GBP86

Nyt eller brugt?

17 indlæg i dette emne

Her er et lille debat emne ;-)

Kom til at kigge lidt på gul og gratis igår og det resulterede i vi fandt en næsten ubrugt tremmeseng, en gammeldags nylakeret højstol og skumgummiplader til legeplads på gulvet. Alt sammen for under 1000kr.

Vi har ikke den store formue som mange af de nybagte mødre omkring os har shoppet for til den lille inden ankomst. Så vi er helt åbent for pænt brugt af alt fra tøj til puslebord. Og køber nok begrænset af helt nyt.

Vi har mødt undrende blikken over vi fortrækker brugt frem for nyt...men ja på trods af man måske kunne spare op til at købe alt nyt, er brugt så virkeligt så meget "dårlig forældre"...?

Hvad er jeres holdninger og hvad vælger i selv? Køber i alt brugt eller kun noget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi kigger meget på brugt. Vi har overtaget puslebord og vugge fra familie. Tremmeseng kigger vi efter i den blå avis og det samme vil vi gøre med barnevognen når vi har fundet ud af hvilken vi vil have :-)

Jeg synes på ingen måde der er noget galt med at købe brugt. Synes faktisk det er helt vildt fantastisk at man kan finde så lækre ting brugt. Hvorfor give fuld pris hvis man kan spare :-)))))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har indtil videre kun brugte ting. Barnevogn, puslebord og tremmeseng. Hos os har vi taget valget om at det ikke skal koste en formue.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kigger både på brugt og nyt :) Vuggen var har købt er ny, fra Ikea til ca. 500kr... Det var bare den vi gerne ville have :) Da puslebordet skal have en speciel størrelse har vi kig på et fra Bilka, men finder vi noget billigere, brugt og som passer så er vi græsk katolske! :)

Barnevognen købes nok også brugt!

Ting til baby er jo så overprized og baby mærker jo ikke forskel på om det er brugt eller ej... Dog er der ting jeg køber som ny! Såsom madras, dyner osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi køber det vi synes er fedt om det er brugt eller ej. Hvis der er nogen der får ondt i et hvis sted over at vi køber brugt så kan de jo bare give os penge så vi kan købe nyt. Synes IKKE at brugt er "dårlig forældre" Hellere et brugt puslebord eller tøj end ingen puslebord eller tøj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nyt, brugt eller lånt, for mig er det ligemeget bare det er i orden og er pænt :) vi har nogle få ting som vi absolut vil have fra ny af, og dem køber vi.. ellers har vi lånt nogle ting rundt omkring, og brugte ting er også velkommen, nu må vi se hvad vi mangler og hvad der er råd til :)

Rigtig god tråd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige på "besøg" :)

Vi har stort set købt alt brugt, til vores prinsesse :)

Vi har også kigget en masse nyt, men har bare altid tjekket efter om vi kunne få det "næsten nyt" også spare penge :)

HAr købt rigtig meget herinde, og af familiemedlemmer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig betyder det ikke så meget om det er nyt eller brugt bare det ser flot ud :whistling her skal mit 8 barn arve efter de andre :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte brugt barnevogn for modellen er erstattet ved emaljunga og jeg ville have creme letherette købte også brugt vugge da det var leander - tøj dyner osv køber jeg nok fra ny.. Puslebord il jeg ikke have da jeg har fint bryggers hvor pudlemåtten kan være og sutostol har jeg fra den store - jeg ser ikke nogen grund til at alt skal være nyt - man bliver ikke bedre mor af at bruge 20.000 på udstyr :)

Jeg synes så også der er forskel - nogle gange kan man købe barnevogne osv der knap har hjul og plettet tøj osv og det vil jeg ikke - det må gerne være pæne ting - pt leder jeg efter Nova babyalarm da jeg ikke synes de er over 1000 kr værd så dem vil jeg finde brugte :) autostol ville jeg ALDRIG købe brugt - da alle autostole skal kasseres hvis de har været med i uheld helt ned til vist 10kmt og det er der ikke mange der ved - men havde en veninde der købte en ny for 300-400 i babytema og var glad for den :)

Men det er jo en smagssag købte forresten et kæmpe lamaze uro til sengen med musik osv rigtig pæn på loppemarkede til 25 - og den koster mere i butikkerne :)

Men alternativt kan gravide fra Fyn og jylland køre til babymesse i Århus den 28/29 april der er 50 børne urokket der sælger alt til 40/80% rabat og der er meget og spare - og ællebælle.dk har ofte godt tilbud på basis tøj i fine mærker fra 25kr og op :) så man kan også spare ved at købe nyt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her kigger vi helt klart på begge dele!

tremmesengen bliver nok brugt, da jeg er lidt krævende og gerne vil have en Leander.... men er for nærig til at købe en ny! whistling.gif

Men så længe tingene er velholdt, så er det mig ligemeget om det er brugt!

madrasser og dyner, køber vi dog fra ny!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kigger også både på nye og gamle ting. Barnevognen kommer vi nok til at købe fra ny, men det er også fordi mine forældre er søde og giver et tilskud :)

Men jeg kigger en del på den blå avis, f.eks. i forhold til puslebord og seng. Så det kommer i sidste ende mest an på om tingene er pæne og de passer ind i det som vi gerne vil have...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

madrasser og dyner, køber vi dog fra ny!

Det vi også :super :super :super :super :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aaaaaltså brugt er det nye sort.. Det er meget sundere end de nye ting, da kemikalier og andre stoffer bør være "duftet" eller vasket væk.. Oooog derudover er det jo bedre for miljøet!!! :glad

Hvis der er nogen der ser ned på det, så er de da bare afstumpede og uvidende!!! -Kææææærlighed vil til enhver tid være grundlaget for "Gode forældre" og det slår i den grad en ny flot tremmeseng.. :loveshower

-Det var lige min brugt-mening :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aaaaaltså brugt er det nye sort.. Det er meget sundere end de nye ting, da kemikalier og andre stoffer bør være "duftet" eller vasket væk.. Oooog derudover er det jo bedre for miljøet!!! :glad

Hvis der er nogen der ser ned på det, så er de da bare afstumpede og uvidende!!! -Kææææærlighed vil til enhver tid være grundlaget for "Gode forældre" og det slår i den grad en ny flot tremmeseng.. :loveshower

-Det var lige min brugt-mening :balloons

Lige præcis - godt sagt... At købe brugt betyder jo ikke at msn er ligeglad - tværtimod.... Og hvem bliver ikke glad når man finder et godt tilbud - hvad der er sparet er tjent :) og så er det da en hyggelig måde at handle på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aaaaaltså brugt er det nye sort.. Det er meget sundere end de nye ting, da kemikalier og andre stoffer bør være "duftet" eller vasket væk.. Oooog derudover er det jo bedre for miljøet!!! :glad

Hvis der er nogen der ser ned på det, så er de da bare afstumpede og uvidende!!! -Kææææærlighed vil til enhver tid være grundlaget for "Gode forældre" og det slår i den grad en ny flot tremmeseng.. :loveshower

-Det var lige min brugt-mening :balloons

Fantastisk måde at sige det på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh yes - så så man lige mig købe en flot brugt tremmeseng til 50 kr :-))))

Hurra for brugt ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh yes - så så man lige mig købe en flot brugt tremmeseng til 50 kr :-))))

Hurra for brugt ;-)

:super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER