok at jeg vil være mere tilbageholden denne gang. Sidste gang blev jeg så træt af at høre på folks kommentarer, så vi valgte Sander istedet for Asmus, som vi egenligt havde som nr 1.

Denne gang er der ingen der skal bestemme. Vi kunne også godt lide navnet Sander, men ved ikke hvorfor vi lod os gå på af det. Men det er bare nemt, når man hele tiden hører negativt om et navn.

Meeeeen mon ikke vi kan få lov til herinde, at lure på jeres navnevalg når det kommer så vidt??? :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror også nok at jeg vil være mere tilbageholden denne gang. Sidste gang blev jeg så træt af at høre på folks kommentarer, så vi valgte Sander istedet for Asmus, som vi egenligt havde som nr 1.

Denne gang er der ingen der skal bestemme. Vi kunne også godt lide navnet Sander, men ved ikke hvorfor vi lod os gå på af det. Men det er bare nemt, når man hele tiden hører negativt om et navn.

Meeeeen mon ikke vi kan få lov til herinde, at lure på jeres navnevalg når det kommer så vidt??? :whistling

Jo, det er da en mulighed.. Måske i fortroligt forum eller noget, så evt. luskere af venner og familie ikke ser det.. Men nu må vi se om vi overhovedet kan blive enige om et navn.. Men jeg tror vi er ude i at have to og så se hvilken en der kommer ud :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

der var nu også mange der syntes at Zander var et grimt navn, da vi valgte det i sin tid. Men vi var ligeglade med hva folk syntes - så vi holdt heldigvis ved vores valg af navn- og det er vi stadig rigtig glade for :-) Så det er da bare med at lukke ørene for hva andre synes - selvom det kan være svært :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER