Guest

Indkøbs listen

20 indlæg i dette emne

Nu havde jeg jo lige gang i listen så tænkte jeg at jeg lige så godt kan ligge resten af min liste ind - måske i kan bruge den :shop

Grej:

vugge/lille seng

Barnevogn m. lift

Myggenet

regnslag

evt madras til barnevogn + lift

skrå stol

baby alarm (en af dem der kan passe i lommen)

baby autostol

øre termometer/baby termometer

puslebord

Sove:

Baby tæppe

baby dyne

sengetøj 3 sæt

lagener 4 stk

mellemlægs/tisse lagener

sutter (Har fra gratis pakkerne)

Amme:

Stofbleer 10 stk

ammepude

brystpumpe

Amme indlæg

Amme BH 2 stk til at starte med

D-dråber

Store hygiejnebind/Tena

Pusle:

Puslehynde

Badekar

Vaskefad

Bleer (har fra gratis pakker)

Pusletaske (evt med Barnevognen)

Baby olie

Baby børste

Tættekam

Uro til puslebordet

Baby vatpinde

zink/baby salve (har fra gratis pakke fra apoteket)

Engangs vaskeklude (har fra gratis pakke)

Vådservietter (Har fra gratis pakker)

Blespand (har fra gratis pakker)

saltvandsdråber til næsen

Andet:

Aktivitets tæppe

Håber i kan bruge den - man kan altid ligge til og trække fra - meget af det der står på listen kan vi allerede krydse af fordi vi arver lidt. Og listen er det vi har brug for INDEN eller kort tid efter fødslen - der kommer selvfølgelig mere på senere.

Det jeg ikke helt ved om jeg skal have fat i og i kan måske hjælpe:

voksipose (nogen der har erfaring med det?) jeg har hørt at det er SUPER rart når det bliver vinter, i stedet for at bakse med flyverdragt, men HVOR meget lettere bliver det? er det pengene værd?

evt baby neglesaks - hvor nødvendig er det?

evt Badehåndklæde med lille hætte

bæresele eller slynge - hvad er jeres erfaring/jeres tanker?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Haps, den snupper jeg lige den her liste :D

Det er super med en liste, så kan man løbende krydse tingene af når man køber dem :)

Du er sej til det med at lave lister :super

Spørgsmålene kan jeg desværre ikk svare på, men jeg følger lige med, og håber andre kan komme med gode svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby saks, ville jeg aldrig bruge; Man nuldre neglene af det første stykke tid..

Jeg har selv valgt slynge, fordi jeg synes det virker sundere for baby i længden, og jeg godt kan lide at baby kan "sove" i den.

Voksi pose har jeg hørt godt om; Men har hørt fra mange med Sleebee poserne, at de er helt lige så gode :) De koster bare under det halve... :rolleyes

Ellers en super liste :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil vente med brystpumpen, til efter fødslen, det er ikke noget jeg brugte, før jeg skulle tage kørekort da G var 5 mdr.

Ammebh er også efter fødslen, når du har født og mælken kommer rigtig, kan dine bryster vokse helt vildt, mine voksede en hel skål :o

Skråstol bør først bruges fra baby er 3-4 mdr da det ellers kan skade deres hoved...

Vi har en voksipose og brugte den mere end liften, men den er ret varm i august, så vi skal have en lift til de første par måneder ;)

Ellers er den en fin list :loveshower hvem der bare skulle ud og købe ind igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig med Myliona.

Ingen babysaks. Når man ikke længere kan nulre dem kan du bruge en alm. 3 i 1'er saks.

Jeg hælder også til slynge. Ikke at jeg har prøvet dem men har læst og hørt meget godt. Bl.a på slyngeskolens hjemmeside. Har tilmeldt mig deres ugebrev pr mail. Og når jeg kommer tættere på vil jeg tage på en af deres foredrag for at finde den perfekte slynge til mig og lære hvordan man bruger den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja jeg skulle da også anbefale en strækvilkle :loveshower den er fantastisk til når man skal bruge hænderne, baby er urolig/ikke vil sove, når man er ude at handle og baby ville hænge på armen og mange andre situationer :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min soester har anbefalet mig en 3-i-1 fremfor saks og helt sikkert et par haandklaeder med haette...

Skraastol er ergonomisk ikke saa god, siger flere, Baby har bedre af at ligge udstrakt.. om den saa kan vaere god i kort tid af gangen ved jeg ikke...

Baeresele: Ergobaby, Manduca og Beco Butterfly, yes, Babybjorn, no(ergonomisk helt hen i vejret for baade baby og foraeldre). Slynger og vikler, yes. Jeg vil helt sikkert have mig baade en baeresele og en vikle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby saks, ville jeg aldrig bruge; Man nuldre neglene af det første stykke tid..

Jeg har selv valgt slynge, fordi jeg synes det virker sundere for baby i længden, og jeg godt kan lide at baby kan "sove" i den.

Voksi pose har jeg hørt godt om; Men har hørt fra mange med Sleebee poserne, at de er helt lige så gode :) De koster bare under det halve... :rolleyes

Ellers en super liste :D

Drømmeposen skulle også være god, og den koster som regel 500 kr. i Føtex og Bilka. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forskellen på voksi kontra de andre, er at voksi er med ulddynen, som regulerer varmen og gør at baby ikke behøver overtøj til luren i barnevognen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby saks, ville jeg aldrig bruge; Man nuldre neglene af det første stykke tid..Jeg har selv valgt slynge, fordi jeg synes det virker sundere for baby i længden, og jeg godt kan lide at baby kan "sove" i den.Voksi pose har jeg hørt godt om; Men har hørt fra mange med Sleebee poserne, at de er helt lige så gode :) De koster bare under det halve... :rolleyes Ellers en super liste :D

Tjek - ingen baby saks!

Godt råd med Sleebee poserne

Vil vente med brystpumpen, til efter fødslen, det er ikke noget jeg brugte, før jeg skulle tage kørekort da G var 5 mdr.Ammebh er også efter fødslen, når du har født og mælken kommer rigtig, kan dine bryster vokse helt vildt, mine voksede en hel skål :oSkråstol bør først bruges fra baby er 3-4 mdr da det ellers kan skade deres hoved...Vi har en voksipose og brugte den mere end liften, men den er ret varm i august, så vi skal have en lift til de første par måneder ;)Ellers er den en fin list :loveshower hvem der bare skulle ud og købe ind igen

Ok så står bryst pumpen ikke øverst på listen. Min søster brugte den dog da hun fik bryst betændelse kort efter fødslen.

Jeg ville egentlig bare købe et par billige BHer fra H&M bare så jeg ikke render rundt uden noget hvis vi får gæster, hvem ved hvornår man kommer udenfor en dør så man kan købe en ordentlig en.

Ok jeg havde ikke hørt at de skal være 3 mdr inden, men vil nu alligevel have en - det burde man kunne skaffe billigt eller arve!

Jeg er enig med Myliona.Ingen babysaks. Når man ikke længere kan nulre dem kan du bruge en alm. 3 i 1'er saks. Jeg hælder også til slynge. Ikke at jeg har prøvet dem men har læst og hørt meget godt. Bl.a på slyngeskolens hjemmeside. Har tilmeldt mig deres ugebrev pr mail. Og når jeg kommer tættere på vil jeg tage på en af deres foredrag for at finde den perfekte slynge til mig og lære hvordan man bruger den.

Hvor bliver foredragene holdt? Jeg har nemlig hørt at det kan være vildt svært at få det til at fungere, men når det gør så er den virkelig god og meget bedre end bæreselen! Hvis ikke så har man bare en dum slynge til at ligge!!!

Min anden tanke er at min mand ville nok have det svært med at gå med slyngen (mandlig stolthed) mens en bæresele er noget han har det fint med! Dvs hvis jeg vælger slyngen kommer JEG til at være den der altid har barnet på ture osv, men jeg vil jo gerne have at min mand er lige så meget ind over som jeg er!!! Men slyngen er samtidig det JEG hælder mest til hmm... dilemma!!! At købe begge dele virker også bare så fjollet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min soester har anbefalet mig en 3-i-1 fremfor saks og helt sikkert et par haandklaeder med haette...

Skraastol er ergonomisk ikke saa god, siger flere, Baby har bedre af at ligge udstrakt.. om den saa kan vaere god i kort tid af gangen ved jeg ikke...

Baeresele: Ergobaby, Manduca og Beco Butterfly, yes, Babybjorn, no(ergonomisk helt hen i vejret for baade baby og foraeldre). Slynger og vikler, yes. Jeg vil helt sikkert have mig baade en baeresele og en vikle :)

Hæ hæ, var lidt langsom til at få svaret, ser film samtidig - men hvis du kan have begge dele, kan jeg vel også ;) og tak for tippet med mærkerne!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige lidt erfaringer fra mig:

Jeg kunne på INGEN måde nulre min søns negle, de var hårde og ret lange fra fødslen, så de skulle klippes så snart vi var hjemme fra hospitalet. Vi har været glade for vores neglesaks, men tror en 3-i-1'er er lige så fin. Men det er slet ikke alle babyers negle man kan nulre!

Med hensyn til amme-bh, så vil jeg, ligesom HenrietteBuchvaldt, anbefale at du venter med at købe dem til efter mælken er løbet til. Først er brysterne store efter fødslen, så bliver de enorme lige når mælken løber til, og så falder det ligesom lidt på plads igen når man er kommet ind i en god amme rytme.

Jeg hapsede nogle meget lækre net-trusser på hospitalet som jeg klippede skridtet ud af og tog på (som en tube-top) - det var dejligt fordi der ikke var noget der strammede, og man kunne stadig have amme-indlæg i. Brysterne bliver virkeligt ømme (eller mine gjorde, da mælken løb til, så det må ikke stramme, og hvis man køber bh'en inden, så ved man ikke hvor store brysterne bliver... Så kan man købe nye bh'er...)

Lidt fra mig :)

-Ravn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kunne heller ikke nuldre vores søns negle af, så vi brugte en babysaks, og bruger den faktisk stadig, nu han snart fylder 2 år :) 3-i-1 har jeg ingen erfaring med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjek - ingen baby saks!

Godt råd med Sleebee poserne

Ok så står bryst pumpen ikke øverst på listen. Min søster brugte den dog da hun fik bryst betændelse kort efter fødslen.

Jeg ville egentlig bare købe et par billige BHer fra H&M bare så jeg ikke render rundt uden noget hvis vi får gæster, hvem ved hvornår man kommer udenfor en dør så man kan købe en ordentlig en.

Ok jeg havde ikke hørt at de skal være 3 mdr inden, men vil nu alligevel have en - det burde man kunne skaffe billigt eller arve!

Hvor bliver foredragene holdt? Jeg har nemlig hørt at det kan være vildt svært at få det til at fungere, men når det gør så er den virkelig god og meget bedre end bæreselen! Hvis ikke så har man bare en dum slynge til at ligge!!!

Min anden tanke er at min mand ville nok have det svært med at gå med slyngen (mandlig stolthed) mens en bæresele er noget han har det fint med! Dvs hvis jeg vælger slyngen kommer JEG til at være den der altid har barnet på ture osv, men jeg vil jo gerne have at min mand er lige så meget ind over som jeg er!!! Men slyngen er samtidig det JEG hælder mest til hmm... dilemma!!! At købe begge dele virker også bare så fjollet!

Tjek www.Slyngeskolen.dk

De har ihvertfald både i KBH og Århus.

Jeg har set mange mænd som går med slynger. Du kan jo få forskellige slags og i forskellige knap så tøsede farver :whistling

Du må bare holde fast i at det for det første er bedst for baby og for det andet skaber en endnu bedre tilknytning til ham som far ved at ligge så tæt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kunne heller ikke nuldre vores søns negle af, så vi brugte en babysaks, og bruger den faktisk stadig, nu han snart fylder 2 år :) 3-i-1 har jeg ingen erfaring med.

Det glemte jeg også :oops er ret glemsom

Jeg har altid måtte klippe Gabriellas, ved ikke om det var fordi, jeg ikke kunne finde ud af det.. Brugte både 3i1 og babysaks :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjek www.Slyngeskolen.dk

De har ihvertfald både i KBH og Århus.

Jeg har set mange mænd som går med slynger. Du kan jo få forskellige slags og i forskellige knap så tøsede farver :whistling

Du må bare holde fast i at det for det første er bedst for baby og for det andet skaber en endnu bedre tilknytning til ham som far ved at ligge så tæt

Jeg lærte S at slynge ;) han blev ret glad for det :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjek www.Slyngeskolen.dk

De har ihvertfald både i KBH og Århus.

Jeg har set mange mænd som går med slynger. Du kan jo få forskellige slags og i forskellige knap så tøsede farver :whistling

Du må bare holde fast i at det for det første er bedst for baby og for det andet skaber en endnu bedre tilknytning til ham som far ved at ligge så tæt

Jeg lærte S at slynge ;) han blev ret glad for det :yay

Måske NÅR jeg har fået fat i den og jeg er glad for den og han kan se hvordan den bruges - så er det nok lidt lettere :loveshower bare herhjemme og i kolonihaven til at starte med! Så finder han nok ud af at det ikke er så slemt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu har jeg set lidt på slynger og bæreseler og hørt mig lidt om i vennekredsen - og som det ser ud nu er der ingen af mine veninder med børn der har fået viklen til at fungere, så det er lidt risky buisness at bruge så mange penge på viklen når INGEN af dem kan hjælpe med at vise hvordan den fungerer - og må nok indrømme at jeg IKKE kommer til at bruge ekstra penge på et kursus i det også - så nu er vi tilbage ved bæreselen. Så skal jeg bare have fundet den bedste!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved at da min søster købte en slynge brugt til hendes søn var hende hun købte den af så sød at bruge tid på at lære hende det. Hun var virkelig glad for sin og hvis det var en mulighed for mig havde jeg købt sådan en men det bliver nok lidt svært nu når der kommer to:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En strækvikle kan man selv lave billigt og nemt hvis man har en symaskine, eller tålmodigheden til at sy i hånden.

Det er såmænd bare 5 meter stof i 50-70cm bredde, som skal syes i kanten, så det ikke løber - det skal så være i noget bestemt stof. På stof2000's side har de en "opskrift" under snup ideen, både på strækvikle og ringslynge

På youtube er der masser af videoer om hvordan man bruger den, og ellers er der en masse info at finde på slyngebarn.dk (mener jeg det hedder, kan ikke huske det lige nu - akut hjernecellemangel :whistling )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER