fynboen

Fødselsberetning

21 indlæg i dette emne

Nu er Nicoline en uge gammel, så må hellere få taget mig sammen til at få skrevet den FB...

Veerne startede kl. 03.00 onsdag nat(natten til d. 1 feb.), hvor jeg havde en rimelig kraftig smerte i lænden..Der kom også en tegnblødning... Jeg ringede til fødegangen, bare lige for at få af vide hvordan jeg lige skulle forholde mig til det...Fik af vide jeg skulle kontakte dem igen når veerne varede i mere end 1-1,5 min og når der kun var 4-5 min imellem..

Jeg prøvede at gå i seng igen, men tror kun jeg fik sovet en time frem til kl. 06.00, hvor jeg skulle vække min bonussøn...

I løbet af hele dagen tog veerne til og jeg troede jeg skulle på sygehuset i løbet af aftenen..

Kæresten han stod op ved en 14.30 tiden, hvor han så kørte ned og hentede hans søn i børnehaven.. Vi fik aftensmad og veerne blev ikke svagere, så vi fik arrangeret at vi kørte bonussønnen ned til farmor og farfar, for vi blev enige om at det var bedre at køre ham derned inden han skulle i seng, frem for at vi skulle vække ham om natten...

Ved en 20.00 gik veerne fuldstændig i stå og der gik en time imellem hver ve, men de gjorde sindsyg ondt.. Kæresten han blev hjemme fra arbejde, så han var klar hvis vi skulle af sted, men der skete bare ikke noget som helst..

Torsdag morgen var veerne blevet lidt hyppigere, men der var vel 10-15 min imellem hver, så der var stadig lang vej..

Ca. 14.00 ringede jeg til fødegange, for der varede veerne det de skulle og der var 6 min imelle.. Vi fik lov at komme derud og de skulle nok finde et sted at indlægge mig, hvis jeg stadig ikke var i fødsel, nu hvor vi skulle køre den lange vej.

Vi kom på sygehuset kl. 15.30, hvor jeg var 5 cm åben, så de indlagde mig på fødegangen og synes det var et rigtig godt tidspunkt vi kom derud på..

De tjekkede mig som de nu skulle og jeg fik lagt et lavement(føj det er udlækkert), så jeg var klar når det gik rigtig løs. Veerne tog mere til og jeg åbnede mig faktisk ret hurtigt, men hold kæft hvor havde jeg ondt..

Ved en 19.00 tiden prikkede de hul, så vandet gik, men jeg måtte stadig ikke presse, for væggen(kaldte hun det) oppe ved livmoderen var ikke væk endnu.. Hun prøvede at stikke fingrene op, hun fik den væk 3. forsøg og jeg åbnede mig de sidste 2 cm..

Da jeg kom over på fødelejet måtte jeg endelig presse, hvilken befrielse... Jeg lå med presseveer i 1,5 time og sagde til dem til sidst at nu satte de bare den sugekop på, for kunne virkelig ikke mere... De ville ikke sætte den på, for de mente det ville gøre mere ondt på mig end hvis jeg fødte selv.. Jeg fødte kl. 21.49 d. 2 februar..

Da de så skulle have moderkagen ud, var den meget porøs, så navlestrenge gik fra den, så de bad mig om at hoste og hoste, for at få presset den ud..Det var faktisk lige ved at de ville have mig på operationsbordet for at få den ud, men det lykkedes så til sidst...

Jeg revnede en lille smule, så skulle syes...Jeg fik 4 stæng, men jordemoderen var åbenbart rimelig nyuddannet, så hun skulle lgie have en kollega til at kigge på om det var rigtigt...Det var det så ikke, så de valgte at pille det hele op igen, og starte forfra..De brugte en time på at sy mig, så klokken den blev ca. 23.30 inden de var færdige..

Der skulle så være vagtskifte igen, så vi måtte lige vente med at få lillepigen vejet om målt til den nye jordemoder kom...Hun målte lillepigen til 51 og vejede hende til 3220 g... Vi kom fra fødegangen da klokken den var 01.30, hvor vi så blev indlagt på "vuggen" på patienthotellet på OUH...Vi var alle MEGET trætte og trængte faktisk bare til at sove...

:respekt hvis du har læst det hele, for det er nok blevet lidt rodet, men håber det var til at finde rundt i...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med jeres lille pige :7himmel Tak fordi du ville dele din beretning med os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med jeres lille pige :loveshower Lyder som en lang hård omgang, men jo et skønt resultat :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med jeres pige....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi du ville dele historien med os! Det lyder til at have været en sej omgang?

Tillykke med hende :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op.. Sikke en omgang du var igennem.. Hvor må det have været dejligt da det endelig var overstået :)

Endnu engang stort tillykke med lillepigen :loveshower

Håber hun er en nem lille en :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja det var en hård omgang...Håber virkelig ikke der er andre som skal det igennem... Det er pænt hårdt at ligge med veer i 36 timer inden man kommer på sygehuset...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre om... :-) hvad hed din jordemoder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

ja det var en hård omgang...Håber virkelig ikke der er andre som skal det igennem... Det er pænt hårdt at ligge med veer i 36 timer inden man kommer på sygehuset...

Det gjorde jeg også med den første... Det er super hårdt og anstrengende..

Jeg fik veer natten til den 4. November med 4-8 min imellem og fødte først den 6. November om morgenen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vildt det alligevel tog så lang tid, så godt kæmpet! Men ellers lyder det til at det gik rigtig godt. Tillykke med hende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre om... :-) hvad hed din jordemoder?

Den første hed Pernille, og så kan jge ikke huske hvad nr 2 hun hed..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, så havde vi ikke den samme. Min hed line og var også rimelig ny uddannet. Havde ellers været sjovt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, så havde vi ikke den samme. Min hed line og var også rimelig ny uddannet. Havde ellers været sjovt

Hvad hed hun mere end Line...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gommesen mener jeg det var. Vanvittig sød menneske

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh en hård omgang :/

jeg lå også længe med veer inden der blev gjort noget ved det.

Tillykke med barnet :loveshowet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi du ville dele din fødselsberetning :) og endnu en gang tillykke med jeres lille Nicoline :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gommesen mener jeg det var. Vanvittig sød menneske

så havde vi den samme...line hun kom ind til mig ved første vagtskifte...ja så er vi ikke helt enige med jordemoderen..kunne ikke ret godt have hende...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay.. Skægt vi havde den samme.. :-) jeg håber at hvis jeg får flere at hun bliver min jordemoder igen. Men jeg havde kun hende, undtagen da hun var ude og få frokost men hende for var afløser kan jeg slet ikke huske..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

okay...javi nåede jo faktisk igennem to vagtskifte fra vi kom til vi kom over på "Vuggen"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en langtrukken affære <_< Sejt, at du klarede det hele selv til den bitre (men lykkelige) ende :respsekt :yay

Stort tillykke med Jeres lille Nicoline! :loveshower

(min yngste lillesøster hedder Nicoline (og bor på Tåsinge ;)) - elsker det navn :biglove)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER