Tazbaby

Kan man blive døbt på ALLE kirkedage?

9 indlæg i dette emne

Her mener jeg mere bestemt en adventssøndag :)

Vores barn vil være knap 3 måneder omkring den første søndag i advent... og overvejer denne dag.

Ellers bliver det for tæt på jul... og skal det vente til engang i januar, synes jeg barnet bliver for stort, og ved heller ikke om jeg magler dåb en af den første weekender i januar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det mener jeg bestemt ikke burde være noget problem. Det kan ske, at kirken den dag har en lidt anden type gudstjeneste, da det er første dag i kirkeåret, men da det under alle omstændigheder er en festdag, tror jeg ikke, man ville sige nej til det. Var det skærtorsdag eller langfredag, derimod, kunne jeg godt forestille mig, at man måske ikke ville have det.

Jeg har været kirkesanger i mange år, men kan selvfølgelig overhovedet ikke huske, om der har været dåb den dag.. Men altså - jeg kan ikke forestille mig, det er et problem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været til to dåbe i adventstiden. Den første husker jeg ikke rigtigt hvilken søndag det var, men den anden overvejede forældrene mellem 1. og 2.søndag i advent. Selvom det endte med 2. så havde det helt andre årsager at de valgte den dag. Så det tror jeg sagtens man kan!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det største problem ligger i konfirmationstiden om der er tid og plads i kirken - nogle kirker vælger også at der skal være dåb på nogle bestemte søndage, så de tager flere fluer med et smæk, mens andre har det fint med at de "drysser" hen over alle søndage. Men skriv en mail til præsten i dit område, de svarer indenfor et par hverdage hvis ikke hver dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror bestemt også sagtens man kan :)

Min personlige betænkning ville være at kirken nok er fyldt med mange mennesker, og hvis hele familien så skal med er der måske lidt trangt med pladsen... Udover det, render man måske ind i fx at kirken er fyldt med spejdere eller en folkeskole der skal lave krybespil... Så jeg ville nok undersøge "hvem" der ellers skulle benytte kirken den dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en temmeligt stor kirke, der ikke engang fyldes helt juleaften, så pladsen er jeg ikke bekymret for :)

Men var et godt tip lige at høre, om der foregår en masse andet fx krybbespil på dagen.

Synes bare 1. søndag i advent kunne være en så fin dag til dåb :) men må lige høre kirken..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en temmeligt stor kirke, der ikke engang fyldes helt juleaften, så pladsen er jeg ikke bekymret for :)

Men var et godt tip lige at høre, om der foregår en masse andet fx krybbespil på dagen.

Synes bare 1. søndag i advent kunne være en så fin dag til dåb :) men må lige høre kirken..

Det synes jeg faktisk også :) Altså, at det er en fin ide :) :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liva er døbt 1. Søndag i advendt. Så det kan bestemt lade sig gøre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min tanke er også, at det er jo en søndag, så tror ikke det er et problem, jeg tror det ville være værre, hvis i ønskede en dåb på en anden ugedag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER