Fru SP

Graviditetsbøger

24 indlæg i dette emne

Jeg vil rigtig gerne have en god graviditets bog, hvor jeg kan læse om babyens udvikling, gerne uge for uge og om kroppens udvikling osv...

Hvilke bøger er de bedste? Hvad har I og hvorfor?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har bare den, man får hos lægen, og den er ganske udemærket :) Der står også, hvad der sker med baby uge for uge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er glad for Politikens graviditetsbog.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er glad for Politikens graviditetsbog.

Og den var jeg skuffet over..

Tror det er meget forskelligt.. Jeg er mest til at læse om ugerne på nettet. Ellers så har jeg også mest brugt Libero-bogen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke Marie (Mformor), der har den 80'er bog med billeder og beskrivelser af fosteret?

Jeg har en amerikansk graviditetsbog, Pregnancy, childbirth and the Newborn af Penny Simkin, og ville ikke bytte for noget andet. Koebte den primaert for at baade min mand og jeg kan laese og forstaa det samme materiale, men jeg er bare saa glad for den. Den er virkelig guld i forhold til at forberede mig paa det, der skal ske og smaa spoergsmaal undervejs. Men den er mest om graviditet, forberedelse, foedsel og baby - ikke saa meget om babys udvikling i maven. Der supplerer jeg med nettet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lånt Politikkens graviditetsbog på biblioteket... synes det er overflødigt at købe den... Jeg bruger ellers den fine gratis bog man får ved lægen eller jordemoderen (Den synes jeg er rigtig god!) og så bruger jeg internettet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lånt Politikkens graviditetsbog på biblioteket... synes det er overflødigt at købe den... Jeg bruger ellers den fine gratis bog man får ved lægen eller jordemoderen (Den synes jeg er rigtig god!) og så bruger jeg internettet :)

Her i Italien har jeg ikke faaet en pind.... dry.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil klart anbefale dig at gå på biblioteket og kigge på hvad de har. De første par måneder havde jeg 10 forskellige bøger jeg sad og kiggede i. Nu har jeg to som jeg synes var de bedste :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her i Italien har jeg ikke faaet en pind.... dry.gif

Du kan finde den gratis og downloade den på computeren gratis HER

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

OK, så der er lige så mange meninger som der er gravide ;)

Jeg vil rigtig gerne have en bog, så jeg også kan skrive nogle noter i den, som jeg så kan huske til næste graviditet, så tror ikke at jeg kan nøjes med at låne på biblio... Men god ide at tage en tur på biblioteket og kigge på hvad de har og hvad jeg synes er bedst :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan finde den gratis og downloade den på computeren gratis HER

Tak, Anita loveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

OK, så der er lige så mange meninger som der er gravide ;)

Jeg vil rigtig gerne have en bog, så jeg også kan skrive nogle noter i den, som jeg så kan huske til næste graviditet, så tror ikke at jeg kan nøjes med at låne på biblio... Men god ide at tage en tur på biblioteket og kigge på hvad de har og hvad jeg synes er bedst :loveshower

Har du fået den gratis bog fra lægen? for der er der så vidt jeg husker notatsider i... og så er det også en litteraturliste der henviser til gode bøger og pjecer, tænker at du kan få et godt overblik over bøgerne der og så kan du søge info om de enkelte bøger og udvælge den du finder bedst...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du fået den gratis bog fra lægen? for der er der så vidt jeg husker notatsider i...

Jeg har ikke været ved lægen endnu - skal jeg først om 9 dage :( Men kunne se den du linkede til, har i hvert fald plads til notater...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, Anita loveshower.gif

Så lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du gerne vil have en bog du kan notere i så kig efter graviditetskalenderen i din boghandel :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, den ser faktisk også rigtig god ud - må vist en tur ud og kigge på lidt forskelligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige købt Graviditetsbogen - alt om graviditet og fødsel. Synes den ser god ud. Den er pt. på tilbud i Bog og Ide til 79 kr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har den den der hedder gravid uge for uge og der er os plads til ar skrive notater i...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har den den der hedder gravid uge for uge og der er os plads til ar skrive notater i...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhh jo, det er mig med 80'er'bogen :D Den er fab - rådene er lidt bedagede, men det er flotte billeder i :)

Derudover har jeg lånt Politikens af min svigerinde. Den er god nok, men jeg bruger egentlig mest Gravid Uge for Uge! Den er god og er skrevet i en munter og dejlig tone, som jeg godt kan lide :) det er lidt af et ritual for mig at kigge i den, hver gang jeg runder en ny uge :) og der er nemlig plads til notater!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ingen bog. Vil ikke eje en :whistling

Bruger internettet rigtig meget, og min-mave.dk sender mig en mail hver morgen om hvad der sker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du gerne vil have en bog du kan notere i så kig efter graviditetskalenderen i din boghandel :-)

Jeg er SÅ glad for min "graviditets kalenderen" - det er ikke hver uge jeg skriver i den, men sker der noget stort - fx første spark, læge, jordmoder, fortælle det til forældre osv osv osv så er der masser af plads til at få skrevet noget ned - samt plads til scannings billeder, billeder af maven og vandre journal, der er sider dedikeret til jordmoder besøg, læge besøg og scanning så det er en meget personlig bog som babyen OGSÅ kan få noget ud af når den også skal være forælder, eller bare fatter interesse den. Og det er gode minder at have.

Derudover er der en masse god info i, den stemmer ikke helt overens med liberos bog i uge for uge beskrivelserne, men det er tæt på. De 2 bøger sammen så mangler jeg ikke noget!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må ud og se hvilken en af dem I nævner jeg bedst kan lide.. De lyder jo alle sammen gode :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har:

"gravid uge for uge" - den synes jeg er super god. Jeg har et lille ritual med at kigge i den hver uge, og så læser jeg højt for C. Der er også et skema bag bogen om hvad man ikke må spise, hvad man skal begrænse og hvor meget og hvilke typer medicin. Er ok. Det brugte jeg meget i starten, da alt syntes at være forbudt og farligt.

"den store graviditetsbog" - jeg har ikke brugt den så meget endnu. Der står ret lidt om de forskellige uger, og jeg bryder mig ikke så meget om den måde gennemsnittet gælder for alle ("du kan ikke føle liv endnu", "du har mere lyst til sex fra denne uge" "nu kan du ikke være i det almindelige tøj mere" Jeg ved godt hvordan det føles.) tilgengæld står der en del om fødsel, amning mm. Så tror jeg vil læse op, når jeg kommer tættere på :)

"gravid - de 40 uger" (tror jeg nok den hedder) - minder meget om uge for uge bogen, men er ældre, så den er ikke lige så opdateret. Vil anbefale uge for uge bogen frem for denne, og har kun begge, da de er gaver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER