Solvej99

Er der madvarer, som jeres baby ikke kan lide?

13 indlæg i dette emne

Theo har indtil videre slugt alt hvad vi har tilbudt ham :mam

Men de sidste 4 dage har jeg forsøgt at give ham kartoffel/broccoli-mos og det vil han bare IKKE have <_<

Jeg troede først at det var pga. at jeg putter kød i, men her til aften prøvede jeg at tilbyde ham en portion uden kød og han lukkede stadig bare munden og drejede hovedet væk.

Da jeg så i stedet for tilbød ham en anden ret, så spiste han det hele :rolleyes

Jeg har selvfølgelig lige lavet en KÆMPE portion kartoffel/broccoli-mos til fryseren og det er jo så lidt spild nu :numse

Er der ting jeres babyer nægter at spise?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Theo har indtil videre slugt alt hvad vi har tilbudt ham :mam

Men de sidste 4 dage har jeg forsøgt at give ham kartoffel/broccoli-mos og det vil han bare IKKE have <_<

Jeg troede først at det var pga. at jeg putter kød i, men her til aften prøvede jeg at tilbyde ham en portion uden kød og han lukkede stadig bare munden og drejede hovedet væk.

Da jeg så i stedet for tilbød ham en anden ret, så spiste han det hele :rolleyes

Jeg har selvfølgelig lige lavet en KÆMPE portion kartoffel/broccoli-mos til fryseren og det er jo så lidt spild nu :numse

Er der ting jeres babyer nægter at spise?

Det behøver ikke være spild. Det kan være han gerne vil prøve det senere igen :) Min SP sagde at nogen gerne skal de prøve det op til 10 gange før de har vænnet sig til smagen. Men det er selvfølgelig svært hvis han overhovedet ikke åbner munden <_<

Ronja er vist ikke så vild med hirsegrød med lidt æblemos i. Hun spiser i hvert fald ikke så meget af det. I dag prøvede jeg at tilbyde noget andet grød i stedet og der røg lidt ekstra ned.

Hun gad bestemt hellere ikke gulerod/kartoffel fra Hipp på glas. Hun lukkede meget bestemt munden, men da jeg lavede en gang risgrød i stedet spiste hun op. Men hjemmelavet kartoffel/gulerod vil hun gerne :)

De kan være meget bestemte de små når de ikke gider noget har jeg fundet ud af :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været meget priviligeret med Filippa, som spiser alt :mam

Jeg tænker også, at du må prøve med kartoffel/broccoli igen om nogle dage, så kan det jo være, at herren er i humør til det :D (men kan godt forstå, at det er lidt irriterende, når nu fryseren er fyldt med det)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

David brød sig ikke om broccoli, havde endda havet kartoffel/gulerod/broccoli mos - det var ikke lige hans smag den der med broccoli og har givet ham det senere hen og det var det samme .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøvede igen her til aften og der spiste han pludselig 10 skefulde :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det behøver ikke være spild. Det kan være han gerne vil prøve det senere igen :) Min SP sagde at nogen gerne skal de prøve det op til 10 gange før de har vænnet sig til smagen. Men det er selvfølgelig svært hvis han overhovedet ikke åbner munden <_<

Ronja er vist ikke så vild med hirsegrød med lidt æblemos i. Hun spiser i hvert fald ikke så meget af det. I dag prøvede jeg at tilbyde noget andet grød i stedet og der røg lidt ekstra ned.

Hun gad bestemt hellere ikke gulerod/kartoffel fra Hipp på glas. Hun lukkede meget bestemt munden, men da jeg lavede en gang risgrød i stedet spiste hun op. Men hjemmelavet kartoffel/gulerod vil hun gerne :)

De kan være meget bestemte de små når de ikke gider noget har jeg fundet ud af :D

Hipps kartoffel/gulerod har jeg prøvet en gang. Der spiste han hele glasset :)

Men det er da dejligt at hun hellere vil have den mos du laver ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været meget priviligeret med Filippa, som spiser alt :mam

Jeg tænker også, at du må prøve med kartoffel/broccoli igen om nogle dage, så kan det jo være, at herren er i humør til det :D (men kan godt forstå, at det er lidt irriterende, når nu fryseren er fyldt med det)

Ja, jeg har også besluttet mig for at blive ved med at tilbyde det indtil fryseren er tom ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

David brød sig ikke om broccoli, havde endda havet kartoffel/gulerod/broccoli mos - det var ikke lige hans smag den der med broccoli og har givet ham det senere hen og det var det samme .

Det er faktisk også den kombination jeg tilbyder ham :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det fisk.. Laks, torsk, makrel.. Og uanset kombi.. Om det er med kartofler, rugbrød eller bare ren.. Hun vil IKKE spise det..

.. Og jeg kan så ikke bebrejde hende, for jeg kan heller ikke fordrage det.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen af mine børn har spist kartoffelmos. Jeg har forsøgt at lave det i MANGE udgaver, men intet virkede!

Nu er den yngste på 3 begyndt at spise det lidt, men den store på 6 spiser det stadig ikke.

Ellers har de spist det hele fra starten tror jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marlon gider bestemt ikke spise tun og revet æble..... Og broccoli gider han heller ikke :rolleyes

Ellers tror jeg nok han spiser det meste.....

Til gengæld NÆGTER han at drikke mælk <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elias vil bare ikke have pasta! Jo, hvis det er i lasagne eller det er spaghetti, så vil han gerne, men hverken pastahjul, skruer eller lignende gider han spise...

Han er ikke så meget for pålæg (kødpålæg) - det piller han bare af rugbrødet og så spiser han rugbrødet :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Monique kunne ikke lide kartoffelmos og bræk "reflekserne" kom på arbejde, hun lavede fjæs som skulle hun brække sig når der kom kartoffelmos.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER