Barbamama

Giver I noget til raslerne?

62 indlæg i dette emne

Jeg gir skam til børnene, helst slik hvis jeg har, ellers en krone eller to, ikke noget som ruinerer mig. Her har været 4 besøg i dag, de to af dem indeholdt min egen datter sammen med forskellige venner, og her i kvarteret får man altså mest slik, det ses på "udbyttet". Her har også kun været børn i 7-12 års alderen, og jeg ved nogen af dem kun kommer fordi de ved jeg har børn, man vælger sine "ofre" her når der skal synges ved dørene.

Jeg kan så ikke rigtig forstå dem som er meget imod denne tradition, men det er måske fordi jeg selv har børn som rasler. Jeg syns altså det er sødt, når børnene har gjort noget ud af deres udklædning og gerne vil optræde med en sang og vise sig frem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis der kommer børn forbi her og rasler, får de lidt penge hver :) Jeg synes nu det er meget hyggeligt, den ene gang om året.. Og her på sydsjælland har vi altid haft raslebøtter, også da jeg selv var barn..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi havde ingen gæster i dag. medmindre de kom mellem 13.30 og 17. der var vi ikke hjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sjovt. Jeg har aldrig oplevet nogen der ville have slik :)Her rasler børnene efter penge og jeg troede faktisk kun at det var i USA at børnene ville have slik :)

:ditto

I alle de år vi raslede som børn rendte vi rundt med sparebøsser til pengene, jo måske har vi fået en fastelavnsbolle et enkelt sted hos en gammel dame, men ellers gav alle penge.

jeg vil godt glo lidt hvis jeg sendte min datter ud og raslede og hun kom hjemmed en pose fyld af slik.. så vil jeg godt nok aldrig sende hende ud igen.

Jeg ville heller aldrig give andre børn slik, det synes jeg ikke er rigtigt at give andres børn slik.

Vi købte aldrig slik for de penge vi "tjente" der var små ting vi købte, som bamser, blade, en blyant osv. og vi elskede det.

Her kom dog ingen rasler selvom nadja og jeg havde kigget i sparebøssen efter nogle småmønter så de var klar, så de kom tilbage i sparegrisen igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg var også en af dem, som raslede da jeg var yngre. Vi havde også en dåse med, som man kunne modtage penge i. Og man sagde altid høflig tak, hvis man fik noget. Og jeg husker faktisk at det bedste var dem, som tog os på ordet i sangen, hvor man beder om boller. og vi så fik en bolle hver... uhhh dem nød vi virkelig på turen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen raslere til os idag, øv hvor ærgeligt. Jeg synes det er så sjovt og hyggeligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

forskellen for mig er at unger i dk rasler efter penge, men halloween er snold :)

Det er altså ikke alle steder det er penge. Her kom der en gruppe på 5 piger på ca. 10 år forbi i dag - de var alle klædt ud, sang HELE sangen og havde alm. fryseposer med som de havde fået slik i. Min mand siger, at I Struer hvor han er fra, var det også slik de raslede efter, mens jeg i Svendborg raslede efter penge. Så det er altså meget forskelligt :)

Søren havde købt en kasse karameller, så de små søde piger fik 3 karameller hver. Så længe de er klædt ud og synger den fine sang, så får man også en karamel - uanset om man er 5 år eller 14 år :)

Den ene af de raslende piger i dag, spurgte om vi havde hund... Jeg kiggede forundret på hende og sagde nej... Hun sagde 'Puha' og jeg spurgte hvorfor hun dog ville vide det. Hun kiggede på mig som om jeg var åndssvag og svarede "Fordi jeg er en kat!" :D :D :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså i vestjylland er det først om mandagen man rasler!!!! Søndag slår man katten af tønden og mandag går man ud og synger!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er altså ikke alle steder det er penge. Her kom der en gruppe på 5 piger på ca. 10 år forbi i dag - de var alle klædt ud, sang HELE sangen og havde alm. fryseposer med som de havde fået slik i. Min mand siger, at I Struer hvor han er fra, var det også slik de raslede efter, mens jeg i Svendborg raslede efter penge. Så det er altså meget forskelligt :)

Søren havde købt en kasse karameller, så de små søde piger fik 3 karameller hver. Så længe de er klædt ud og synger den fine sang, så får man også en karamel - uanset om man er 5 år eller 14 år :)

Den ene af de raslende piger i dag, spurgte om vi havde hund... Jeg kiggede forundret på hende og sagde nej... Hun sagde 'Puha' og jeg spurgte hvorfor hun dog ville vide det. Hun kiggede på mig som om jeg var åndssvag og svarede "Fordi jeg er en kat!" :D :D :D

laugh.giflaugh.giflaugh.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor på landet så her kommer der ikke nogen, men gjorde der ville de få en pakke rosiner da Mikkel ikke selv må få slik eller andet sødt og det ville ikke være fair hvis de andre fik og han ikke gjorde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, men der kom ikke nogen. Sidste år blev vi meget overrasket over at der kom nogen og raslede. Det er ikke tradition der hvor jeg kommer fra. I år havde vi så lavet nogle slikposer, men de blev jo så ikke brugt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det gør jeg ikke. Jeg åbner normalt ikke døren, når jeg kan se at der er børn ude at rasle.

Og det gør jeg ikke, fordi min økonomi er stram nok i forvejen og kæmper lidt for at få det hele til at hænge sammen. Dog får niecen 50 kr. til raslebøssen.

Desuden synes jeg det er en uskik, at små børn går rundt og tigger efter penge ved dørene. Jeg har aldrig selv fået lov til at rasle, og mine børn vil heller aldrig få lov til det.

Ja det her kunne så være mig der havde skrevet det... synes også det er tiggeri...

hos mine forældre kom der 3 i går... de synger, får en gang slik og går så igen.... ca. 30 min efter kommer de samme 3 så igen med 6 andre "børn" - og er ved at hamre hoveddøren ind (mener banker virkelig så vi tror døren går i stykker)

Når det er sagt så skal jeg da rundt med min datter i eftermiddag og synge fastelavn/tigge hos enkelte tætte naboer (der selv har spurgt hvornår vi kommer *lol*)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER