Myliona

Krav til mad til barnedåben.

8 indlæg i dette emne

Vi går lidt i tænkeboksen, og overvejer hvad vi mener vi vil servere til barnedåben..

Listen af gæster stiger og stiger, men pt er det 40 voksne, og et par små børn (kun 2 over 3 år)

Umiddelbart ser vores forslag sådan her ud:

Grillet "byg selv" burgere (Bøf, Dressing, ketchup, remoulade, løg, tomat, salat og agurk) og pølser(lidt forskellige slags).

Kagebord, med hjemmelavede kager. (Har nogle forskellige veninder som kan lave nogle specielle kager, og min mor kan bage "almindelige" kager samt måske boller med smør?)

"Skub af mad" - pålægskagemand(købt færdigt).. Vi overvejer at skære dette væk, men.. faktisk kører 30 af gæsterne mere end 100 km for at komme til barnedåb, så synes alligevel der skal være noget.

Men kan man gøre det på den måde? Er det for besværligt med byg selv burgere?? Vi vil umiddelbart lave det hele selv, og forsøge at holde det rimelig let..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså, vi lavede "tag-selv" og det fungerede rigtig godt, for folk kan selv bestemme om de vil spise eller ej.

Nu var vores barnedåb også enormt skrabet, så vi lavede også selv. (næsten, det var købte æbleskiver osv.)

Jeg tror det afhænger meget af, hvor i afholder det henne..

Vi holdte vores barnedåb hjemme i stuen som en slags åben-hus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, vi lavede "tag-selv" og det fungerede rigtig godt, for folk kan selv bestemme om de vil spise eller ej.

Nu var vores barnedåb også enormt skrabet, så vi lavede også selv. (næsten, det var købte æbleskiver osv.)

Jeg tror det afhænger meget af, hvor i afholder det henne..

Vi holdte vores barnedåb hjemme i stuen som en slags åben-hus.

Den umiddelbare plan, er at vi holder det ved svigerforældrene i deres værksted. Så kan grillen stå lige udenfor, og regner det kan det stå indenfor(gas grill) med døren åben.

Mine svigerforældre ville helt sikkert hjælpe med tilberedningen, og min svoger ville elske at være "grill-bill" og stå for at grille pølser og bøffer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den umiddelbare plan, er at vi holder det ved svigerforældrene i deres værksted. Så kan grillen stå lige udenfor, og regner det kan det stå indenfor(gas grill) med døren åben.

Mine svigerforældre ville helt sikkert hjælpe med tilberedningen, og min svoger ville elske at være "grill-bill" og stå for at grille pølser og bøffer..

Umiddelbart kan jeg ikke se noget galt i at det er byg-selv burgere så..

For det er nemt og mættende, samt folk selv kan bestemme deres mad = alle kan lide det.

Bare sørg for der er andet kød, hvis folk ikke er glade for oksekød :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, at det lyder som en god idé! Bliver faktisk helt lækkersulten :D Men ja, måske en idé med et andet slags kød udover oksekødet - Kylling måske?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det lyder superhyggeligt, men er enig i at det ville være rigtig godt med et alternativ til oksekødet, som f.eks. kylling :)

Og jeg synes pålægskagemanden virker lidt "overflødig" (i mangel på bedre ord) hvis I allerede har fået boller med smør og burger... Hvis I synes der skal være skrub-af-mad, hvad så med suppe? En god hønsekødssuppe, aspargessuppe eller karrysuppe? Det ville jeg personligt elske og jeg synes det passer bedre ind end pålægskagemand - og jeg tænker også at det måske godt kunne være billigere? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil videre har vi planlagt hjemmelavet pålægsbord.

Dertil kommer et kagebord med både alm. kager, og en super-flot kage der nok bliver lavet af dejlige Heidi herinde fra ;)

Mht. skrub-af-mad har vi ikke snakket om noget der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går også med tanker om byg selv burger - men er ikke kommet helt så langt.

Pålægskagemand er også rigtig lækkert men som Barbamama skriver (utroligt som jeg er enig med hende i dag ;) ) så ville jeg finde noget der ikke ligger helt så tungt efter både burger, kagebord og boller, måske suppe eller små kvarte trekants sandwiches (altså hver hele stykke skåret ud i 4 små) med noget salat og skinke/ost eller andet i godt kan li - eller med hjemmelavet tun salat, skinke salat og hønsesalat. Det virker ikke så uoverskueligt hvis de er små. Dog tror jeg suppe er et større hit.

I kan eventuelt prøve en fersken/karry suppe med rejer hvis i vil prøve noget nyt. opskriften findes nemt ved hjælp af google!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER