mamse

Erfaringer med Provera

22 indlæg i dette emne

Har været hos lægen idag og har fået recept på Provera tabletter som jeg skal tage i 10 dage.

Den første mens dag skal jeg kontakte lægen og skal komme til scanning for derefter at få ægløsningsprøjte tage hjem og

:seng med min kære mand.

Er der nogen af Jer der har erfaringer med denne og vil dele af Jeres erfaringer, og hvor lag tid kan der gå før der kommer to streger på testen

:kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik Provera i starten af januar 2011 efter 3 mdr. uden mens pga. PCO. Herefter fik jeg hormoner til at modne mine æg og blev fulgt med scanninger op til ægløsning hvor jeg tog en ægløsningssprøjte. Jeg blev insemineret, men uden gevinst.

I februar fik jeg ligeledes hormoner og pga. ferie hos gyn måtte vi selv hygge hjemme - uden held. I marts fik jeg igen hormoner og vi valgte selv inseminationen fra pga. evt. termin lige omkring jul, men vi :hump stadig og mente, at kom der en graviditet ud af det, så var det fordi vi skulle have en julebaby. Jeg testede positiv d. 18. april - havde termin juleaften og fødte vores lille mirakel, Anna, d. 16. december :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik nogle tabl. som hed pergotime, så kender ikke dem du skal have, men jeg havde ingen rigtige bivirkninger. Det fik jeg til gengæld da jeg kom på sprøjterne.. Ømme bryster og let til tåre..

Mht. til de to streger kan jeg ikke udtale mig om endnu, da det ikke er sket endnu..

Håber at du kunne bruge det til noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik nogle tabl. som hed pergotime, så kender ikke dem du skal have, men jeg havde ingen rigtige bivirkninger. Det fik jeg til gengæld da jeg kom på sprøjterne.. Ømme bryster og let til tåre..

Mht. til de to streger kan jeg ikke udtale mig om endnu, da det ikke er sket endnu..

Håber at du kunne bruge det til noget :)

Pergotime og Provera gør to forskellige ting. Provera skaber en kunstig menstruation og Pergotime modner æggene. Det var også det ægmodnende hormon jeg fik og jeg havde ingen bivirkninger af hverken Provera eller Pergotime :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for Jeres svar :)

Jeg har Pco og har ikke haft mens i mange måneder.

Lægen nævnte inseminering men vi vil prøve :hump

Det er sådan at jeg har fået pillerne idag men er ikke startet på dem endnu men har været på Victoza for min PCO og kan mærke at mens er på vej.

Lægen sagde idag at jeg ikke skal tage Victoza mere fra idag af men har tidligere været på denne hvor min mens blev regelmæssigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for Jeres svar :)

Jeg har Pco og har ikke haft mens i mange måneder.

Lægen nævnte inseminering men vi vil prøve :hump

Det er sådan at jeg har fået pillerne idag men er ikke startet på dem endnu men har været på Victoza for min PCO og kan mærke at mens er på vej.

Lægen sagde idag at jeg ikke skal tage Victoza mere fra idag af men har tidligere været på denne hvor min mens blev regelmæssigt.

Sådan startede vi også op. Fik provera til at fremprovokere en mens, pergotime for at modne mine æg og en ovitrelle sprøjte for at løsne ægget og så ellers på manden hjemme. Men vi har desværre ikke haft held med det endnu :( Så vi går over til inseminering så snart jeg holder med at ryge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan startede vi også op. Fik provera til at fremprovokere en mens, pergotime for at modne mine æg og en ovitrelle sprøjte for at løsne ægget og så ellers på manden hjemme. Men vi har desværre ikke haft held med det endnu :( Så vi går over til inseminering så snart jeg holder med at ryge :)

Jeg arbejder på at komme ned i vægt og holde op med at ryge, i forbindelse med rygestop har jeg fundet et kursus som varer 5 timer og efter der vil man så ikke ryge mere? det koster 3000,kr denne har jeg overvejet at tage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har siden jul mere end halveret mit forbrug. Før kunne jeg sagtens ryge 12-15 om dagen, og nu ryger jeg 4-5 smøger og ryger jeg meget ryger jeg 7-8 :) Jeg køber smøger jeg ved jeg ikke bryder mig om. I mit tilfælde, menthol, ryger KUN ude, ryger med venstre hånd, og til tider ryger jeg kun en halv af gangen, så en smøg varer længere tid :) Det var lige mine ryge(stop) tips :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også været på provera for at fremkalde mens, derefter 5 dage med pergotime (puregon i den periode pergotime var udsolgt) og derefter æl-sprøjte (vist nok ovitrelle).

Jeg valgte at blive insemineret men kombinerede det med hjemmerul for at øge chancerne. Det lykkedes i 3. forsøg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har siden jul mere end halveret mit forbrug. Før kunne jeg sagtens ryge 12-15 om dagen, og nu ryger jeg 4-5 smøger og ryger jeg meget ryger jeg 7-8 :) Jeg køber smøger jeg ved jeg ikke bryder mig om. I mit tilfælde, menthol, ryger KUN ude, ryger med venstre hånd, og til tider ryger jeg kun en halv af gangen, så en smøg varer længere tid :) Det var lige mine ryge(stop) tips :)

Jeg ville ønske jeg kunne trappe ud men har prøvet og det fungerede ikke. Men vil prøve det som du skriver ryge KUN ude :)

Jeg ryger også menthol så vil prøve tips fra dig :) Tak :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også været på provera for at fremkalde mens, derefter 5 dage med pergotime (puregon i den periode pergotime var udsolgt) og derefter æl-sprøjte (vist nok ovitrelle).

Jeg valgte at blive insemineret men kombinerede det med hjemmerul for at øge chancerne. Det lykkedes i 3. forsøg :)

Dejligt at høre at det er lykkedes for Jer :loveshower

Hvor mange dage tog du Puregon inden du fik mens

Hvorfor skal man scannes første dag der er mens

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ønske jeg kunne trappe ud men har prøvet og det fungerede ikke. Men vil prøve det som du skriver ryge KUN ude :)

Jeg ryger også menthol så vil prøve tips fra dig :) Tak :kram

Det var da så lidt :kram

Ved kun at ryge ude, skærer du mange af de "hygge" smøger væk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da så lidt :kram

Ved kun at ryge ude, skærer du mange af de "hygge" smøger væk :)

Ja det ville være dejligt :)

Er der ikke rygestop emne her på bk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre at det er lykkedes for Jer :loveshower

Hvor mange dage tog du Puregon inden du fik mens

Hvorfor skal man scannes første dag der er mens

Puregon var til at stimulere æggene med, så jeg er lidt i tvivl om dit spg, men forsøger at svare alligevel :)

Jeg fik provera to gange, da min mens udeblev. Den ene gang kom mens efter nogle dage, anden gang kom den slet ikke, men det skulle ikke have den store betydning for det videre forløb. Det er som om, provera er mens på pilleform, så man skal starte på stimulering når man er færdig med dem uanset om man har mens eller ej.

Jeg blev ikke scanner mens jeg tog provera. Jeg tror de vil scanne dig for at sikre sig, at dine æg kommer ud som de skal, om der er nogle der er vokset mens du har taget provera, da det kan have betydning for den videre stimulering.

Puregon er stimulering på sprøjte. Det er forskelligt hvilke dosis man skal tage. Jeg mener, jeg skulle tage 125 enheder i 4 dage ( nogle skal tage det dobbelte eller sågar 4x så meget).

Herefter blev jeg scannet for at se, hvordan æggene havde udviklet sig og fik derefter æl sprøjte.

De to første forsøg var med pergotime, men det var først med puregonen det lykkedes. Det skal dog nævnes, at eg i 3. forsøg også var startet på metformin for at øge mine chancer - og noget må jo ha virket, for jeg har i dag en dreng på 10 mdr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puregon var til at stimulere æggene med, så jeg er lidt i tvivl om dit spg, men forsøger at svare alligevel :)

Jeg fik provera to gange, da min mens udeblev. Den ene gang kom mens efter nogle dage, anden gang kom den slet ikke, men det skulle ikke have den store betydning for det videre forløb. Det er som om, provera er mens på pilleform, så man skal starte på stimulering når man er færdig med dem uanset om man har mens eller ej.

Jeg blev ikke scanner mens jeg tog provera. Jeg tror de vil scanne dig for at sikre sig, at dine æg kommer ud som de skal, om der er nogle der er vokset mens du har taget provera, da det kan have betydning for den videre stimulering.

Puregon er stimulering på sprøjte. Det er forskelligt hvilke dosis man skal tage. Jeg mener, jeg skulle tage 125 enheder i 4 dage ( nogle skal tage det dobbelte eller sågar 4x så meget).

Herefter blev jeg scannet for at se, hvordan æggene havde udviklet sig og fik derefter æl sprøjte.

De to første forsøg var med pergotime, men det var først med puregonen det lykkedes. Det skal dog nævnes, at eg i 3. forsøg også var startet på metformin for at øge mine chancer - og noget må jo ha virket, for jeg har i dag en dreng på 10 mdr :)

Tak for dit svar :)

Djligt at høre at det er lykkedes for Jer :loveshower

Provera kunne jeg også forstå var for at få mens og den er savnet for har ikke vist sig i noget tid.

Hvor længe tog det Jer at blive gravide fra start af behandlingen?

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke helt huske datoerne men mener, første forsøg var en gang i marts og havde derefter et forsøg uden inseminering (var på ferie så måtte selv tage æl sprøjte og så stod den på hjemmerul). Derefter to forsøg mere med inseminering hvoraf det sidste var i juli måned samme år, og var det der lykkedes.

Kan tilføje at det var det forsøg, hvor vi blæste på alle forholdsregler så manden var ude at drikke øl dagen før han skulle aflevere klatten (sorry for det direkte sprog) og jeg drak en del hvidvin weekenden efter insemineringen, for jeg var sikker på at det heller ikke ville lykkes denne gang, og så gad jeg ikke holde mig tilbage (drak mig ikke plørefuld, men tog et par glas mere end jeg ellers ville ha gjort).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke helt huske datoerne men mener, første forsøg var en gang i marts og havde derefter et forsøg uden inseminering (var på ferie så måtte selv tage æl sprøjte og så stod den på hjemmerul). Derefter to forsøg mere med inseminering hvoraf det sidste var i juli måned samme år, og var det der lykkedes.

Kan tilføje at det var det forsøg, hvor vi blæste på alle forholdsregler så manden var ude at drikke øl dagen før han skulle aflevere klatten (sorry for det direkte sprog) og jeg drak en del hvidvin weekenden efter insemineringen, for jeg var sikker på at det heller ikke ville lykkes denne gang, og så gad jeg ikke holde mig tilbage (drak mig ikke plørefuld, men tog et par glas mere end jeg ellers ville ha gjort).

Tak :)

Ja når man har prøvet længe så tænker man ikke på det lykkes, vi håber men forventer intet :)

Så er det gået hurtigt med Jer :loveshower Det giver bestemt håb :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er lidt forvirret <_<

Fik talt med lægen idag og jeg skal ikke starte på provera men skal komme ud til ham for at blive skannet og kunne forstå at der kunne jeg få æggeløsnings sprøjte? kan det virkelig gå så stærkt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er lidt forvirret <_<

Fik talt med lægen idag og jeg skal ikke starte på provera men skal komme ud til ham for at blive skannet og kunne forstå at der kunne jeg få æggeløsnings sprøjte? kan det virkelig gå så stærkt?

Ja hvis dine æg er vokset og klar, så kan det sagtens gå hurtigt :)

Held og lykke med forsøget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hvis dine æg er vokset og klar, så kan det sagtens gå hurtigt :)

Held og lykke med forsøget :)

Tak :)

Derfor er forvirret for har ikke haft mens i flere måneder?

Der har ikke været nogen æggeløsning og kan ikke se at det er det i næste uge når jeg skal scannes?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :)

Derfor er forvirret for har ikke haft mens i flere måneder?

Der har ikke været nogen æggeløsning og kan ikke se at det er det i næste uge når jeg skal scannes?

Jeg tænker han vil se hvordan det ser ud 'derinde' inden han giver grønt lys til Provera. Det ville jo være trist at tage dem, hvis der nu sad et fint æg ;) Jeg tror ikke du får en ÆL-sprøjte, hvis ikke der er noget æg at løsne... Det ville jo bare være fjollet :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har taget provera i 10 dage og der kom ingen mens. På 4-dagen kom jeg til CFC og blev skannet her var slimhinden 5,5. Fik besked på at den skal nok komme. Da vi kommer hjem efter en grundig skanning starter blødningen :loveshower

nu er min 3 dag på mandag hvor jeg skal skannes igen.

Hvad kan jeg forvente imorgen, hvad kan de se på skærmen når der er blødning? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER