AgnetheV

Tandbørstning

13 indlæg i dette emne

Vi har simpelthen sådan en bøvl med at børste tænder på Elias, han ligger bare der på gulvet og skriger (vi har fået en rigtig god stilling til det af tandlægen) men det er med lukket mund, så vi ikke kan komme til at børste bisserne!

Hvad gør i???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi leger flyver med tandbørsten :) Det får hende som regel til at åbne munden men nogen gange kommer tungen i vejen og så må vi skubbe den væk med tandbørsten eller en finger. Det er godt nok ikke nemt altid <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh.... Har lige tænkt på at oprette en lignende tråd, for DET gider Marlon godt nok heller ikke..... Jeg må holde hans arme, og så ligger han bare og skriger, og presser tungen ned mod tænderne, (han har kun 2 i undermunden endnu) og forsøger holde munden lukket <_<

Det er både vildt irriterende for mig, og enormt synd for den bette :(

Han kan være i det bedste humør, men så snart han lugter tandpastaen, så går det helt galt..... Det hjælper ikke rigtigt at lege sig igennem det, for han er simpelthen så sur på den tandbørste....

Så ville også blive rigtig glad for nogle gode råd :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stiller måske et dumt spørgsmål troldemor, men kan det være tandpastaen han ikke kan lide?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stiller måske et dumt spørgsmål troldemor, men kan det være tandpastaen han ikke kan lide?

Hehe, jeg har faktisk selv tænkt tanken.... Så jeg prøvede nogle dage uden tandpasta, det hjalp dog ikke desværre :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi har fået at vide af tandplejen, at de anbefaler en tandpasta med mindst muligt skummemiddel og som indeholder mindst 1450 pp (står på bagsiden og er flourindholdet) derfor dur det ikke med de der børnetandpastaer, som Elias også hellere ville spise - det gør han ikke med Zendium og føj hvor jeg forstår ham, den smager GRIMT men gider ikke købe 10 forskellige tandpastaer!

Vores teknik er at lægge Elias imellem benene, en arm under hver af mine knæhaser og så har jeg en hånd fri til at holde det lille hoved, hvis han også ligger og køre det frem og tilbage og han HADER det virkelig, men er ofte god igen kort efter det er sket... Ved bare ikke hvad jeg skal stille op når han knytter sylten i!!! (mangler en "rive-håret-ud-at-hovedet-smiley")

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået at vide af tandplejen, at de anbefaler en tandpasta med mindst muligt skummemiddel og som indeholder mindst 1450 pp (står på bagsiden og er flourindholdet) derfor dur det ikke med de der børnetandpastaer, som Elias også hellere ville spise - det gør han ikke med Zendium og føj hvor jeg forstår ham, den smager GRIMT men gider ikke købe 10 forskellige tandpastaer!

Vores teknik er at lægge Elias imellem benene, en arm under hver af mine knæhaser og så har jeg en hånd fri til at holde det lille hoved, hvis han også ligger og køre det frem og tilbage og han HADER det virkelig, men er ofte god igen kort efter det er sket... Ved bare ikke hvad jeg skal stille op når han knytter sylten i!!! (mangler en "rive-håret-ud-at-hovedet-smiley")

Hvis du kunne udvikle den der 3. hånd, som alle mødre mangler........ Så har du både løst dit problem, og er blevet millionær på samme tid ;)

Men ja, jeg ved hvad du mener, og det er altså ikke nemt.... Bare man kunne få tandpasta med banansmag :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh hvor er jeg glad for at Jamie ikke har fået tænder endnu :rolleyes

Ved at det blir et mareridt.. og det kan det stadig også være med storesøsteren <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi droppede tandbørstningen i 14 dage efter vi havde været hos tandlægen for det var bestemt IKKE noget hit, for herefter at introducere den igen. Til en start tog vi det som en sejr hvis bare han vist lidt interesse i den, og han fik derfor lov til at sidde og lege med den imens en af os børstede vores tænder (ikke nemt med åben mund vil jeg lige sige ;) ) så han kunne se hvad den egentlig skulle bruges til. i løbet af et par dage havde han vænnet sig til den og i dag elsker han at få børstet tænder og han sidder frivilligt og gaber. Tror han synes den er rigtig dejlig mod gummerne når de klør. Det tager sin tid af og til, da han gerne vil sutte på tandbørsten men det er okay. loveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi droppede tandbørstningen i 14 dage efter vi havde været hos tandlægen for det var bestemt IKKE noget hit, for herefter at introducere den igen. Til en start tog vi det som en sejr hvis bare han vist lidt interesse i den, og han fik derfor lov til at sidde og lege med den imens en af os børstede vores tænder (ikke nemt med åben mund vil jeg lige sige ;) ) så han kunne se hvad den egentlig skulle bruges til. i løbet af et par dage havde han vænnet sig til den og i dag elsker han at få børstet tænder og han sidder frivilligt og gaber. Tror han synes den er rigtig dejlig mod gummerne når de klør. Det tager sin tid af og til, da han gerne vil sutte på tandbørsten men det er okay. loveshower.gif

Sikke dog en succeshistorie :loveshower

Havde han fået tænder da i holdt 14 dages pause?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke dog en succeshistorie :loveshower

Havde han fået tænder da i holdt 14 dages pause?

Ja det er en fornøjelse at børste tænder på ham i dag, så dejligt loveshower.gif

Ja da havde han fået tænder. Tænkte at 14 dage nok ikke gjorde den store forskel, han fik reelt set dem jo ikke børstet i forvejen, da han var så ked af det, så det kunne vel ikke skade og prøve.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg da vi skal prøve med Ronja, for lige i øjeblikket er jeg også temmelig meget i tvivl om hvad meget tænderne egentlig bliver børstet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER