Nitzen1987

Mavens størrelse

15 indlæg i dette emne

Min mave er åbenbart ved at være ret stor :blink eller i hvert fald så stor, at to kvinder sagde til mig i dag, at det da måtte være lige op over med fødslen :blink :o hvortil jeg jo så måtte svare, at der skam var godt to måneder til termin endnu... Hvorefter jeg så tænker, er jeg virkelig så stor - ja min mave er rund, men så stor synes jeg heller ikke at jeg er, men man skal åbenbart have en standardstørrelse når man er gravid....

Får I kommentarer på jeres maver?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, min øverste chef spurgte: nå, hvornår venter du tvillingerne? Eller er det trillinger?

Synes heller ikke, at jeg er decideret enorm :(

Ville gerne sætte et billede, men det kan jeg så ikke finde ud af, underligt nok...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah gud, alle har jo en mening om ens mave og jeg er saagar blevet reduceret til "Panciona" - "Storemave" ohmy.gif

Mange synes den er stor, mange synes den er fin, nogle synes at det er jo ingenting endnu... Men synes mest at folk bliver overraskede over, at der er lidt under maaneder til termin og viser da ogsaa mere mave end min soester gjorde foerste gang. Jeg er nu glad for min mave og den maa vaere saa stor eller lille eller fin som folk synestongue.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fremmede damer begyndte at kommentere, at det da måtte være lige op over for en måneds tid siden :-) Men jeg får altså begge - både "gud hvor er du stor" og "ej, det er da ingenting", og ud fra billeder af andre sammenlignet med min mave, har jeg besluttet, at folk glemmer lidt hvor stor man jo altså normalt bliver... at der så er en der har kommenteret på at mine arme er blevet store efter jeg er blevet gravid, vælger jeg at sortere hen i bunken "spadebemærkninger-der-slet-ikke-passer" :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fremmede damer begyndte at kommentere, at det da måtte være lige op over for en måneds tid siden :-) Men jeg får altså begge - både "gud hvor er du stor" og "ej, det er da ingenting", og ud fra billeder af andre sammenlignet med min mave, har jeg besluttet, at folk glemmer lidt hvor stor man jo altså normalt bliver... at der så er en der har kommenteret på at mine arme er blevet store efter jeg er blevet gravid, vælger jeg at sortere hen i bunken "spadebemærkninger-der-slet-ikke-passer" :prik

Jeg fik også at vide af mandens tante i går, at min mave ikke var så stor, så ja det er nok et spørgsmål om hvad folk de husker...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får hele tiden den der; "det må da også være snart?" Næ du, lige 9 uger endnu.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får så helt omvendte kommentarer .. Hold op der må være længe til termin eller er overrasket over hvor lille din mave er i forhold til du er så langt henne.. Mødte en tidligere veninde som slet ikke kunne se jeg var gravid den anden dag fordi jeg havde jakke på :0 og er trods alt 30+3 idag :0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fra familie lyder det meget at jeg ikke er særlig stor.. kollegaer kommer med venlige kommentarer om at jeg da bliver større hele tiden, og spørger ind til forløbt og så får man en lille sludder.

Har kun haft én kunde indtil videre som har bemærket det uden at jeg selv (af en eller anden grund) har bragt det på bane hvor jeg fik en lykønskning..

Fremmede mennesker er jeg gudskelov sluppet fri for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg oplever slet ikke folks kommentarer som værende irriterende. Synes det er dejligt at folk interesserer sig. De il jo som regel det bedste.

Jeg får også lidt af hvert med på vejen, alt efter om det er familie eller bekendte.

Det sjoveste oplevelse var i træningscenteret til en holdtime, hvor en dame pluselig vendte sig om og spurgte hvordan det gik med maven!? :lol

Dertil kunne jeg så svare: Rigtig godt!

Hvortil hun spurgte: Mærker du liv?

Og jeg svarede: Ja og tak fordi du spørger!....

Hehehe, jeg er bare kæmpe stor på maven og det ville sku være lidt skrækkeligt hvis jeg ikke mærkede liv endnu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg oplever slet ikke folks kommentarer som værende irriterende. Synes det er dejligt at folk interesserer sig. De il jo som regel det bedste.

Jeg får også lidt af hvert med på vejen, alt efter om det er familie eller bekendte.

Det sjoveste oplevelse var i træningscenteret til en holdtime, hvor en dame pluselig vendte sig om og spurgte hvordan det gik med maven!? :lol

Dertil kunne jeg så svare: Rigtig godt!

Hvortil hun spurgte: Mærker du liv?

Og jeg svarede: Ja og tak fordi du spørger!....

Hehehe, jeg er bare kæmpe stor på maven og det ville sku være lidt skrækkeligt hvis jeg ikke mærkede liv endnu!

Jeg tror også bare, at mange "glemmer" de ting om graviditet, som fylder helt vildt meget for en, når man selv er gravid. Jeg kan huske, at jeg hadede, når man høfligt spurgte en gravid, hvor langt hun var henne og hun så svarede 25 uger - så prøvede man at støve hovedregningen af og få det til måneder for vidste dog, at det var en ni stykker af dem, der var tale om i alt :P Så jeg siger altid xx ud af 40 uger, når nogen spørger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har næsten ikke haft tydelig graviditetsmave på før en smule her til sidst... så jeg har kun fået "negativ" respons i stil med dumme kommentarer om at jeg vist havde bedre af at tage trappen, hvis jeg har haft taget elevatoren eller lign... men med bækkenløsning, og en minimal vægtstigning på 2,3-3kg er det jo klart at jeg føler mig besværet. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun fået positive kommentarer ang maven - såsom at det sidder flot eller jeg bærer det godt.

Der er endda nogle der først har fundet ud af det nu, at jeg faktisk er gravid - nogle sygeplejersker på sygehuset hvor jeg arbejder. Men uniformen har også kunnet skjule maven godt.

Så jeg klager ikk og har heller ikk fået kommentarer fra fremmede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får også de der dumme kommentarer med at det da må være liiiiiige før termin eller om jeg venter tvillinger........?! Er så træt af det. Men min jordemoder og læge synes at det er fint og at det sidder lige hvor det skal, nemlig på maven og brysterne. Men man er nok også lidt mere overfølsom overfor sådanne bemærkninger når man er så langt henne. Er I ikke ved at være mærkede af mavens størrelse efterhånden? Jeg synes godt nok at alting er blevet lidt mere omstændigt:) Jeg glæder mig også til at gå på barsel om en måned..... God påske

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes kun jeg hører positivt om maven - men er selv ved at blive vanvittig over de ekstra fedt-depoter på lårene!

Nøj, der skal traves laaange ture med lillepigen så snart det er muligt efter fødslen!!! Og det burde ikke være muligt at tage sådan på - jeg har altid talt kalorier, og jeg indtager ikke mere i dag end før (har lige lagt et ekstra stykke rugbrød og en banan oveni til babyen) og bevæger mig nøjagtig lige så meget som før. Så at vægten er steget med 10 kg... MIn krop suger åbenbart bare til sig....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan da godt maerke at stoerrelsen paa maven er ved at tage sin den af tyngdepunktet og at det gaar lidt langsommer op ad trapperne :)

Men ellers saa er det blevet ned-i-knae, hvilket jo er godt for ryggen generelt og at saette sig for at faa stroemper paa. Synes natten er blevet mere urolig, ikke at jeg ikke sover, men kan maerke og se paa dyner og ekstrapuder, at jeg har moslet rundt laugh.gif

Vi har heldigvis en meget trykaflastende madras, som goer gode ting for gravid mama her tongue.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER