Nitzen1987

Hvornår er det hensigtsmæssigt at forsøge at blive gravid igen

5 indlæg i dette emne

Jeg fik i går foretaget en udskrabning af 2 fostre der var døde, da jeg var 8+2. I går ville jeg have været 10+2 er naturligvis rigtig ked af det lige nu men ønsker stadig brændende at blive gravid igen, men frygten for at skulle igennem en MA igen er på nuværende tidspunkt ret stor :( Jeg har på intet tidspunkt haft smerter i forbindelse med min abort, som jeg til at starte med oplevede som lidt blodig udflåd, da jeg var 8+6, da jeg var 9+1 ringede jeg så til min læge, hvor jeg talte med lægesekretæren, der afviste mig, fordi jeg ikke havde ondt. I mandags de jeg ville have været 9+5 var jeg så ved lægen for at få lavet vandrejournal, og da min læge fik viden om mit blodige udflåd, ringede hun straks til gynækologisk ambulatorium, hvor jeg blev scannet for liv i torsdags (de ville jeg have været 10+1) scanningen viste 2 døde fostre, der var gået til, da jeg var 8+2 :( i går fik jeg så foretaget en udskrabning. De sidste par dage har været rigtig hårde at komme igennem, men da udskrabningen var overstået i går havde jeg det efteromstændighederne taget i betragtning godt, og havde mod på et nyt forsøg på at blive gravid. I dag har jeg imidlertid fået at vide af min svigermor (der er gammel sygeplejerske) at det er bedst at vente et ½ års tid med at prøve på at blive gravid igen, da der ved graviditet kort efter en MA er forhøjet risiko for endnu en MA....

Hvilke erfaringer har I med det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har sakset dette fra en Patientvejledning fra Hvidovre Hospital......

"Hvad sker efter aborten ?

Det er almindeligt med nogen blødning efter en udskrabning, men det må ikke være mere end ved en almindelig menstruation.

Det kan være ømhed i underlivet i de første par dage men der må ikke være rigtige smerter.

For at forebygge underlivsbetændelse efter indgrebet, bør du undgå karbad, havbad, svømmehal i mindst 1 uge eller så længe der er blødning. Du bør undgå samleje så længe der er blødning. Brud bind i stedet for tamponer.

Næste menstruation vil komme efter 4-6 uger. Det vil være en god ide at vente med en ny graviditet til efter denne menstruation.

En ukompliceret abort påvirker ikke muligheden for at blive gravid på et senere tidspunkt.

Efter en tidlig spontan abort er risikoen for ny abort ikke øget. "

Og dette fra abortlinien.dk

"Spørgsmål:

Hej! jeg mistet den 3-9-2010 og vil godt vide hvornår man fåe sin menstruation efter sådan en tur og hvornår og hvor hurtig man kan blive gravid igen

Svar:

Hej! Det er trist for dig, at du har mistet. Det sker desværre for mange kvinder, for de fleste heldigvis kun en gang. Du kan forvente menstruation igen ca. 4-6 uger efter din spontane abort. Når du har fået menstruation, ved du, at du har ægløsning igen og I kan forsøge ny graviditet og håbe, at det hurtigt lykkes.

Venlig hilsen Trine Holst Nielsen, sygeplejerske"

Håber det giver dig svar... Ellers kan du prøve at søge på det på google... Men vær opmærksom på at du kun kan stole helt på info fra "anerkendte" steder og eksperter!

:kram2

Ønsker jer alt mulig held og lykke!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi prøvede igen efter 1. mens. Det sagde læge og gyn var helt i orden. Der gik 4 måneder, før der var gevinst igen. Men det var også meget flot taget i betragtning hvor lang tid det tig at blive gravid 1. og 2. gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sørg for at udnytte den første ÆL du får efter en SA - det er lettest at blive gravid når man lige har været det :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg været meget aktiv i "vil gerne være gravid"-afdelingen i 2 år ca indtil jeg blev gravid med Emilie og jeg læste gang på gang, eksperter havde udtalt at man kunne starte lige så snart man var holdt op med at bløde....altså med det samme! :)

Det sagde gynækologen på Kolding hospital også til mig da jeg blev scannet for liv - hvilket der heller ikke var da jeg måtte igennem en SA.

Og som jeg fortalte dig er det noget pladder at det skal gøre ondt eller at du kan mærke det fysisk ved smerter, hvis du får en SA eller MA...Den dumme lægesektretær altså! :(

Håber du siger noget til hende næste gang du ser hende, så andre piger ikke skal igennem samme mareridt som dig, for hun trænger da til gevaldig undervisning og oplysning!! :(

Nå, men jeg synes i bare skal gå i gang og kan så godt føle din trang...det er en del af processen, så op på hesten, det er det eneste rigtige :)

Kæmpe krammer og pøj pøj! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER