Nitzen1987

Hvornår "bookede" I kirken?

14 indlæg i dette emne

Hvornår bookede I kirken? Hvor lang tid, inden barnedåben? og var det før eller efter fødslen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Efter fødslen.. Tror hun var 3uger gammel da vi bookede kirken til dåb..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skulle være sikker på vi måtte få hende døbt i den kirke vi ville, så skrev en mail til præsten, og hun sagde så snart vi havde cpr nr. på hende skulle vi bestille :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kontaktede præsten mens jeg var gravid, for at høre om han ville døbe Marlon, da vi ikke hører under hans sogn. Og så ringede vi og "bookede" et par uger efter fødslen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige så snart han var født og havde et cpr nr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har jo også allerede haft kontaktet den ønskede kirke og præst om det var mulighed for dåb hos hende i samme kirke, som vi blev gift i, og det er der.

Men vi aftalte, at vi skulle kontakte hende, når vi ved, hvornår vi skal hente barnet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Inden fødselen havde vi spurgt om muligheden for at bruge kirken, da det ikke er i det sogn vi tilhører, og havde snakkede med præsten om at vi ønskede dåb i marts, den endelige dato blev aftalt omkring 14 dage efter fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror slet ikke du kan booke kirke sådan helt, før du står med et personnummer, ligesom man heller ikke kan blive skrevet op i kommunal pasningstilbud, før man har fået cpr. nummeret ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan/hvornår får man cpr. nummeret? Kommer det med posten eller? Jeg kendte en som fik skrevet sit barn op til en bestemt dagpleje 6 timer efter fødslen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan/hvornår får man cpr. nummeret? Kommer det med posten eller? Jeg kendte en som fik skrevet sit barn op til en bestemt dagpleje 6 timer efter fødslen!

Vi fik det på fødegangen, lige efter fødslen..... Jeg tror de skriver fødslen ind i systemet, og så spytter den straks et nummer ud :)

De glemte at putte armbånd på Marlon, men tror egentlig at cpr. Nummer står på det armbånd, uden at vide det med sikkerhed....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik det på fødegangen, lige efter fødslen..... Jeg tror de skriver fødslen ind i systemet, og så spytter den straks et nummer ud :)

De glemte at putte armbånd på Marlon, men tror egentlig at cpr. Nummer står på det armbånd, uden at vide det med sikkerhed....

:super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik det på fødegangen, lige efter fødslen..... Jeg tror de skriver fødslen ind i systemet, og så spytter den straks et nummer ud :)

De glemte at putte armbånd på Marlon, men tror egentlig at cpr. Nummer står på det armbånd, uden at vide det med sikkerhed....

Der står cpr. nr. på armbåndet - også på de små nyfødte. Det er et krav og det er et krav, at man har sådan et armbånd på, når man er indlagt - hvad enten det er for at føde eller noget andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

[/color]

Der står cpr. nr. på armbåndet - også på de små nyfødte. Det er et krav og det er et krav, at man har sådan et armbånd på, når man er indlagt - hvad enten det er for at føde eller noget andet.

Ja..... Der blev også en del forvirring da vi nævnte at Marlon aldrig havde fået noget armbånd på.... Så der er nok en eller anden ansvarlig som har fået skideballe for det :P

Men egentlig er det jo også super vigtigt med de armbånd..... Puha alt det der kan gå galt i farten hvis man ikke kunne være sikker på hvem der var hvem..... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik det på fødegangen, lige efter fødslen..... Jeg tror de skriver fødslen ind i systemet, og så spytter den straks et nummer ud :)

De glemte at putte armbånd på Marlon, men tror egentlig at cpr. Nummer står på det armbånd, uden at vide det med sikkerhed....

Det gør det :)

Vi skrev til kirken da Anna var 6 uger, tror jeg og hun blev så døbt 4 uger senere. Ingen stress der :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER