Maybe

Sele til maven til bilen

16 indlæg i dette emne

ja jeg vil blot lige dele lidt ud af min erfaring, hvis man kan kalde det det.

jeg har lånt en sele til sikkerhedsselen til bilen, som trækker den ned, så den ikke lægger pres på maven ved opbresning eller det der er værre http://www.babysam.dk/graviditets-selebesafe-9901000385214

jeg havde set selen og tænkt på den, men jeg er også af den holdning "De finder på så meget og det er ikke sikkeret det er nødvendigt"

når men min veninde fortæller så om nogen i deres venkreds, deres venner, der havde mistet et barn kort før termin, pga. en let bilulykke ikke noget vildt.

og om jeg ikke ville låne hendes? nu hvor jeg køre så langt hver dag, jo det troede jeg nu nok jeg måske ville.

skæbnen vil så at jeg bliver vidne til et voldsomt trafik uheld lige før påske, hvor bilen slår kolbøtter om sig selv og lander på hovdet. Gæt hvem jeg ringede til efter jeg havde ringet 112 og afgivet vidneforklaring til politiet? bingo veninden.... jeg vil gerne låne....

I dag hvade jeg så en hård opbremsning og jeg takkede en vis person for at jeg havde den sele på, men jeg slap da ikke helt for bekymringer, lige indtil jeg mærkede liv fra bettenus.

men ja et godt råd er hermed givet videre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har købt en graviditetssele og er sååå glad for den. Jeg kører hver dag og tanken om at der kunne ske noget er bare ikke holdbar for mig så derfor købte jeg den. Jeg anbefaler alle som kører bil at købe den :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det eneste minus er at den er let døvlet at tage på og jeg skal godt lige vende mig til at den skal af når jeg skal ud af bilen.

men ja sådan er det jo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes hurtig men vender sig til det. Mit problem er at få den til at sidde ordentlig fast om sædet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan den bruges, hvis man har nederdel paa?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det vil jeg mene - hvis du hiver lidt op i den. Det vil nok ikke gå med en pencil skirt da den sidder som en sele op mellem benene. Så der er du nødt til at trække kjolen op så der er plads :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det vil jeg mene - hvis du hiver lidt op i den. Det vil nok ikke gå med en pencil skirt da den sidder som en sele op mellem benene. Så der er du nødt til at trække kjolen op så der er plads :-)

Der er ogsaa mit indtryk - at man maa traekke op i kjolen wink.gif Har nemlig set paa den eftersom trafikken er lidt anderledes hernede....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også denne sele. Og den er lidt træls når man har nederdel på. Sidste gang vi skulle til stor fødselsdag havde jeg kjole på og vi havde min svoger med i bilen, så der måtte jeg sidde med et tæppe over benene.

Ellers er den fantastisk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har kjole på i dag og selen på.

men ja op med kjolen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde vi haft bil, eller havde jeg kørt meget, havde jeg helt sikkert også købt en :)

Nu har vi ikke bil, og det begrænser sig til få timer om måneder jeg sidder i en bil.. Så jeg hiver bare selen "Under" maven, også "tager jeg jo chancen" på den måde; Men reelt kunne det jo gå galt alligevel...

Men ja, ellers kan man jo købe sig fattig i alt muligt! :) Men god ide, til folk som kører hver dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faktisk er jeg mere bekymret over at køre ift rattet end selen, da jeg umiddelbart tænker at det vil udgøre samme eller større skade, at man banker maven ind i rattet... bare en tanke :) så selen er vel kun en sikkerhed, hvis man ikke er den der kører bilen?

Men har selv overvejet selen, men er indtil videre blevet ved overvejelsen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste ser også helst at vi anskaffer os sådan en, når jeg bliver gravid. Men vi kører jo så også en del hver uge, da pigerne skal ned til deres far hver weekend. Hvilket er en tur på 90km hver vej

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg pendler daglig 110 km, men vil nu ikke investere i en sele. Jeg har små ben, så jeg sidder så tæt på rattet, at hvis det gik galt er der større sandaynlighed for at det er rattet der giver skaden end selen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde godt hørt om den, men vil helt sikkert købe en når jeg bliver gravid :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er rigtig glad for min, men synes dog den er ret bøvlet at flytte fra sæde til sæde. Men ved hårde opbremsninger mm. er jeg lykkelig for den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er enig i at rattet også kan gøre skade, men selen vil stoppe dig før du når så langt, forhåbentlig, men maven bliver jo stor, men heldigvis kan rattet i vores hæves og sædet sænkes :)

men selen er jeg nu stadigvæk glad for, jeg kører næsten 140 km pr. dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER