betina88

hvornår begynder JM at vurdere vægten på bebssen...?`?

7 indlæg i dette emne

hej

er der nogen af jer herinde der ved hvornår JM som regel begynder at vurdere vægten på den bette??? <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har forstået det sådan at det bliver til mit næste JM besøg, som er lige omkring uge 30. Hun sagde i hvert fald sidst, at der vil hun begynde at udfylde alle felterne i min vandrejournal. Men jeg er ikke helt sikker. Det er over 1½ måned siden jeg fik det at vide :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kommer lige på besøg.. Det gør de omkring uge 30..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg fik også afvide at det ville være til mit næste jordemoderbesøg :loveshower

Så det er omkring uge 30.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min vurderede det idag, hvor jeg er 29+4 :)

Blev så ikke sådan særlig meget klogere af det... Hun havde en studerende med også. Og min JM sagde 1400-1500 gram og den studerende sagde 1600-1700 :huh Synes faktisk at der er PÆNT meget forskel på 1400 og 1700 når det er i den størrelse :rolleyes

Meeeeeeeen, nu så vi ham jo på scanning i tirsdags, hvor jordemoderen dér sagde 1723. Og hun brugte trods alt næsten en time på at kigge på ham. Og vi kunne jo SE at han var en bette buttet skat :7himmel Så lige hvad det her angår, så tror jeg faktisk mere på den studerende end på min JM :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været til jordemoder her i uge 30 og her blev hun vurderet til 1500 g.

Barbamama du har ret i at det er noget af en forskel omkring vægtvurderingen. Jeg tror generelt ikke at det er nemt at vurdere babys vægt. Jeg har en veninde som fik vurderet omkring et kg under den vægt som babyen havde ved fødslen kort tid efter. Omvendt fik jeg en lille uge før jeg fødte vurderet vores nummer to til 3300g og han vejede 3350g ved fødslen, som rent faktisk foregik ved den jm som havde vurderet ham :)

Gad vide hvor nøjagtige disse vurderinger egentlig er generelt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været til jordemoder her i uge 30 og her blev hun vurderet til 1500 g.

Barbamama du har ret i at det er noget af en forskel omkring vægtvurderingen. Jeg tror generelt ikke at det er nemt at vurdere babys vægt. Jeg har en veninde som fik vurderet omkring et kg under den vægt som babyen havde ved fødslen kort tid efter. Omvendt fik jeg en lille uge før jeg fødte vurderet vores nummer to til 3300g og han vejede 3350g ved fødslen, som rent faktisk foregik ved den jm som havde vurderet ham :)

Gad vide hvor nøjagtige disse vurderinger egentlig er generelt!

Min jordemoder sagde også, at jeg var svær at vurdere, fordi jeg havde meget fostervand (ikke FOR meget, men meget...). Så jeg tror, det er lidt forskelligt, hvor meget, man kan regne med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER