fru holden

Vi er så stille

15 indlæg i dette emne

Happy påske!.. easter2.gifHer holdes der ferie så det er SKØNT!

der sker jo ikke så meget på vores lille forum, så nu kan i læse lidt om mig hvis i keder jer :)

Men jeg er altså halvvejs i dag, og det havde jeg lige brug for at sige.. er lidt nysgerrig på hvordan I andre har det, her omkring de 20 uger?

Jeg har virkelig fået det godt efter kvalmen endelig forlod mig i slutningen af uge 16, så jeg gik straks i gang med den store forårsrengøring og en lang tur i IKEA blev det også til :) så nu har vi endelig en sofa efter halvandet år uden!..

Jeg synes ikke rigtig at jeg døjer med noget, ud over de små obligatoriske ting, som halsbrand og ondt i lænden efter gåture og sådan.. jeg er dog lit ambivalent omkring min vægt, da jeg kun har taget lidt under 2 kg på, hvis jeg tager udgangspunkt i min startvægt på 55 kg. ( jeg tabte mig lidt i starten pga. kvalmen)

på den anden side føler jeg mig bare heldig og maven ser ud til at vokse godt, så håber bare at det er ok at jeg ikke udvider alle horisonter?!

baby sparker løs hele dagen, men oftest når jeg sidder eller ligger ned, hvilket vel er meget normalt. jeg havde virkelig ikke regnet med at kunne mærke noget så tidligt som i uge 18, når min moderkage ligger ud mod maven, og jeg blev så overrasket :D men det er jo bare fantastisk at mærke liv også selvom min blære får nogle hug ;)

jeg har også fået en masse fregner,, hehe.. gløden skal det vel oversættes med?.. men meget sommerligt alligevel..

at være gravid er altså bare slet ikke som jeg havde regnet med, jeg får bare ikke den der sensation jeg troede alle gravide hele tiden blev overvældet af.. det føles så naturligt, hvilket det jo absolut er, men jeg er så bange for ikke at se det som noget specielt og derved glemme hvordan det var, når jeg engang ikke er gravid længere... måske skulle jeg bare slappe af..

nåmen det er jo sådan en opdatering som burde ligge i graviditetstråde, men det gider jeg ikke rigtig mere... så nu nu blev det lige her hos mine August-girls.. håber at i nyder tiden!

Mange tanker går til Henriette, jeg ber' til Gud for, at jeres lille skat i maven er sund og rask <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sikke en dejlig opdatering :loveshower

Hvor må det være skønt, at kvalmen er væk :yay her trives den stadig, men heldigvis viser den ikke sit grimme ansigt hver dag mere :)

Tusind tak for tankerne :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en dejlig opdatering :loveshower

Hvor må det være skønt, at kvalmen er væk :yay her trives den stadig, men heldigvis viser den ikke sit grimme ansigt hver dag mere :)

Tusind tak for tankerne :kram2

det er det mindste jeg kan gøre :)... og tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det fint. Har bækkenløsning, så det er jo ikke så fedt, men ellers går det godt.

Får tiden til at gå med at sy babytøj og sengetøj til den lille, som hygger sig gevaldigt i min mave, og mosler godt rundt derinde, :loveshower Og så læser jeg til eksamen, når jeg kan tage mig sammen til det. :rolleyes

Jeg har sjældent kvalme, den kan dog lige kigge forbi en gang i mellem, men ellers har jeg ingen gener. Glæder mig afsindigt meget til at det skal blive august :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det også fint. Nærmer mig også halvvejsmærket, det er virkelig en milepæl.

Jeg har ganske få gener, det mest overvældende er at jeg stadig er træt. og det kan jo klares med en middagslur!

Det er endelige lykkedes mig at komme til JM, hun var rigtig sød, alt var fint og jeg fik hørt hjertelyd ♥

På onsdag skal vi til misdannelsesscanning, glæder mig til at se det lille pus igen :loveshower Håber alt er ok (det er jeg nu ret sikker på) og at de kan sige om det er en lille PIGE eller en lille DRENG der er derinde.

Prøver virkelig at holde shoppegenet i ave lidt endnu, tror nu den står på shopping hvis vi får et køn at vide.

Har fornemmelse af at der er lidt bevægelse derinde, men synes ikke jeg har fået egentlig puf, men den skal godt nok også puffe til (den ligger godt beskyttet inde i polsteret). :whistling Må tage mig tid til at mærke godt efter den næste uges tid.

God påske til jer alle derude! :smilie_oster02:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det også lige så stille frem ad. Har stadig enkelte dag hvor kvalmen vender tilbage, men har ikke haft det slemt siden uge 17.

Vi var til vores første omgang fødselsforberedelse i onsdags, vi skal afsted 5 gange i alt, i løbet af de næste måneder. Det var meget rart at se andre gravide der har ca. samme termin, især da man så virkelig får fornemmelsen af at alle gravide er forskellige og alligevel deler vi noget.

Temaet denne gang var, "At være gravid og livet som forældre" - Der kom ikke rigtig noget vi ikke vidste, men man fik da alligevel vendt et par ting i hovedet.

Vi er 8 gravide på holdet og 4 af os havde mænd med... jordemoderen gjorde en del for at fortælle, at det var rart at mændene var med og at de ikke skulle skræmmes væk over temaet næste gang "Amning" :D Men vi er en meget blandet flok i forskellige aldersgrupper og samfundslag, men vi er da alle førstegangsfødende. Jeg er spændt på om der er lidt mere "nyt" næste gang.

På tirsdag skal vi til MD scanning, jeg glæder mig rigtig meget og håber at babyen ligger med krydsede ben, så vi ikke kan se hvad det er, min mand har nemlig besluttet at vi skal have lukkede øjne hvis det er tydeligt hvad det er :unsure Men jeg vil så gerne se babyen igen... og se at den er sund og rask, så vi må jo se om scaningsjordemoderen kan gøre det sådan, at det holdes hemmeligt hvad det er. Jeg har besluttet mig for, at hvis alt er som det skal være, så vil jeg ud og købe et stykke babytøj bagefter, bare for at fejre det. Samtidig skal jeg finde et par vente-bluser. Nu har jeg været i ventebukser et godt stykke tid, men har kunne klare mig med mine normale bluser, men nu går det vist ikke længere :gravid

Med hensyn til at mærke babyen, så mærker jeg noget, men vil ikke betegne det som spark/puf - mere som ekstreme bobler :loveshower

De kommer og går, nogle dage er det helt vildt og andre dage mærker jeg intet. Men jeg håber snart den begynder at puffe rigtig så min mand også kan mærke den.

Herhjemme er vi snart færdig med at lave babyværelset, der er blevet lavet gulv, en dør er blevet lukket, nyt glasvæv, malet loft og vægge og nu mangler vi bare lige et par stikkontakter. Så inden for de næste par uger regner vi med at skulle i Ikea og købe møbler :glad Vi har lagt en slagplan og et budget, så må vi se om det holder :blush

God Påske :easter1:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at læse at det går godt hos jer andre også :)

Her går det i hvert fald også fint. Vi har været til MD scanning, og alt var som det skulle være - bettemanden så stadig ud til at være helt perfekt :loveshower Men nu ser jeg ham først engang i august når han kommer ud, og jeg syns der er laaang tid til, øv.. Men alligevel syns jeg faktisk tiden går hurtigt. Lige pludselig var jeg halvvejs, og nu er jeg over halvvejs, og har mærket liv HVER dag i 3 uger, på trods af at min moderkage ligger ud mod maveskindet :loveshower I uge 17 var det bobler, i uge 18 fik jeg 2 små puf, og så fra uge 19 blev det til tydelige spark og puf mange gange om dagen :7himmel Det er så dejlig livsbekræftende at mærke baby mosle rundt derinde, og jeg blive ved med at glæde mig over hans puf, hver gang jeg mærker det :P

Min kæreste har kun mærket ét lille puf, det er lidt øv når både min mor og min søster har mærket mange tydelige puf, men hver gang Jacob lægger hånden på maven ligger bette HELT stille :P men det kommer nok snart. Man kan faktisk allerede se det udenpå min mave når han sparker, det er sgu facinerende :P

Kvalmen er så godt som forsvundet, det er kun en sjælden gang imellem den lige melder sig, men det er ikke noget at klage over :) Til gengæld døjer jeg rigtig meget med ondt i ryggen :( Det går henover lænden, og ned i ballerne, og det gør bare monster ondt. MEN, jeg glæder mig over at jeg kun har 31 arbejdsdage tilbage, inden jeg går på barsel :yay

Officielt går jeg på barsel den 17. juni, men inden da skal jeg have holdt 3 ugers ferie, og jeg har valgt at holde en uge i starten af maj, og de to lige inden min barsel, så jeg har sidste arbejdsdag fredag d. 1 juni :) Så de sidste 2 måneder kan sørme hurtigt gå! :)

Nå ja, og så har vi fået købt barnevogn! Vi gjorde et rigtigt kup i ønskebørn - en emmaljunga big start supreme inklusiv lift og pulsetaske til 6500 kr, vi sparede 1700 kr :yay

Så nu står den hjemme hos mine svigerforældre og venter på det bliver august, så vi kan komme ud og trille med barnevognen :)

Det var vidst alt for nu, god påske til jer alle :smilie_oster02:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg overstået MD scanningen og heldigvis var alting præcis som det skulle være :loveshower

Babyen var super aktiv, hvilket betyder at jeg skal afsted igen om 3 uger til en ekstra scanning. Jordemoderen ville nemlig gerne kunne dokumentere at hjertet var helt i orden, men hun kunne ikke få baby til at ligge stille så hun kunne lave billedet :whistling . Men hun sagde at alt havde set fint ud, så det var bare for at have dokumentationen i orden.

Undervejs i scanningen måtte vi dog holde en lille pause, da jeg fik det ekstremt dårlig og følte at jeg var ved at besvimme, hun sagde dog at det var meget normalt, da hun trykke lige på den store blodåre, når jeg ligger på ryggen. Så jeg kom om og ligge på siden og så scannede hun lidt derfra og det hjalp.

Hun mente faktisk også at hvis min vægt ikke steg så meget, så ville jeg alligevel kunne få lov at føde i Haderslev <_< Men nu har vi indstillet os på Kolding og har ikke lyst til at skulle skifte endnu en gang.

Men jeg blev spurgt om jeg ville have foretaget vægt-scanningen af den lille i Haderslev eller Kolding. Og her takkede jeg ja tak til Haderslev, da jeg så er sikker på den bliver lavet. Jeg må indrømme jeg stoler ikke helt på overgangen imellem de to sygehuse. Og hvis jeg så også bliver indkaldt til scanning i Kolding, så får jeg den da bare 2 gange :D

Efter scanningen tog jeg et smut i H&M og har nu købt det første til babyen, et par små sokker - jeg måtte bare have lidt at fejre med :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos mig går det også godt.

Jeg er 23+ og er ikke på nogen måde generet af noget.

Jeg er meldt arbejdsløs fra igår, og er sluppet for karantæne da jeg havde en gyldig grund til at opsige mit arbejde.

Jeg har ikke rigtig noget væske i kroppen, eller kvalme eller noget som helst.

Allerhøjst lidt ondt hist og her, efter at have været aktiv, og det går væk igen efter er hvil.

Min moderkage ligger ud mod min mave, men det hindrer ikke min lille bebs i at fortælle mig at den er derinde, og har det rigtig hyggeligt.

Jeg får puf hist og pist og oppe og nede og på blæren og alle steder, det er ganske livsbekræftende... men nogen gange føler jeg nok lidt som en hoppeborg.

Min mand har også haft lov at mærke de små puf, det synes han var meget spændendeloveshower.gif

I morgen skal jeg have bestilt tid til lægebesøg i uge 25. så jeg føler at tiden skrider hastigt frem.

Maven vokser også godt..

Det eneste lille trælse punkt for mig, er at jeg har taget 6 kg på. det er vist helt ok, og indenfor normalen. men jeg har det svært med det.. og at min røv og mine lår er blevet bredere...

Men hvad må man ikke igennem for sit lille vidundera1221.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fine opdateringer :7himmel rart at høre fra jer andre.

Jeg har det super, selv om det er min 4. graviditet har jeg ingen bækkenproblemer eller smerter denne gang, utroligt nok. Jeg ville egentlig ønske jeg vidste hvorfor, så jeg ku gi nogle gode råd til dem med smerter, for jeg har haft bækkenløsning i mine 3 første graviditeter, men jeg ved ikke hvad jeg har gjort anderledes denne gang :unsure Men jeg ved hvor heldig jeg er, at slippe for daglige smerter. Vores lille augustbaby er en meget aktiv pige, hun har flere aktive perioder hver dag hvor jeg mærker hende sparke og mosle rundt :kuller Ingen kvalme her, men jeg blir utilpas hvis jeg blir sulten, så det skal bare undgåes. Jeg er ikke selv så fysisk aktiv mere da jeg får rigtig mange ubehagelige plukveer hvis jeg går længere end 15-20 min, så jeg cykler mest muligt, det gir "kun" ligamentsmerter så det er til at holde ud. Jeg har taget 6 kg på <_< det syns jeg er lidt for meget da mit udgangspunkt er overvægtig, men jeg må jo prøve at holde mere igen nu hvor jeg er mindre aktiv.

Min kæreste arbejder stadig på projekt flytte fra Holland til Danmark og det trækker ud pga praktiske forhindringer, det går noget ud over mit humør for tiden for jeg savner ham meget og syns det er strengt at skulle være alene under så meget af min graviditet. Siden juleferien har vi kun været sammen 2 gange 5 dage, og nu syns jeg bare ikke det er sjovt mere :boo så håber meget snart på gode nyheder og en flyttedato, så vi kan blive en rigtig familie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også en lille update herfra hvor jeg det sidste stykke tid har været meget optaget af at finde ud af hvad der er galt med mit ben.

Jeg har fra før graviditeten haft noget følelsesløshed i højre ben som i forbindelse med graviditeten er blevet til smerter af meget meget ubehagelig karakter.

Jeg har nu fået konstateret at jeg har en nerve i klemme i lysken og at det heldigvis nok ikke er permanent men at de ikke kan gøre noget mens jeg er gravid. Nå ja og så skulle jeg forvente det blev værre når jeg blev endnu større <_<

Ellers går tingene stille og roligt. Er idag 24+4 :loveshower

Pga. benet har jeg svært ved at få bevæget mig ret meget så der er allerede røget 10 kg. på vægten. Big mamma her fylder allerede godt i landskabet :wacko

Og så er maven bare blevet stor :gravid Jeg har flere gange i løbet af sidste uge fået kommentaren fra kunder - "nå det er vist ved at være lige oppe over hva?"

Øhhhh nej først til august :blink

Nå men i det mindste er der ikke noget kvalme kun en smule halsbrand.

Jeg er begyndt til Alexanderteknik (holdning og stræk) som er fantastisk for mit ben og ryg og kan mærke det letter for nogle af de smerter jeg har i bækkenet. Så bonus for det. Ellers er det fysioterapeut 1 gang om ugen.

Spunken er i påsken begyndt at være stor nok til at trænge igennem moderkagen, som ligger ud mod den tykke tykke mave. Dejligt endelig at mærke ham. Han er godt nok lidt af en festøgle :glad :glad :glad

Men ellers må jeg indrømme at jeg ikke er en af dem som synes det at være gravid er SÅÅÅÅ fantastisk. Selvom det er fy fy at sige det...

Elsker Spunken og kan blive helt væk når han holder fest men med alle de gener og humørsvingninger der følger med......

Får så dårlig samvittighed når alt hvad man hører er "at det er bare såååå fantastisk at være gravid". Øh nej faktisk ikke. Det er fantastisk at der vokser et levende væsen inde i mig som er skabt af mig og min mand men nøj hvor min krop ikke synes det er et hit.

Håber ikke der er nogen der bliver stødt af dette for der er ingen tvivl om at jeg glæder mig helt vildt til at møde vores lille spunk i august. :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det på samme måde, selve barnet er jo helt fantastisk, men det at skulle bære på det inde i maven i 9 måneder, det er virklig noget jeg godt kunne være foruden, for mig måtte det godt være storken der kom og afleverede detmini-cigogne-bebe-0384.gif

Ej, det er ok, men føler mig bare så begrænset hele tiden..... jeg tænker,. ih ja det kunne være mega sjovt.... når nej.... det er jo ikke smart når man er gravid, og sådan synes jeg flere gange om ugen jeg løber ind i noget... unsure.gif men det er sikkert det hele værd når baby kommer ud og hilser på til August....babygirl.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SÅ fik jeg tid til en opdatering!

Jeg har mærket liv en rum tid nu og jeg ELSKER det!!!

Min mand viser mere og mere interesse, i starten var han fx ligeglad med tøj og udstyr, men det hjælper på det og han er mere ind over med hvad han syntes og ikke syntes til den lille. Han rører mig også mere og mere på maven og siger ofte at han glæder sig. Nu har jeg også bare en fars baby i maven - hans stemme udløser en lille fest i min mave og de 2 kan bruge lang tid på at kommunikere med hinanden :wub

Jeg gør så småt klar til projekt babyværelse, og vaskemaskinen har fået lidt ekstra arbejde med alt det babytøj der skal vaskes. Jeg nyder alt det her planlægnings nusseri og indkøb :shop

Jeg har fået et midlertidig job og det er bare så ufattelig dejligt at have noget at stå op til hver dag, nu kan jeg faktisk glæde mig til at gå på barsel. jeg får lavet meget mere hver dag end da jeg bare gik herhjemme og følelsen af at være noget for nogen er simpelthen så bekræftende - jeg dur i hvert fald ikke til det der med at gå hjemme på ubestemt tid. Mit job er bare et løntilskuds job, så det giver ikke noget økonomisk, men det er dejligt at få lov til at bruge sine evner fornuftigt.

Little Miss hvor er jeg glad for du skriver at du ikke syntes det er fedt at være gravid. Jeg har det VIRKELIG heller ikke fedt med det - JO jeg elsker den lille fidus så ufattelig meget, men jeg har det ikke godt med noget andet. Min kondi er skidt, min vægt stiger for meget, jeg har ikke helt kontrol over mig selv og har det lidt som en teenage pige der bliver påvirket af selv de mindste ting. Min selvtillid har ramt bunden. Og så er der alt det fysiske: jeg lider frygtelig af ondt i benene, uro, kramper, vand, hævelser og smerter som ødelægger min nattesøvn.

Så du er ikke alene i den båd!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Little Miss hvor er jeg glad for du skriver at du ikke syntes det er fedt at være gravid. Jeg har det VIRKELIG heller ikke fedt med det - JO jeg elsker den lille fidus så ufattelig meget, men jeg har det ikke godt med noget andet. Min kondi er skidt, min vægt stiger for meget, jeg har ikke helt kontrol over mig selv og har det lidt som en teenage pige der bliver påvirket af selv de mindste ting. Min selvtillid har ramt bunden. Og så er der alt det fysiske: jeg lider frygtelig af ondt i benene, uro, kramper, vand, hævelser og smerter som ødelægger min nattesøvn.

Så du er ikke alene i den båd!

Er glad for jeg ikke er alene med de tanker og følelser. Også rart at manden er forstående men nogle gange tager hornminernes virkelig over og det er bare ubehageligt. Og ikke mindst at min røv efterhånden er så stor at hver balle har brug for sit eget sæde...

Men... Alt er ok for lige nu holder Spunken endnu engang fest i sin hule :-)))))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fandt jeg også tid, til en lille opdatering :loveshower

Har haft en del kvalme de først 3-3 1/2 måned, men det er helt væk igen - dejligt :biglove

Har ellers ikke haft de vilde gener, men en iskas der drillede, udviklede sig til den sad helt fast og så begyndte jeg til fys samt kiropraktor - nu er jeg derfor pt. sygemeldt og går til diverse behandling.

I mit almindelige arbejde, er jeg vandt til at være igang hele tiden, men vores skånepost, for gravide, er meget stillesiddende og det holder den læng ikke til :(

Men jeg har det nu godt med at være hjemme og kan mærke smertern ikke er så slemme når jeg er hjemme og jeg kan slappe af når jeg har brug for det mv. så det er super.

Jeg har så også en 6 årig, at tage mig af, flytning, sy og vaske tøj til baby mv. så har rigeligt at se til.... keder mig ikke :loveshower

Så udover den trælse lænd og iskas, så går det super, den lille (som vi regner med er en) bette tøs holder vild fest derinde og trives så fint :biglove HELT PERFEKT ;)

Dejlgit at læse lidt om alle jer andre og jeres skønne maver ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER