HenrietteHall

Mærker I liv?

46 indlæg i dette emne

Jeg mærker ikke spark, men har nogen gange følelsen af, at hun "flyder" og ligesom stryger mig indefra.. Men jeg ved ikke om det  kan være rigtigt.. Ved Lauge mærkede jeg først liv i uge 22-23 pga. foranliggende moderkage, med Magne var jeg ca. 15 uger henne, men der var det spark fordi moderkagen ikke dæmpede sparkene.. Denne gang er moderkagen igen foranliggende og jeg har svært ved at fornemme om det er liv eller luft ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg mærkede liv i lørdags men intet siden endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går da jeg ventede på bussen mærkede jeg sådan et lille 'plop' lige lidt under navlen. Jeg er ret sikker på at det var baby der gjorde opmærksom på sig selv :)

Min moderkage er bagvedliggende, så der går nok ikke så lang tid før jeg er sikker på at bevægelserne er liv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt mærke når babyen laver cirkuskunstner, ikke som rigtige spark men som en lidt boblende fornemmelse, det er rigtigt hyggeligt men den er mest aktiv sidst på aftenen når jeg har lagt mig til at sove og nogen dage udløser bevægelserne ligamentsmerter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker også ca hver eller hver 2. dag bevægelser fra baby derinde og har faktisk gjort det siden uge 14/15- hvilket kom meget bag på mig da jeg synes det var tidligt! Men man er slet ikke i tvivl! Her er det ikke så meget spark, men mere fornemmelse af at den flytter rundt på sig, som føles helt skørt og hyggeligt samtidig!

Men mærker det kun når jeg slapper af- mest om eftermiddag eller i sengen om aftenen eller når jeg vågner om morgenen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er svært at vide hvad der er hvad. Tror dog ikke jeg har mærket liv. Har drømt at jeg gjorde:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville bare så gerne mærke noget! Synes det er lidt svært at være i dette vacuum, hvor man ikke ved om hun har det godt derinde.. Jeg elskede simpelthen, da jeg var gravid med Magne, at han lige sagde godmorgen hver morgen med en masse bevægelse, det var så fantastisk :) Så nu må der snart gerne ske noget!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker heller ikke noget :( men jeg vokser på maven så det mon ikke det går godt derinde. Jeg må inddrømme at jeg glæder mig til at mærke noget :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ikke mærket noget siden den ene dag.. Går også og glæder mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har stadig ikke mærket noget jeg vil karakterisere som "rigtig liv" men JM sagde også i går (da hun lyttede efter hjertelyd og hun kunne fortælle at lillepigen var meget aktiv), at jeg ikke skulle være nervøs, hvis jeg ikke mærkede noget før uge 20-22.. Øv, vil bare så gerne mærke noget snart!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er begyndt at mærke små puf nu, men scannings JM sagde også at moderkagen og det hele lå perfekt for at mærke liv tidligt....Sune glæder sig bare til at han også kan mærke noget på ydersiden, men der går jo et stykke tid endnu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har stadig ikke mærket noget jeg vil karakterisere som "rigtig liv" men JM sagde også i går (da hun lyttede efter hjertelyd og hun kunne fortælle at lillepigen var meget aktiv), at jeg ikke skulle være nervøs, hvis jeg ikke mærkede noget før uge 20-22.. Øv, vil bare så gerne mærke noget snart!!

Jeg tror også at jeg kommer til at mærke noget sent. Nu får vi at se hvad JM siger på næste torsdag når jeg skal til md.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker stadig ikke spark (18+4), men er måske begyndt at føle noget der ligner.. Jeg hører hjertelyd hver dag, så ved hun er derinde, men synes stadig det er lidt syret, at hun skulle fylde som en dåse cola og man så ikke rigtig mærker noget.. Men det kommer jo :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fandt ud af i går at jeg har foranliggende moderkage så der går noget tid før jeg mærker noget :( men lille pigen har det fint :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fandt ud af i går at jeg har foranliggende moderkage så der går noget tid før jeg mærker noget :( men lille pigen har det fint :rolleyes

Det har jeg også, så jeg skulle heller ikke forvente at mærke noget før tidligst nu her.. Med min den ældste var jeg henne omkring 22-23 før jeg mærkede noget, så der kan godt gå nogen uger endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg også, så jeg skulle heller ikke forvente at mærke noget før tidligst nu her.. Med min den ældste var jeg henne omkring 22-23 før jeg mærkede noget, så der kan godt gå nogen uger endnu :)

Så må vi nøjes med at lytte til det lille hjerte :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så må vi nøjes med at lytte til det lille hjerte :rolleyes

Ja, og det er så også helt fantastisk :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er begyndt at mærke liv de seneste dage :)

Sygeplejerskern som scannede sagde at moderkagen var bagvedliggende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk, det er bare så hyggeligt når man begynder at mærke dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er begyndt at mærke liv dagligt efterhånden. Bare et par gange om dagen, men det er nu ret rart alligevel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg mærker noget. Det er dagligt og det føles som små puf. Sygeplejersken sagde at jeg nok vil mærke noget i det nederste del i første omgang og det er der jeg får de små puf.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ÅHHH jeg vil os mærke noget. KOM NU søde baby dreng :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ÅHHH jeg vil os mærke noget. KOM NU søde baby dreng :)

 

Lige pludselig kommer det :) Mit er først for alvor kommet i den sidste uges tid - nøjagtig som Diazbebs siger med små puf i den nederste del af maven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis babyen fortsætter med så mange puf kan det ikke vare længe før man kan mærke det på ydresiden, i går var min mave helt skæv fordi den lå presset op i den ene ende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i den sidste uge mærket liv hver dag :-) Det er lidt sjovt at det er i samme uge som med storesøsteren

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER