LDM

er idag blevet gramset på!

19 indlæg i dette emne

Nu har jeg oplevet det! At blive gramset på maven af en fremmed!

Vildt underligt, især fordi jeg slet ikke ser gravid ud endnu, men en af min farmor's veninder kom stormende ind af døren, lagde hånden på min mave, samtidig med at hun sagde til min farmor "det må være hende med maven"

Det var virkelig ubehageligt og vildt grænseoverskridende... Men ved jo godt hun kun mente det godt..

Andre der har prøvet det endnu?

For lige at starte lidt snak, hvad kan man egentlig sige til folk der gramser løs på ens mave? Man kan jo ikke bare slå dem over fingrene og sige sige "øh gider du lige?"

Håber i har nogle gode, søde, sjove måder at få fremmede folk til at forstå at man ikke er allemands eje bare fordi man er gravid..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror faktisk ikke at jeg oplevede at der var fremmede, der rørte ved min mave. Kun at de roste den :)

Men hvad med fx at lægge hånden på vedkommendes mave og sige noget i retning af: "Din er også fin" eller noget der svarer til det personen sagde til dig :)

Eller "nu har du rørt min, må jeg så også røre din?" :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg har oplevet det samme - og det er meget maerkeligt!

Saa sent som i forgaars kom min svigermors kusine, som jeg slet ikke har talt ret meget med, og hende mand og talte med os, mest min mand - vi var ved at oeve os i vores autostol og pludselig kaster hun sig over min mave med sine klamme haender og gulnede negle! Hun stod bare saa taet op ad mig og laente sig fremad med hovedet nede saa hun kiggede op paa mig og var lige ud for maven. Og hun slap ikke! Det var lige saa mig mand ogsaa begyndte at stirre paa de haender, altsaa sad.gif Jeg kunne ikke rigtigt stille noget op, men kan altsaa godt foelge dig. Hernede synes jeg de fleste er gode til at tage haanden frem, vente paa min accept eller afvisning eller at spoerge, om det er ok....

Det er forargeligt, naar nogen i den grad gaar over ens graense, og jeg synes ogsaa, man kan sige noget, men bliver saa paf i situationen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke oplevet det endnu.... Tror heller ikke det kommer til at ske??

Det er kun folk jeg kender der mærker løs, og det er helt fint med mig :) De er glade på vores vegne og det er en dejlig måde at vise det på.

Skal nok komme med en beretning hvis jeg kommer til at opleve fremmedes hænder på min mavse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg oplevede min onkel gjorde det i weekenden.. Ellers er jeg ikke sådan blevet rørt af "fremmede".. Min onkel ser jeg ikke så tit, og vi er ikke tætte..

Troede egentlig jeg ville finde det "ubehageligt" at folk gramsede.. Men blev helt glad: Måske fordi han lige lagde hånden på, og sagde noget i retning af at jeg var utrolig flot gravid, og at jeg skulle passe på min fantastisk baby :biglove

Det faldte også helt naturligt, fordi vi var ved at sige farvel :)

Så jeg blev overrasket, over jeg tog det positivt; Men havde nok også taget det lidt anderledes hvis det var en HELT fremmed..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener ogsaa, at nogle gramsere er meget mindre invasive i deres mavenysgerrighed/begejstring end andre - har ikke helt knaekket koden, men synes nogle kan blive en tand for sleske, hvorimod andre er ret ydmyge overfor min mave og det er mere velkomment - modsat sleske kvinder med gule negle dry.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt, jeg tænkte selv på at oprette en lignende tråd for at høre, om jeg var den eneste m/nærmest panisk angst for at folk skal gramse på min mave, når den bliver stor/større.

For to år siden, hvor jeg IKKE var gravid, men bare lige havde taget et par kilo på, kom en tante til min fætter (dvs. ikke engang min egen familie ...) hen og gramsede på min mave og spurgte "skal jeg sige tillykke". Øhh, nej, det skal du ikke! Helt ærligt, hun ser mig engang hver 5-10 år måske, kender ikke noget til mig og mit liv og er ikke engang sikker, og så gramser hun alligevel!

Jeg blev så paf, at jeg ikke rigtig fik sagt andet end "nej, jeg er bare blevet tyk".

Men jeg kan mærke, at jeg absolut ikke vil have at folk skal røre min mave. Der er deller i forvejen og om det er deller eller baby er egentlig ligegyldigt: Det er MIN mave. Jeg tror, den eneste, der må røre den er min kæreste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gode svar piger.. jeg vil sige at hvis det var nogen jeg kendte der gramsede så er det.helt ok. Men når det er en fremmed der kommer og nusser mave er det ikke så sjovt.. men nok også fordi jeg er lidt overvægtig, og endnu ikke har en gravid mave, men bare et par deller, det er sgu ikke så rart at andre rører ved mine deller.. ha ha.. håber i forstår :)

God ide med at ligge hånden på deres mave også og spørge hvornår det skal være.. det er da en fed måde at hentyde til det er ubehageligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha...hvor skønt at hører at jeg ikke er den eneste med panisk angst for folk der gramser. Så med skræk hvor meget folk gik over grænsen da min svigerinde var gravid. Da den lille rigtig var aktiv en aften gav hun min svigermor og svigerfar lov at mærke på hendes mave og de var sku helt nede ved hendes trussekant og føle...:o

Min kæreste mærker og lytter meget og det gør mig helt blød i knæene. Men ellers er jeg ikke lige berørings-typen ligegyldigt om det er familie eller de gamle søde damer ;-)

Så kom frisk, tøser...skal vi virkelig til at gå med Luna-telt for at folk holder afstand?! Overvejer at få et sjovt print på en t-shirt med en lille sjov hentydning til alle de gramsende :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heldigvis heller ikke oplevet det endnu.. Andet end mine kollegaer, eller bare en af dem, som engang imellem lige rører ved maven. Men det er ok med mig, jeg ved det er fordi hun er så glad på mine vegne og bare ikke kan lade være. Kan sagtens sætte mig ind i hendes "behov" :) Jeg har heller ikke den store intimitetsgrænse! DOG ville jeg nok se lidt mærkelig ud i hovedet, skulle en vildt fremmed på gaden komme hen og tage på min mave.. Men tror jeg vil - hvis jeg er så kvik i mælet og har fået nok - bruge den som LilleMi skriver "nu har du rørt min, så må jeg også røre din". Den har jeg brugt i forhold til bryster og mænd... Dog lidt anderledes :D Jeg har altid været udstyret med en god barm og har derfor ofte oplevet mænd, der synes at de er alle mands eje... Til sidst fandt jeg mig ikke i det, sååååå.. Jeg kiggede på manden imens han havde hænderne på mine bryster og stod der med et lystigt smil, så røg min hånd ned i hans skrid og pressede en smule til og sagde "hvis du må, så må jeg vel også"... Han hoppede lidt et skridt tilbage og gik ;)

Kommer lige til at tænke på, at vi tager til Grækenland her i Juni måned....... Gad vide, hvordan mavegramseriet kommer til at foregå der!?!?! :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha - jeg blev sådan mund-pruttet på maven af min fætters kone i weekenden, så nu går det åbenbart løs:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha - jeg blev sådan mund-pruttet på maven af min fætters kone i weekenden, så nu går det åbenbart løs:)

blink.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overvejer at få et sjovt print på en t-shirt med en lille sjov hentydning til alle de gramsende :-)

Jeg har også overvejet det - noget med en hånd m/en streg over, ligesom et "rygning forbudt" skilt f.eks. - men jeg er bare bange for folk vil tro det er en joke og så netop begynde at gramse helt vildt :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også overvejet det - noget med en hånd m/en streg over, ligesom et "rygning forbudt" skilt f.eks. - men jeg er bare bange for folk vil tro det er en joke og så netop begynde at gramse helt vildt :unsure

Der skal bare stå "nok se, men ikke røre" eller noget i stil med "privat ejendom, alt færdsel forbudt" :) okay den sidste kan nok godt lyde lidt forkert :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ikke oplevet det endnu fra fremmede. Et par kollegaer har været der - Den ene spurte pænt for et par uger siden, blev noget paf og kunne ikke rigtig afvise hende. Men det var vildt grænse overskridende for jeg følte mig ikke særlig gravid der - bare med lidt mere sul på maven <_<

og i dag. en kollega der har være på ferie i næsten 3 uger 'brokkede' sig over jeg havde en løs bluse på ;) så jeg løftede op i den for at vise at den skam var begyndt at vokse. Og hun aede den. Men det var jo lidt en invitation, så det føltes okey. Hun var også den der for 1 mdr siden meget grinende udbrød -efter de havde drillet med jeg var blevet tyk - 'jeg håber du er en af dem der hader at blive rørt på maven, for så kommer du til at hade mig :D' Min første tanke var at det kan du glemme, men har vendte mig til tanken. JA vi ha et lidt underligt had/kærlighed forhold på jobbet. Der kan godt ryge bemærkninger som 'hold nu kæft kælling' gennem luften MEN med et kærligt glimt i øjet og for sjov. Når vi mener det er tonen noget mere høflig ;) håber jeg giver mening?! Men efterflg har jeg bare accepteret at det får hun lov til.

Men jeg har virkelig også tænkt over hvad man kan sige til folk der overskriver ens grænser.. og jeg ved bare med mig selv at hvis jeg bliver overvældet og taget på den ene ben, aner jeg ikke hvad jeg skal sige. Det er sket før. Fx er jeg flere gange blevet regnet for gravid (før jeg blev det)- af mine kunder. og de får altid smidt kommentaren upassende så det kommer bag på mig. OG jeg får bare fremstammet nej det er jeg ikke. fordi jeg bliver helt mundlam. Så frygter lidt at det samme vil ske nu :( Har lidt tænkt på det med en t-shirt også, Men den kan jo bliver tolket som en joke uanset hvad der står!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Prøvede det også for en uges tid siden af en kvinde, der var her hos os, for at købe et brugt skrivebord.

Studsede over det, men følte ikke som sådan nogle grænser overskredet. Har nok et lidt "afslappet" forhold til gravide maver inkl min egen :)

Mine nærmeste familie/veninder kan også finde på at røre maven lidt (også uden at spørge) det gør mig intet, det er faktisk list hyggeligt.

Haha - jeg blev sådan mund-pruttet på maven af min fætters kone i weekenden, så nu går det åbenbart løs:)

Ok, det ville jeg jeg bestemt synes var så mærkeligt :huh så der går min grænse vist.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, det ville jeg jeg bestemt synes var så mærkeligt :huh så der går min grænse vist.

Skal måske lige nævne, at det var til en fest, og at jeg var en af de eneste ædru. Og så er det en kvinde med karakter, som jeg holder meget af - og jeg var egentlig ikke voldsomt overrasket (selvom jeg ikke lige havde set det komme).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER