Heidi0601

"Ægge kager"

10 indlæg i dette emne

Jeg har leget i dag og bagt ægge kager (kage bagt i en æggeskal)

Det var såååå sjovt, for det er jo ikke lige hver dag, man serverer en kage i en skal. ;)

552287_10150727213524513_529944512_9319646_944296278_n.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Wow de er flotte.

Hvordan laver du skallen?? Er vildt imponeret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow de er flotte.

Hvordan laver du skallen?? Er vildt imponeret.

Jeg har "bare" farvet den i noget eddike med noget pastafarve i. De kan farves i alle regnbuens farver!

Og tak!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan får man kagen ind i?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ser rigtig godt ud :glad

Vil du ikke dele opskrift og fremgangsmåde? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog 10 æg (nogle skulle jeg bruge til noget andet), prikkede hul i bunden af dem og "punkterede" dem med en nål. (Hullet lavede jeg med en lille kniv og brækkede så små stykker af).

Så rensede jeg dem under hanen - både uden på og inden i. Dyppede dem i eddike farvet med pastafarve og skyllede dem så hurtigt under hanen igen.

Jeg havde inden da lavet en vanille muffins dej efter følgende opskrift: Opskrift. Dejen delte jeg i 4 mindre portioner, og farvede så 3 af dem. Hver portion dej kom i en frysepose, hvorefter jeg sprøjtede lidt af hver portion i hvert æg. (Fyldte kun ca 3/4 op, da der er bagepulver i dejen).

Inden jeg hældte noget i ægget, havde jeg sat dem i "spænd" i min muffins bradepande ved hjælp af noget sølvpapir, så de ikke væltede under bagning.

Så bagte jeg dem ca 15 minutter, og så var de klar.

Det overskydende dej skrabte jeg af, og voila - ægge kager!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det godt lavet! det vil jeg helt sikkert prøve engang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog 10 æg (nogle skulle jeg bruge til noget andet), prikkede hul i bunden af dem og "punkterede" dem med en nål. (Hullet lavede jeg med en lille kniv og brækkede så små stykker af).

Så rensede jeg dem under hanen - både uden på og inden i. Dyppede dem i eddike farvet med pastafarve og skyllede dem så hurtigt under hanen igen.

Jeg havde inden da lavet en vanille muffins dej efter følgende opskrift: Opskrift. Dejen delte jeg i 4 mindre portioner, og farvede så 3 af dem. Hver portion dej kom i en frysepose, hvorefter jeg sprøjtede lidt af hver portion i hvert æg. (Fyldte kun ca 3/4 op, da der er bagepulver i dejen).

Inden jeg hældte noget i ægget, havde jeg sat dem i "spænd" i min muffins bradepande ved hjælp af noget sølvpapir, så de ikke væltede under bagning.

Så bagte jeg dem ca 15 minutter, og så var de klar.

Det overskydende dej skrabte jeg af, og voila - ægge kager!

Tusind tak - det skal helt sikkert afprøves ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvor fedt! Det må jeg altså prøve! :D Tak for den gode idé! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er FANTASTISKE!! Åhr, hvor er jeg træt af, at jeg umuligt kan nå det i denne påske! Spørgsmål: Hullet i æggeskallen, når du skal fylde det med dej - er det bare mindst muligt, eller er det lige så stort, som det man kan se på billedet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER