kaninen

uge 17 - kvalme, hovedpine, ondt i maven og svimmel

11 indlæg i dette emne

Jeg er 17 hele uger henne og har nu 2 gange med en uges mellemrum oplevet, at jeg får en ufattelig kvalme efterfulgt af kraftig hovedpine og ondt i maven (som når man er oppustet). Efter et par minutter får jeg flimren for øjnene - så meget at jeg intet kan se heller ikke skygger/omrids. Jeg har det som om jeg skal besvime. Jeg har heldigvis begge gange haft min mor med mig, som fik mig ned at sidde og gav mig noget at drikke. Så har jeg fået det fint igen efter 5 minutter ca.

 

Men jeg er noget bekymret, nu det er sket for 2. gang i dag. hvad pokker kan det være?? Jeg har selvfølgelig tænkt mig at kontakte min jordemoder/læge, men der er lang tid til mandag... Har nogen af jer prøvet at have disse gener i starten af 2. trimester?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke selv prøvet det, men jeg sidder og tænker lidt på, om du får nok at spise og drikke i løbet af dagen, siden du bliver svimmel. Går du simpelthen sukkerkold? Jeg har selv haft det sådan, at jeg har været/er ENORMT tørstig. Jeg drikker normalt ikke specielt meget, men på de varme dage, har jeg ikke drukket under 3 liter vand og nu hvor det ikke er varmt bliver det stadig til i hvert fald 2 - udover sådan kaffe/te og hvad der nu ellers er. Hvis ikke er der konsekvent afregning om aftenen, hvor jeg får det småskidt, men dog slet ikke, som du beskriver der. Måske er det en god ide lige at have en flaske vand i tasken og en snack, der kan hjælpe på blodsukkeret?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 17 hele uger henne og har nu 2 gange med en uges mellemrum oplevet, at jeg får en ufattelig kvalme efterfulgt af kraftig hovedpine og ondt i maven (som når man er oppustet). Efter et par minutter får jeg flimren for øjnene - så meget at jeg intet kan se heller ikke skygger/omrids. Jeg har det som om jeg skal besvime. Jeg har heldigvis begge gange haft min mor med mig, som fik mig ned at sidde og gav mig noget at drikke. Så har jeg fået det fint igen efter 5 minutter ca.

 

Men jeg er noget bekymret, nu det er sket for 2. gang i dag. hvad pokker kan det være?? Jeg har selvfølgelig tænkt mig at kontakte min jordemoder/læge, men der er lang tid til mandag... Har nogen af jer prøvet at have disse gener i starten af 2. trimester?

 

Først, tillykke med graviditen :)

 

Jeg tænker lidt om du får nok at spise og drikke?

Det er altid godt at have lidt mad i maven og eventuelt kan du have en lille pakke kiks eller andet med når du er ude i længere tid.

En flaske vand eller juice er også altid et hit.

 

Jeg havde selv lidt med mig når jeg skulle handle eller andre ting.

Jeg synes da helt klart du skal spørge din læge til råds.

 

Håber det bedste og husk nu at hvile og passe lidt på dig selv :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg oplevede det første gang omkring uge 12... Og det er bestemt ikke særlig rart! :(

For mit vedkommende var det en blanding af lavt blodsukker, da jeg ikke spiste ofte nok og så at der nogle gange blev klemt på blodårene i benene, så jeg fik det skidt..

Det er dog blevet bedre! :) Jeg spiser ca. hver time-hver anden time :) Drikker en hel masse og har gerne noget hurtigt sukker i tasken ;)

Der ud over står jeg helst ikke stille for længe af gangen, da jeg syntes det kan fremprovokere det?!

Men ring til lægen mandag :) eller vagtlægen i dag hvis du er meget bekymret! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg fik det også en del gange under graviditeten, især hvis jeg stod op eller havde det for varmt. Jeg havde også lav blodsukker, men ved ikke om det har noget med det at gøre ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre, at jeg ikke er den eneste, der har prøvet det! Det er hammer ubehageligt, når man står i det.

 

Det giver meget god mening - når jeg tænker efter, så har jeg nok fået alt for lidt at drikke og de 2 dage, det er sket, er der også gået noget længere tid mellem måltiderne (normalt spiser jeg en snack stort set hver time/hver anden). Og begge gange har det hjulpet at komme ned at sidde og få noget at drikke. 

 

Tager nok lige en tur til lægen for en sikkerheds skyld og får målt blodprocent og det hele (den har nemlig også været alt for lav), men jeg er i hvert fald ikke så bekymret længere, som jeg har været  :)

 

Tak for inputtene!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det ofte præcis som du beskriver. Det er virkelig ubehageligt! og ikke spor rart hvis man ender i situationen når man er alene :( I mit tilfælde skyldes det lav blodprocent og lavt blodtryk. Min jordemor sagde, at der ikke var så meget at gøre ved det desværre... ikke andet end at huske at drikke rigeligt med væske og selvfølgelig fortsætte med at tage jerntilskud. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er mangel på jern. Husker du og tage gra-vitamin og jern tilskud? Og en god ide er også at drikke en masse solbær saft. Det har hjulpet mig rigtig meget (har næsten besvimet i den lokale netto) hvor efter jeg blev anbefalet gra-vitamin og jern tilskud. Det hele kan købes på apoteket. Håber at du kan bruge det til noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

@Karlottapohlent: Det er ikke jernmangel.. Jeg tager i forvejen Gravitamin og jerntilskud, og har løbende fået målt mine tal (fordi jeg netop havde jernmangel i uge 6). Der er ikke noget der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville da lige høre om du er begyndt at få det bedre? :-) :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder godt nok underligt så.. Har du været henne og snakke med en jordmoder og læge?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER