TroldeMor

Spisested i Esbjerg?

9 indlæg i dette emne

Min mand og jeg skal ud og føjte på fredag :loveshower

Vi skal i bio i Esbjerg, fordi den film vi gerne vi se, ikke kører i Herning. Og så vil vi også gerne spise i Esbjerg, men ingen af os kender byen noget særligt.

Vi mangler derfor lidt inspiration til et godt spisested..... Nogen der har et godt tip??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har boet i Esbjerg, men det er flere år siden. Jeg kan dog huske nogle steder, som jeg synes rigtigt godt om, da jeg boede der.

Cafe Frederik er en super hyggelig cafe med rigtig god mad. Den var godt besøgt, så det kan godt ske, at I skal bestille bord i forvejen.

Selvom jeg bor i Kolding nu, så kører vi gerne til Jensens bøfhus i Esbjerg fremfor at tage den i storcentret i Kolding. Den i Esbjerg synes vi er meget hyggeligere og servicen er bedre.

Hmm... Der lå også engang en mexicansk restaurant i centret "midt i" på torvet, men tror den er lukket nu.

Ellers er der flere cafeer på torvet også Christian d. 9. tror jeg den hedder og dronning Louise. (hvis ikke det kun er åbent om aftenen nu)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har boet i Esbjerg, men det er flere år siden. Jeg kan dog huske nogle steder, som jeg synes rigtigt godt om, da jeg boede der.

Cafe Frederik er en super hyggelig cafe med rigtig god mad. Den var godt besøgt, så det kan godt ske, at I skal bestille bord i forvejen.

Selvom jeg bor i Kolding nu, så kører vi gerne til Jensens bøfhus i Esbjerg fremfor at tage den i storcentret i Kolding. Den i Esbjerg synes vi er meget hyggeligere og servicen er bedre.

Hmm... Der lå også engang en mexicansk restaurant i centret "midt i" på torvet, men tror den er lukket nu.

Ellers er der flere cafeer på torvet også Christian d. 9. tror jeg den hedder og dronning Louise. (hvis ikke det kun er åbent om aftenen nu)

Tusind tak for dine forslag! :)

Det er dog om aftenen vi skal spise, så det skal ikke lige en café vi leder efter...... (måske er det bare mig der er sær :P Men synes mest cafémad er om dagen)

Men vil helt sikkert huske på dine forslag hvis vi engang skal til Esbjerg ved frokosttid ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Café Frederik er et super hyggeligt sted, de har ikke kun café mad som sådan.

Men hvis i går op gennem Skolegade, så finder i mange mad steder. Jensens bøfhus ligger lige ved torvet op mod Musikhuset. Bones ligger også i Skolegade.

Dette sted er også rigtig godt - http://www.kinesiskrestaurantxy.dk/ eller denne http://www.asia-restaurant.dk/ Hvis i altså er til kinesisk mad.

Dette sted har jeg ikke prøvet, men det skal snart prøves http://www.takasushi.dk/

Dronningen og den 9. bliver for meget værtshus, når man kommer der fredag aften.

Men det kommer også an på hvor meget i vil betale for maden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.... Har lige været inde og kigge på café frederiks hjemmeside, og jeg kan godt se det er lidt mere end bare café mad.... Det ser lækkert ud! :)

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Café Frederik er et super hyggeligt sted, de har ikke kun café mad som sådan.

Men hvis i går op gennem Skolegade, så finder i mange mad steder. Jensens bøfhus ligger lige ved torvet op mod Musikhuset. Bones ligger også i Skolegade.

Dette sted er også rigtig godt - http://www.kinesiskrestaurantxy.dk/ eller denne http://www.asia-restaurant.dk/ Hvis i altså er til kinesisk mad.

Dette sted har jeg ikke prøvet, men det skal snart prøves http://www.takasushi.dk/

Dronningen og den 9. bliver for meget værtshus, når man kommer der fredag aften.

Men det kommer også an på hvor meget i vil betale for maden.

Ja det var også det jeg tænkte med det jeg skrev i mit indlæg. Fik det vist bare ikke formuleret ordentligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers er der Kim Anto i gågaden, hvis I er til pasta, pizza salat eller en bøf og mexikansk. Vi går altid efter de første 3 ting når vi er der og den græske i Englandsgade. Den græske er en smule klemt efter de har flyttet lokaler men maden er rigtig god, Begge steder er til meget fornuftige priser, og ikke overvældende langt fra Biffen. Hvis I er til en stor fed bøf, en stor hjemmelavet burger eller en gang ben vil jeg anbefale Gjesing Bistro i Esbjerg Storcenter, det er mums. Alle steder vil jeg anbefale at I bestiller bord, da I ellers risikerer at køre forgæves. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har lige spist på café frederik (bor i esbjerg), mmm.. jo det var fint nok, men det er altså bare sådan noget café-mad.. ikke det store udvalg, det samme man kan sig om industrien og dronning louise, christian d. 9 og jensens bøfhus.. og det er for det meste unge ufaglærte som laver maden,,, hvis i vil have noget lækkert at spise skal i vælge et sted som er dyrere end det,,, jeg går ALTID skuffet fra de der café'er for man giver alligvel 150 kr. for noget mad man kunne have lavet bedre selv..

den bedste restaurant ligger på haven og hedder restaurant gammelhavn.. alle som har været der siger at det er klassemad. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers er der Kim Anto i gågaden, hvis I er til pasta, pizza salat eller en bøf og mexikansk. Vi går altid efter de første 3 ting når vi er der og den græske i Englandsgade. Den græske er en smule klemt efter de har flyttet lokaler men maden er rigtig god, Begge steder er til meget fornuftige priser, og ikke overvældende langt fra Biffen. Hvis I er til en stor fed bøf, en stor hjemmelavet burger eller en gang ben vil jeg anbefale Gjesing Bistro i Esbjerg Storcenter, det er mums. Alle steder vil jeg anbefale at I bestiller bord, da I ellers risikerer at køre forgæves. :)

Det er rigtigt. Gjesing Bistro er også rigtigt god. Der har vi også været et par gange. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER