Barbamama

Hvor sover børn i VS?

20 indlæg i dette emne

Ja, det her er måske et meget mærkeligt og dumt spørgsmål. :blush Men jeg kender kun til DP, og går og overvejer frem og tilbage om jeg helst vil have vores guldklump i VS eller DP (men det er nu ikke dét tråden handler om :))

Men så tænkte jeg lige på det der med at sove ude... Altså i DP er der jo ikke så mange børn, så der kan man jo (såvidt jeg ved da) som regel godt have sit barn til at sove ude. Men hvad så i VS? Jeg tænker at hvis der er 40 unger, så er der vel næppe 40 barnevogne på rad og række udenfor? Men hvor sover ungerne så? I sovesale med en masse børn? Jeg tænker på, om børnene får en mere forstyrret søvn i VS end DP?

Kom med jeres erfaringer, kloge piger! :lovebk :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I alle de VS vi besøgte, sover de små altid ude og de store sover inde. Det er sikkert lidt forskelligt hvornår de flytter ind, men det er vist omkring 2 år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De vuggestuer, hvor jeg har arbejdet, har børnene stået udenfor i krybber på legepladsen og sovet ;) De har så bare stået lidt spredt (som der nu har været forhold til det) og det fungerede uden problemer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De VS jeg har arbejdet har de sovet ude indtil de er omkring 2,4-2,6. Herefter rykker de indenfor på en stue hvor der sover en ca 10-12 børn.

En VS har som regel en stor legeplads så børnene står ikke nødvendigvis klods op ad hinanden :)

Har arbejdet i VS i små 5 år så spørg endelig hvis der er mere du vil vide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I den vuggestue hvor jeg arbejder sover de mindste børn i barnevogn udenfor, og resten sover i krybber som står i et køligt rum med god udluftning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Lærkes vuggestue sover de i krybber LIGE uden for stuens vinduer. Og der er det lige meget om det er de helt små eller dem der næsten er på vej over i børnehaven - alle sover ude.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De to VS'er jeg har været i brugte krybber eller barnevogne og de stod enten udenfor eller i et udendørsrum hvor der var læ, men stadig frisk luft.

Når de er 2 år kommer de indenfor og sover på madras eller i små senge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåååååååå, det lyder jo til at det slet slet ikke er noget problem så :loveshower (Det havde jeg nu heller ikke regnet med, havde bare ikke lige fantasi til at regne ud, hvordan det foregik. :blush Havde ikke lige overvejet at flere børn også var = mere udendørs plads :blush :lolhit)

Tak piger! :lovebk Så er det i hvert fald ikke dét, der får mig til at fravælge VS. Men puh, jeg synes det er en svær beslutning. Godt der er lææææænge til at mit lille pus skal i noget som helst uden sin moar :whistling

Og tak for tilbudet Pilaj, det kan da godt være at jeg tager dig på ordet næste gang, der dukker spørgsmål op :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåååååååå, det lyder jo til at det slet slet ikke er noget problem så :loveshower (Det havde jeg nu heller ikke regnet med, havde bare ikke lige fantasi til at regne ud, hvordan det foregik. :blush Havde ikke lige overvejet at flere børn også var = mere udendørs plads :blush :lolhit)

Tak piger! :lovebk Så er det i hvert fald ikke dét, der får mig til at fravælge VS. Men puh, jeg synes det er en svær beslutning. Godt der er lææææænge til at mit lille pus skal i noget som helst uden sin moar :whistling

Og tak for tilbudet Pilaj, det kan da godt være at jeg tager dig på ordet næste gang, der dukker spørgsmål op :balloons

Husk at det langt fra er alle steder man kan vælge om ens barn skal det ene eller andet - nogle steder er det umuligt at få DP andre steder umuligt med VS.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk at det langt fra er alle steder man kan vælge om ens barn skal det ene eller andet - nogle steder er det umuligt at få DP andre steder umuligt med VS.

Er der andet end geografi, der afgør det? :unsure Ved nemlig, at vi har begge dele i nærheden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der andet end geografi, der afgør det? :unsure Ved nemlig, at vi har begge dele i nærheden...

Det kommer an om der er plads de pågældende steder. Hos os ligger DPerne også tætteste på men de havde første plads pr. 1/7 og vi skal f.eks. prøve midt maj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer an om der er plads de pågældende steder. Hos os ligger DPerne også tætteste på men de havde første plads pr. 1/7 og vi skal f.eks. prøve midt maj.

Ja okay, det spiller selvfølgelig ind, men det synes jeg alligevel er svært at tage stilling til nu :)

Jeg er jo heller ikke imod hverken VS eller DP, så hvis der kun er mulighed for det ene, så bliver det jo bare sådan. :) Men jeg vil gerne vide så meget som muligt om begge dele, så jeg ved, hvad jeg helst vil, hvis nu begge muligheder er der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der andet end geografi, der afgør det? :unsure Ved nemlig, at vi har begge dele i nærheden...

Som Lone skriver - hvor der er plads :) Vi havde også ønsket DP, men vi kunne ikke få plads før 1/8 og skulle allerede bruge 15/4, så det blev VS i stedet.

Det kan jo ske der er plads til det du ønsker, der hvor du bor. Det var bare lige for at gøre dig opmærksom på at det ikke er sikkert du kan vælge og vrage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som Lone skriver - hvor der er plads :) Vi havde også ønsket DP, men vi kunne ikke få plads før 1/8 og skulle allerede bruge 15/4, så det blev VS i stedet.

Det kan jo ske der er plads til det du ønsker, der hvor du bor. Det var bare lige for at gøre dig opmærksom på at det ikke er sikkert du kan vælge og vrage :)

Det er selvfølgelig også en god pointe :) Det kan være, vi skal ud og kigge tidligt, så vi måske har bedre chancer, hvis vi forelsker os i noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er selvfølgelig også en god pointe :) Det kan være, vi skal ud og kigge tidligt, så vi måske har bedre chancer, hvis vi forelsker os i noget :)

Ofte er det barnets alder/ønsket tidspunkt der er afgørende og ikke hvornår man bliver skrevet på venteliste. Men prøv at ringe til pladsanvisningen i god tid og hør hvordan det fungerer i dit område.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ofte er det barnets alder/ønsket tidspunkt der er afgørende og ikke hvornår man bliver skrevet på venteliste. Men prøv at ringe til pladsanvisningen i god tid og hør hvordan det fungerer i dit område.

Nå ja så er der jo ikke meget at gøre :) Men ja, jeg må prøve at høre pladshenvisningen. Tror dog først jeg gør det når bettemanden er ude. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo sov i egen barnevogn til 2,4 år, og derefter i krybbe til 2,11 :) udenfor i den ene ende af legepladsen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske jeg også skulle svare på spørgsmålet ;)

I den VS Erica skal i sover de i krybberum som vist bedst kan beskrives som et skur, hvor de øverste 40 cm af væggen mangler (med insektnet på). Så der er frisk luft og udendørs temperatur uden at være regn eller blæst.

Som helt små sover de i barnevogn og så rykker de over i krybbe når de bliver lidt større (aner ikke hvornår).

De BH børn der sover til middag sover indendørs på en madras på gulvet i et stille rum.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja så er der jo ikke meget at gøre :) Men ja, jeg må prøve at høre pladshenvisningen. Tror dog først jeg gør det når bettemanden er ude. :)

Jeg gjorde det at jeg skrev op til både VS og DP i første omgang ca. en måned efter Ronja var født. Først her efter nytår har jeg taget stilling til hvad jeg ville og hvilke der skulle være første prioritet. Så havde jeg nemlig et nummer på begge ventelister. Jeg ved ikke om det er muligt for dig på den måde men det fungerede fint her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gjorde det at jeg skrev op til både VS og DP i første omgang ca. en måned efter Ronja var født. Først her efter nytår har jeg taget stilling til hvad jeg ville og hvilke der skulle være første prioritet. Så havde jeg nemlig et nummer på begge ventelister. Jeg ved ikke om det er muligt for dig på den måde men det fungerede fint her :)

Det lyder som en god måde at gøre det på :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER