Guest

at mærke baby

13 indlæg i dette emne

Jeg har de sidste dage haft en idé om at de små "bobler" jeg engang imellem mærker når jeg om aftenen ligger helt stille ikke bare er bobler - jeg er lige vågnet ved en "boble" og det er vel ikke normalt, har i hvert fald aldrig prøvet før.

Men jeg er førstegangs gravid og der mærker man det jo normalt først at mærke omkring uge 20 - er det ønske tænkning eller kan det virkelig passe at jeg kan mærke fidusen allerede?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg mærkede boblerne allerede lige efter NF :loveshower Jeg troede det var luft, så det var min mand som gjorde mig opmærksom på det :whistling Han havde mærket dem efter vi var gået i seng og han havde haft hånden på min mave :) Der kom aldrig noget mønster i det- nogle dage var det hver aften, så gik der næsten en uge osv. Så ingen panik, hvis du pludselig ikke mærker noget :) Som du selv siger, så kan mange først mærke det senere mellem uge 20-22 :)

Eks. Er mine bobler forsvundet- men fredag-søndag i sidste uge er jeg sikker på, at jeg mærkede Blop vende sig :) Har dog ikke mærket noget lignende siden, så har alligevel været i tvivl- selvom jeg synes der var en sjov fornemmelse i min mave i går, det var bare en helt anden fornemmelse end den fra sidste uge- nok mere sparkagtigt :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glæder mig så meget til at mærke Spunken men desværre ikke noget endnu :-s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg maerkede vore Bettenok, da jeg var 13+x og igen 14+ og mere overbevisende 15+. Nu er jeg 23+0 og har maerket ham hver dag det sidste 5 uger. Den burde vaere god nok, hvis du foeler at det er rigtigt loveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg mærkede bebs i uge 16 - Sjovt nok samme dag, som jeg var gået fra bebs far :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærkede bebs i uge 16 - Sjovt nok samme dag, som jeg var gået fra bebs far :whistling

Den gav sin mor styrke og troest 00000858.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, dette emne optager mig rigtig meget. Jeg er pt. 22 uger henne, og jeg går spændt og venter på at kunne mærke den lille bebs. jeg har fået at vide af både min mor og svigermor, at det er svært at definere hvordan det føles når man som mig er førstegangsfødende.... men det her med boblerne siger de begge.

Jeg glæder mig såååååå meget til at kunne mærke de her bobler :gravid .... jeg bliver helt misundelig :blush over at læse om hvordan I andre kan mærke liv - og så så tidligt i graviditeten. hvor må det være skønt og vidunderligt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De heeeelt foerste tegn var hos mig en lille fornemmelse af at smaa sommerfugle baskede derinde og kildede let som fjer. Derefter kom boblerne og saa kom strejf og nu puf 7himmel.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde svært ved at finde ud af hvad de bobler helt skulle føles som, da jeg selv er førstegangsfødende. Fandt dog længere henne ud af at det jeg ofte tænkte bare var bobler/luft i maven i mange tilfælde har været barnet :kuller

Andre gange har det så faktisk været luft i maven der rokerede om.... De dejlige graviditets-gener der følger med... ;) :ba

Men har vist også moderkagen liggende foran (som en slags støddæmper), hvilket ofte gør man først mærker barnet senere. Men du når på et tidspunkt det punkt hvor du slet ikke er i tvivl :loveshower :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den gav sin mor styrke og troest 00000858.gif

:biglove Lige præcis. "Mor jeg er her - Du skal være glad" Og glad, dét blev jeg. Og jeg har sidenhen mærket meget til bebs... Det kilder og det er helt vildt sjovt :-) Og fantastisk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik lige bekræftet at det altså er meget sandsynligt at jeg mærker den indimellem af scannings jordmoderen - den ligger nemlig kun 2,5 cm fra maveskindet så den bomber ind i mine nervetråde (tror jeg hun sagde), alt efter hvordan den vender. moderkagen er begved liggende så den skal ikke bokse igennem den først.

Den har det forøvrigt god - den gav os thumbs-up :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik en salto en morgen i 14+4......... :) ingen bobler her.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER