Barbamama

Hvad køber I af overtøj?

18 indlæg i dette emne

Hej julimødre! :)

Hvad køber I af overtøj til de små pus?

Jeg synes det er svært at greje... Min mavefornemmelse siger mig at vores lille bebs skal have både jakke og flyverdragt osv. for han skal sørme IKKE fryse, men omvendt, så er han jo et sommerbarn og han skal jo heller ikke omkomme af hedeslag, så kan ikke lige greje, hvad han egentlig får brug for. :unsure

Hvad har I andre købt/tænkt jer at købe? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi koeber ikke noget overtoej.. Ved godt at Noah foedes ind i et helt andet klima, men her er der helt sikkert ikke brug for mere end mormors strikkede cardigan de foerste 2 maaneder. Saa tager vi den derfra, ogsaa fordi jeg vurderer at det er nemmere, naar vi ved, hvordan han vokser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi koeber ikke noget overtoej.. Ved godt at Noah foedes ind i et helt andet klima, men her er der helt sikkert ikke brug for mere end mormors strikkede cardigan de foerste 2 maaneder. Saa tager vi den derfra, ogsaa fordi jeg vurderer at det er nemmere, naar vi ved, hvordan han vokser :)

Okay, så du tænker at en varm trøje i str 56 er tilstrækkeligt? :unsure

Synes skisme det er svært, og vil helst ikke, at han starter sit liv med at hundefryse, men føler faktisk heller ikke for at købe overtøj som han aldrig kommer i (og det mener jeg helt ærligt, selvom jeg godt kan forstå, hvis nogen tænker "Aaaaaarh, du vil gerne shoppe, vil du!" :lol)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er overfloedigt med overtoej, naar vi ikke kender hans stoerrelse og goerelse, og ikke mindst vejret... Vi har min mors strikcardigan, som ogsaa har en del uld i. Vi koeber et lille joggingsaet, saa han ogsaa har det, hvis det er koeligt. Han vil jo blive daekket med et taeppe i rette tykkelse i autostolen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu hører jeg ikke til herinde, men har jo selv et juli-barn så tillader mig lige at svare.

Isabella havde en fleecejakke med hætte, og den brugte vi altså af og til. De lune aftener ude, kan alligevel være køligt for baby, og så var der altså flere gange hvor det faktisk regnede og ikke var supervarmt. Det var i øvrigt str 56 der var lidt til den store side.

Karoline har haft tilsvarende (eller faktisk 2 :blush ) men der har vi faktisk næsten kun brugt fleecedragten og ikke jakken, da det har været for koldt. Så faktisk ville jeg sige, at vi brugte fleecejakken mere til vores sommerbarn end til vores vinterbarn :)

Hvis det var mig ville jeg klart købe en fleece i str 56 (og indrømmet nok også i 62 :D )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det var i DK, saa ville jeg ogsaa koebe en lille fleece med det samme, men flyverdragt etc - no :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er blevet anbefalet af min søster at bare købe en fleece jakke. For vi ville ikke komme til at bruge alt det andet. Så sådan en skal jeg lige have fundet mig.

Til gengæld fik jeg mig en fleece heldragt igår i str 68 til efteråret der var nedsat med 70% og den er bare så lækker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lidt af hvert.. Små tykke trøjer, og nogle små heldragter som er tykke også :) men regner ikke med at købe direkte overtøj til hende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu hører jeg heller ikke til herinde :) Min mor har strikket flere små trøjer, så tænker at det må være lige så godt som en fleecetrøje :unsure :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har mange forskellige varme sparkedragter til hende, inkl. flyverdragter, og en masse varme sæt - Men det ER altså fordi det er en masse lækkert tøj jeg har fået af min veninde, og hendes barn er vinterbarn. Men så har JEG det, i tilfælde af et eller andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg køber hverken flyverdragt eller jakke til lillebror, men en lidt varmere hue/hjelm end de normale tynde bomulds-nogen, og en fleecetrøje vil jeg helt sikkert have..... Og så nogle gode tæpper at svøbe i hvis man sidder ude på en kølig dag :)

Og uldsokker, men dem har vi fra Marlon :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg regner med at finde en fleec heldragt eller jakke. vi har en fra sidst i juni og til hende brugt vi ikke andet og på de kolde dage havde hun et lille babytæppe over sig i autostolen eller liften. En lille tynd bombuldshue er en god ting til kolde sommerdage med lidt vind

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger fleece eller andre trøjer i blødt stof i den første tid, med mindre vi får en super sommer. Brugte også meget disse trøjer til de to ældste om vinteren, når de sov i barnevognen i voksi posen, da flyverdragt blev for varmt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville allerhøjst købe en fleecetrøje. :8

Jeg har en der er født i slutningen af maj, og hun brugte ikke overtøj de første måneder. Jeg synes ikke at en helt nyfødt skal være udendørs om sommeren (og egentlig heller ikke om vinteren :P ), og når vi havde hende med udenfør, var det enten i barnevognen, hvor hun jo ikke havde overtøj på, eller i bilen. Og når hun skulle derud, så fik hun lige et lille tæppe om sig på de kølige dage. Dem var der så ikke særlig mange af det år, så den første måned havde hun faktisk kun kortærmet body på. :)

Jeg ville i hvert fald under ingen omstændigheder gå ud og købe flyverdragt/fleecedragt til en juli-baby. Det tror jeg altså vil være penge ud af vinduet. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville allerhøjst købe en fleecetrøje. :8

Jeg har en der er født i slutningen af maj, og hun brugte ikke overtøj de første måneder. Jeg synes ikke at en helt nyfødt skal være udendørs om sommeren (og egentlig heller ikke om vinteren :P ), og når vi havde hende med udenfør, var det enten i barnevognen, hvor hun jo ikke havde overtøj på, eller i bilen. Og når hun skulle derud, så fik hun lige et lille tæppe om sig på de kølige dage. Dem var der så ikke særlig mange af det år, så den første måned havde hun faktisk kun kortærmet body på. :)

Jeg ville i hvert fald under ingen omstændigheder gå ud og købe flyverdragt/fleecedragt til en juli-baby. Det tror jeg altså vil være penge ud af vinduet. :)

Maa jeg ikke hoere dig... hvorfor skal en nyfoedt ikke vaere udenfor om sommeren? Og hvor lang tid egentlig? Vores soen foedes jo i juni hernede i Italien, hvor jeg ikke forestiller mig at holde hverken mig eller ham indendoere hele sommeren... men er nysgerrig efter om der er tungtvejende grunde til at du vil holde dem inde? :)

Jeg haaber da at gaa tur med barnevognen, at koere til stranden (til stranden maaske ikke lige foerste maaneds tid, altsaa), og i det hele taget bevaege mig rundt med ham i viklen - ikke mindst for selv at blive koelet ned af kold flod... huh.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maa jeg ikke hoere dig... hvorfor skal en nyfoedt ikke vaere udenfor om sommeren? Og hvor lang tid egentlig? Vores soen foedes jo i juni hernede i Italien, hvor jeg ikke forestiller mig at holde hverken mig eller ham indendoere hele sommeren... men er nysgerrig efter om der er tungtvejende grunde til at du vil holde dem inde? :)

Jeg haaber da at gaa tur med barnevognen, at koere til stranden (til stranden maaske ikke lige foerste maaneds tid, altsaa), og i det hele taget bevaege mig rundt med ham i viklen - ikke mindst for selv at blive koelet ned af kold flod... huh.gif

Jeg har måske udtrykt mig lidt uklart ;)

Når jeg skriver at jeg ikke ville have en nyfødt udenfor, så mener jeg naturligvis at jeg ikke vil sidde udenfor med den lille på armen, eller lægge den på et tæppe på græsset udenfor mens jeg selv ligger og soler mig. Det er simpelthen alt for svært at undgå at de får træk og bliver forkølede, og en få uger gammel baby der er snot-forkølet er absolut ikke noget man har lyst til. Det er så synd, og de er bare så sølle :(

Men selvføleglig vil jeg gå med den lille i barnevognen og også i slynge eller lign, men når man gør det, er de jo også pakket ind og i læ, og det er derfor jeg ikke mener at overtøj (måske bortset fra en trøje) er nødvendigt i juli måned :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har måske udtrykt mig lidt uklart ;)

Når jeg skriver at jeg ikke ville have en nyfødt udenfor, så mener jeg naturligvis at jeg ikke vil sidde udenfor med den lille på armen, eller lægge den på et tæppe på græsset udenfor mens jeg selv ligger og soler mig. Det er simpelthen alt for svært at undgå at de får træk og bliver forkølede, og en få uger gammel baby der er snot-forkølet er absolut ikke noget man har lyst til. Det er så synd, og de er bare så sølle :(

Men selvføleglig vil jeg gå med den lille i barnevognen og også i slynge eller lign, men når man gør det, er de jo også pakket ind og i læ, og det er derfor jeg ikke mener at overtøj (måske bortset fra en trøje) er nødvendigt i juli måned :)

Ok, saa er vi enige :)

Taenker ogsaa, at jeg kan koere med barnevognen ned til floden og tage ham med i liften det sidste stykke OG have slyngen med til hvis han vaagner, skal ammes og vil vaere oppe hos mig. Ikke lige de foerste uger, men naar vi lige har fundet hinanden. Saa kan vi finde en plads i skyggen og alliegevel vaere ude et par timer, mens han sover. Den friske luft har han jo ogsaa godt af...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan høre på tråden, at jeg skal have fundet mig en fin fleecetrøje ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER