Økonom

Fødsel

14 indlæg i dette emne

Hejsa

Ville lige høre hvordan stemningen er her i vores terminsgruppe :)

Har i ønske om at føde normalt eller at få planlagt kejsersnit?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ønsker at føde helt normalt :) også helst uden bedøvelse der har med nåle at gøre :) er ikke så glad for nåle, men det kan selvfølgelig være at det ændrer sig når man ligger der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også helst føde normalt :) Men gerne med bedøvelse - på trods af at jeg har set de der rygbedøvelser.... Uhhhhh... Så har jeg ikke rigtig lyst alligevel ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også jeg vil gøre det uden smertestillende igen :) men ilt får jeg nok igen... Men hele fødsel tog også under 2 timer fra start til hun var ude, så jeg oplevede ingen smerter ved veer før presseveer :) så jeg håber det blir ligeså nemt denne gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også jeg vil gøre det uden smertestillende igen :) men ilt får jeg nok igen... Men hele fødsel tog også under 2 timer fra start til hun var ude, så jeg oplevede ingen smerter ved veer før presseveer :) så jeg håber det blir ligeså nemt denne gang :)

Wow! Jeg tror jeg vil se om ikke jeg kan gøre dig kunsten efter ;) hi hi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var ikke just en drømmefødsel som førstegangs - vi kørte på fødegangen fordi jeg blødte - så jeg løj og påstod jeg havde veer (men jeg var bare bange fordi jeg blødte) og da vi endelig fandt fødegangen ville de knap undersøge mig fordi jeg var så frisk uden smerter osv - men da de tjekkede var jeg åben 7 cm så de tog vandet og så gjorde det ondt - men min datter kom næsten med det samme - så jeg var chokeret over hastigheden - og havde virkelig fortrudt hende de første timer - hun snød mig for en rigtig fødsel ;) meeeen nu håber jeg da alligevel det bliver lige så nemt... For set i bakspejlet så var det jo en sindssyg nem fødsel :) :) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber at jeg slipper lige så let som første gang.

Der fødte jeg vaginalt uden komplikationer. Dvs. fostervandet blev grønt undervejs og prinsessens hjertelyd dykkede, så jeg fik ekstra ilt.

Mine veer var ikke så effektive, da jeg skulle til at presse, så jordemoderen ville rigtig gerne at jeg fik noget vestimulerende. Jeg nåede også at få lagt droppet (eller hvad det nu var) i hånden, men nåede heldigvis at føde inden jeg fik noget af det.

Jeg er en af de irriterende kvinder, der ikke synes at det gjorde ondt at føde. Forhåbentlig har jeg samme opfattelse efter den kommende fødsel :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

håber på at jeg kan føde normalt.... måske med noget smertestillende! aner jo ikke hvad jeg går ind til rolleyes.gif så jeg tager det som det kommer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg vil da gerne føde normalt, men er os lidt nervøs ved tanken...

men siger gerne ja tak til smerte stillende, min smerte tærskel er normalt temmelig lav... :-//

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal have ks. i starten af september :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne også godt tænke mig et kejsersnit, men da jeg er førstegangsfødende, er jeg ikke overbevist om at jeg kan få det. Jeg har været medicineret for angst for nogle år siden, hvor jeg havde en post traumatisk belastningsreaktion efter et overfald. Jeg må indrømme at jeg kan mærke den lurer under overfladen. .... og det værste der kunne ske, ville være en fødsel hvor jeg fik oplevelsen af at det blev traumatisk (måske andre ikke ville opleve det sådan, men her taler jeg om min oplevelse af det).... I bund og grund ville jeg bare være bange for at hele møllen startede forfra med medicin, vægtøgning (35 kg), depression og alt hvad angsten ellers gav mig..... ville ødelægge de første år i vores lille piges nye liv.

Der kommer til at gå mange måneder før end det kan afgøres hvordan mit forløb bliver.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne føde normalt og mon ikke jeg vil blive glad for noget smertestillende undervejs :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne også godt tænke mig et kejsersnit, men da jeg er førstegangsfødende, er jeg ikke overbevist om at jeg kan få det. Jeg har været medicineret for angst for nogle år siden, hvor jeg havde en post traumatisk belastningsreaktion efter et overfald. Jeg må indrømme at jeg kan mærke den lurer under overfladen. .... og det værste der kunne ske, ville være en fødsel hvor jeg fik oplevelsen af at det blev traumatisk (måske andre ikke ville opleve det sådan, men her taler jeg om min oplevelse af det).... I bund og grund ville jeg bare være bange for at hele møllen startede forfra med medicin, vægtøgning (35 kg), depression og alt hvad angsten ellers gav mig..... ville ødelægge de første år i vores lille piges nye liv.

Der kommer til at gå mange måneder før end det kan afgøres hvordan mit forløb bliver.....

Jeg synes da bestemt, at det lyder som du er kandidtil et planlagt kejsersnit. De sidder vidst ikke helt så tungt på dem mere som tidligere.

Som min jordemoder sagde sidste gang, så regnes en fødsel som normal, så længe barnet ikke kommer ud gennem næsen og det er vigtigt at den gravide/fødende føler sig tryg.

Det er ihvertfald vigtigt at du får talt det igennem med din jordemoder og at I kommer frem til den bedste løsning for dig i fællesskab.

Knus Charlotte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal føde helt normalt lissom de andre gange..

Uden bedøvelse..

Ej hvor jeg glæder mig:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER