Mommy Wannabe

Alene om at ønske barnet?

18 indlæg i dette emne

Har nogen af jer følt at i ønsker graviditet mere end jeres partner?

Specielt i forhold til hvis I skal igennem fertilitetsbehandling?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I starten følte jeg lidt det var mit "ræs" men nu vil han det lige så meget som jeg. Hvis ik mere næsten :) Jeg tror det er svært for mænd at sætte sig ind i al den behandling osv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I starten virkede det som om det var "mit" projekt... men tror det var fordi han tog "afstand"....

Efter alle de år der er gået... ja så er det nu VORES projekt... ingen tvivl om han står bag mig nu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I starten virkede det som om det var "mit" projekt... men tror det var fordi han tog "afstand"....

Efter alle de år der er gået... ja så er det nu VORES projekt... ingen tvivl om han står bag mig nu...

Vores svar virker meget ens ;) You are like a sister from another mister :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror i har ret i at det er sværere for manden at sætte sig ind i det med at det kræver behandling. Kan jo også være rart at der ikke står en og presser på så man skal stresse over at få det til at lykkes. På den anden side kan det være svært ikke at kunne dele alle de følelser og frustrationer man får, med den man elsker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror i har ret i at det er sværere for manden at sætte sig ind i det med at det kræver behandling. Kan jo også være rart at der ikke står en og presser på så man skal stresse over at få det til at lykkes. På den anden side kan det være svært ikke at kunne dele alle de følelser og frustrationer man får, med den man elsker.

Jeg tror det er vigtigt at lade dem få plads.... (derfor det er rart med et fora hvor man kan få sine tanker, frustrationer mv. ud)...

Og pludselig så er han der... støttende og 130 % opbakkende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er vigtigt at lade dem få plads.... (derfor det er rart med et fora hvor man kan få sine tanker, frustrationer mv. ud)...

Og pludselig så er han der... støttende og 130 % opbakkende.

Ja det tror jeg du har ret i. Netop derfor jeg har været rigtigt glad for at finde det her forum. Det er rart at kunne dele ting med nogen der forstår det man går igennem. Er sikker på han vil blive en rigtigt stolt og glad far hvis det lykkes mig at blive gravid, det er bare vejen derhen der er lidt mere bøvlet. Tror det havde været meget nemmere hvis alt bare skete på den naturlige måde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det tror jeg du har ret i. Netop derfor jeg har været rigtigt glad for at finde det her forum. Det er rart at kunne dele ting med nogen der forstår det man går igennem. Er sikker på han vil blive en rigtigt stolt og glad far hvis det lykkes mig at blive gravid, det er bare vejen derhen der er lidt mere bøvlet. Tror det havde været meget nemmere hvis alt bare skete på den naturlige måde.

Ingen tvivl om at alt ville være meget meget nemmere hvis det bare gik normalt.. MEN sådan er verden ikke...

Jeg har i min kamp lært at det er vigtigt at lade tankerne få frit løb og komme af med tingene herinde... til gengæld skal min mand ikke lægge øre til så meget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen tvivl om at alt ville være meget meget nemmere hvis det bare gik normalt.. MEN sådan er verden ikke...

Jeg har i min kamp lært at det er vigtigt at lade tankerne få frit løb og komme af med tingene herinde... til gengæld skal min mand ikke lægge øre til så meget ;)

Det lyder rigtigt fornuftigt. Det må være min nye strategi :) Kan også mærke det har været rart at få sat ord på nogle ting herinde. Det har bare det lille minus at jeg bare endnu mere ønsker mig at det skal lykkes - SNART!! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder rigtigt fornuftigt. Det må være min nye strategi :) Kan også mærke det har været rart at få sat ord på nogle ting herinde. Det har bare det lille minus at jeg bare endnu mere ønsker mig at det skal lykkes - SNART!! :)

Det kan bestemt være et plus og et minus at være herinde.. for ja det er jo et BABYfora... og man bliver ramt af alle de andre tråde...

Aller værst er det nok når man læser om dem der brokker sig til trods for lidt kvalme osv... for når man selv kæmper - har det skidt - mangler mens osv.. så er det sku ikke sjovt og læse om deres brok.

Men man må lære og sortere i hvad man vil læse og hvad man skal lade være med... (du kan faktisk skjule de forskellige underforas herinde hvis du ikke vil se dem)

Når man har lært og sortere og komme af med sine frustrationer - så er det GULD værd... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan bestemt være et plus og et minus at være herinde.. for ja det er jo et BABYfora... og man bliver ramt af alle de andre tråde...

Aller værst er det nok når man læser om dem der brokker sig til trods for lidt kvalme osv... for når man selv kæmper - har det skidt - mangler mens osv.. så er det sku ikke sjovt og læse om deres brok.

Men man må lære og sortere i hvad man vil læse og hvad man skal lade være med... (du kan faktisk skjule de forskellige underforas herinde hvis du ikke vil se dem)

Når man har lært og sortere og komme af med sine frustrationer - så er det GULD værd... :)

Det er faktisk smart det du skriver der, kunne forestille mig der var emner man ikke lige magter at rulle hen over hele tiden. Det må jeg lige finde ud´af hvordan man gør :)

Det du skriver om brok er lidt det samme som når man hører om at alle folk får aborter. Kunne Gud ikke fordele børnene til dem der ønsker dem og ikke lade dem gå til spilde hos nogen der alligevel ikke ønsker dem. Hvis jeg vidste at mit barn manglede arme og ben eller noget i den stil ville jeg nok også overveje en abort trods alt, men det med at det er et forkert tidspunkt eller hvad folk ellers siger det forstår jeg ikke. Men jeg har også altid haft børn som nr 1 på listen over hvad der er vigtigst at opleve her i livet. Jeg skal heller ikke dømme andre, det kan bare føles så uretfærdigt at os der så gerne vil ikke kan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du se det minus der er til højre i den sorte bjælke hvor der står: Graviditet og fødsel??? Hvis du trykker på det ruller den hele den kategori op... (man trykker samme sted igen og den kommer ned) :)

Ja... du har så fuldkommen ret.... :( verden er sku ikke fair...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du se det minus der er til højre i den sorte bjælke hvor der står: Graviditet og fødsel??? Hvis du trykker på det ruller den hele den kategori op... (man trykker samme sted igen og den kommer ned) :)

Ja... du har så fuldkommen ret.... :( verden er sku ikke fair...

Ja har fundet det. Kunne være smart hvis man kunne nøjes med at blokere nogle af underemnerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja har fundet det. Kunne være smart hvis man kunne nøjes med at blokere nogle af underemnerne.

Ja det er jeg ikke lige så inde i... men måske en admin kan hjælpe os med det :)

Nå nu vil jeg hoppe ind og se om jeg kan sove for en gang skyld... Nat nat

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi var ret enige om, at nu smed vi præventionen, og så ville vi se, hvad der skete. Men da baby blev ved med at udblive blev jeg mere og mere frustreret og min mand reagerede ikke rigtig på samme lydhørte måde som mig. Men vi trak os begge fra de vennepar som ventede sig, og holdte dem på afstand indtil deres børn var fødte og havde en vis alder.

Jeg følte lidt at adoption var mit projekt i starten, men det gik op for mig, at min mand havde lidt sværer ved at skulle fortælle det, fordi vi stadig oplever at ufrivillig barnløshed er et tabu her i det østjyske/midtjyske.

Men efter det er blevet offentliggjort, så snakker han også om det med venner og kollegaer, og jeg kan mærke at han er lige så meget inde i det, men tør ikke glæde sig for tidligt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her var jeg ikke i tvivl om at vi var på begge 2 men da vi bevæget os over i behandlings verden var det lige som om at det ændret sig han blev lidt mere tilbage holdene men det er jo nok fordi at han så viste at det var ham der var problemet og det syntes han slet ikke om og det jo så også bekræftiget ag riget at han ingen sædceller dannet og han manglet det mandlige kønhomon så nu skal vi bruge donersæd og det havde han lidt svært ved at acceptere men han er kommet ombord igen så det er bare dejligt

Ja det er rigtig svært at være i sådan et forum da jeg syntes det er hårdt at man ser den ene efter den anden blive gravid selvføglig er det jo skønt for dem men man kan godt sidde og blive ked af det.

For mig syntes jeg at det er hårdt fordi 2 af min datters venner er lige blevet store søster og bror og hun vil så gerne have en lille bror el søster og på mit arb er der mange forældre og en vikar som er gravide el lige har født øvøv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg følte også i starten, at min mand ikke rigtig var med i projektet... Men fandt ud af, at han var bange for at få at vide, at det ikke kan lade sig gøre. Heldigvis fik vi at vide, at der trods alt er en meget lille chance for at blive gravid... Min mand begyndte at græde, da de sagde det. På det tidspunkt forsvandt min tvivl, om det mere var mig end ham, der ville hele baby-projektet :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har det hele tiden været os begge to - også efter vi kom i behandling. Manden har det faktisk rigtigt skidt over at jeg skal igennem så meget mere end ham, så han prøver så godt han kan at leve sig ind i det og pylre om mig når jeg har det skidt osv.

Men han har ikke været med til ret mange scanninger osv. Altså det bliver jo så frygtelig mange scanninger o.l. man skal igennem når man er i behandling, og det har på en måde føltes som om det var nok at jeg skulle holde fri for at komme til det. Det synes jeg er helt fint, men samtidig har det betydet at det jo er mig der får næsten alle beskederne, og dermed mig der skal holde styr på det hele, og det er lidt træls. Til gengæld får jeg som regel ham til at ringe når vi har spørgsmål osv, sådan lidt for at veje op for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER