helle b

Tarm infektion ...

9 indlæg i dette emne

hej )

Jeg har i 14 dage nu haft voldsom diarre, opkast og mave onde, mere eller mindre konstant.

Og da jeg var til 34-ugers undersøgelse i fredags kastede jeg op hos lægen, så da det ikke var

meget bedre igår, ringede jeg til ham igen.

Det resulterede i at jeg har afleveret 2 afføringsprøver, og fik taget en blodprøve for levertal.

Da jeg har tabt 2 kg på de 14 dage og mærket væsentligt mindre liv siden weekenden, sendte han mig til tjek

på sygehuset for at se om baby er ok. Jeg havde håbet på en scanning, men det blev ikke til. Jeg fik kørt nogle strimler/

kurver og de var rigtig fine.

Hjertelyden var også helt perfekt. Ingen turde komme med et vægtbud, men alle var enige om at baby ikke vejer for lidt trods

mit vægttab.

De mistænker også at baby har lagt sig ovenpå min lever og galde og det er derfor det går helt galt for maven. Den ligger

nemlig med hovedet nedad og resten af kroppen i højre side, så det er meget sandsynligt.

Men føj hvor er det hårdt. Er total drænet for energi fordi jeg ikke rigtig kan holde noget i mig. og så er det vanvittigt

hårdt at løbe på toilettet konstant

bare lidt et brokindlæg :)

Håber I andre har det godt :loveshower

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er ked af at høre du har det så skidt <_<

Dumme dumme baby sådan at lægge sig uhensigtsmæssigt!

Men godt at han/hun har det godt, når maven nu skal give problemer... :7himmel

Her går det fint... jeg har bare sindsygt travlt med at lave krea, plus vores lejlighed er ved at blive lavet lidt mere lækker (der bliver malet og lagt gulvtæppe o.s.v.)

Det er lidt vildt at vi nærmer os terminen så hurtigt som vi gør... om under en måned er vi jo inde i "vores" måned - og så må man jo hellere have tingene klar!

Ved sidste jordemoderkonsultation blev jeg sendt til fødemodtagelsen, da hun fik mistanke om, at jeg var ved at gå i fødsel - så det har også sat sit præg på mig, da det var lidt skræmmende at få at vide man måske skulle have "lungemodner"!

Så en del af tiden går også med at smide benene op... lave absolut ingenting eller sove... for ligemeget hvor meget jeg får sovet føler jeg mig sjældent udhvilet... til gengæld er det skønt, når jeg mærker de blide puf fra Lina... hun er bare desværre mere til at møve rundt i mit bækken :rolleyes :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hej )Jeg har i 14 dage nu haft voldsom diarre, opkast og mave onde, mere eller mindre konstant.Og da jeg var til 34-ugers undersøgelse i fredags kastede jeg op hos lægen, så da det ikke var meget bedre igår, ringede jeg til ham igen.Det resulterede i at jeg har afleveret 2 afføringsprøver, og fik taget en blodprøve for levertal.Da jeg har tabt 2 kg på de 14 dage og mærket væsentligt mindre liv siden weekenden, sendte han mig til tjekpå sygehuset for at se om baby er ok. Jeg havde håbet på en scanning, men det blev ikke til. Jeg fik kørt nogle strimler/kurver og de var rigtig fine. Hjertelyden var også helt perfekt. Ingen turde komme med et vægtbud, men alle var enige om at baby ikke vejer for lidt trodsmit vægttab.De mistænker også at baby har lagt sig ovenpå min lever og galde og det er derfor det går helt galt for maven. Den liggernemlig med hovedet nedad og resten af kroppen i højre side, så det er meget sandsynligt.Men føj hvor er det hårdt. Er total drænet for energi fordi jeg ikke rigtig kan holde noget i mig. og så er det vanvittigthårdt at løbe på toilettet konstantbare lidt et brokindlæg :)Håber I andre har det godt :loveshower :balloons

Du er altså ikke særlig heldig med graviditetsgener... :(

Masser af tanker og kram herfra:

:kram :kram :kram :kram :kram :kram

Ved sidste jordemoderkonsultation blev jeg sendt til fødemodtagelsen, da hun fik mistanke om, at jeg var ved at gå i fødsel - så det har også sat sit præg på mig, da det var lidt skræmmende at få at vide man måske skulle have "lungemodner"!

Hvad er en lungemodner egentlig??? :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det var noget kemisk pille noget men jeg ved det faktisk ikke... jeg blev bare skræmt af at min lille baby skulle have noget til at modne lungerne... godt jeg slap for det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det var noget kemisk pille noget men jeg ved det faktisk ikke... jeg blev bare skræmt af at min lille baby skulle have noget til at modne lungerne... godt jeg slap for det!

Det er noget man får hvis baby kommer for tidligt ud, så den er i stand til at trække vejret selv :)

Men hvad det helt præcis indeholder, er jeg ikke klar over. Jeg troede man fik det som indsprøjtning.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan også godt være det er en indsprøjtning... jeg er bare lykkelig for at det ikke blev aktuelt :-) :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej tøser, fandt lige det her der måske har interesse:

Lungemodnende medicin giver man til gravide kvinder, der er i fare for at føde for tidligt.

Man giver moderen en sprøjte med Celeston, som er et binyrebark hormon. Dette øger dannelsen af surfactant, som er et overfladespændings nedsættendelipoprotein. Det betyder at lungevævet på barnet bliver mere elastisk og eftergiveligt.

Når man føder for tidligt, kan man sammenligne barnets lunger med en ballon, der aldrig har været pustet op før. De er stive og ikke særlig elastiske eller eftergivelige. Det hjælper surfactant på, så barnet har lettere ved at folde lungerne ud og ilte blodet ordentligt.

Knus og god weekend

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej tøser, fandt lige det her der måske har interesse:

Lungemodnende medicin giver man til gravide kvinder, der er i fare for at føde for tidligt.

Man giver moderen en sprøjte med Celeston, som er et binyrebark hormon. Dette øger dannelsen af surfactant, som er et overfladespændings nedsættendelipoprotein. Det betyder at lungevævet på barnet bliver mere elastisk og eftergiveligt.

Når man føder for tidligt, kan man sammenligne barnets lunger med en ballon, der aldrig har været pustet op før. De er stive og ikke særlig elastiske eller eftergivelige. Det hjælper surfactant på, så barnet har lettere ved at folde lungerne ud og ilte blodet ordentligt.

Knus og god weekend

Ahh... I see :)

Hvorimod hvis man føder til tiden (fra 3 uger før termin til 2 uger efter), så må lungerne kunne klare fødslen (går jeg ud fra).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med forklaring :-)

Jeg har nemlig ikke haft overskud til at undersøge det nærmere, og da jeg var til det undersøgelse var jeg mere optaget af at min baby havde det fint derinde end af hvad det egentlig betød :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER