SoBa

amning og mme

7 indlæg i dette emne

tja... jeg ved ikke hvor jeg skal starte... men har haft en lidt hård start efter fødslen, som resulterede i mangel på mælk og en lille pige som græd af sult.

introducerede suplerende mme og kører med det nu her. MEN kan ikke finde nogen god rytme og er samtidig stadig i tvivl om min egen mælkeproduktion....

det værste er nok at bettefisen hele tiden falder i søvn ved brystet... prøver at vække med bøvsen, skiften, nuldren tæeer- men det bliver meget lange amme seancer. hvilket specielt er udmattende om natten,,,,

og så får hun mme på flaske om eftermiddagen og starten på natten... men det gør hende mere frisk i en time derefter og så sover hun snildt 3-5 timer...

jeg ved ike hvad jeg prøver at sige/skrive andet end

1: frustrerende ikke at vide om man har mælk nok. mine bryster løber ikke, de er ikke hårde, har ikke knuder etc.

2: hun sover istedet for at sute

3: mme- ikke at det generer mig, kun hvis det ødelægger mælkeproduktionen, men ammer dog altid inden jeg giver flaske, men det gør seansen længere- og tja...

har I prøvet noget lignend+

hvordan er jeres rutiner (skal siges hun først bliver 4 uger på torsdag)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke prøvet det, men vil lige give et :kram med på vejen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ikke været i samme situation, jeg vil dog sige at formen på dine bryster intet har at gøre med om du har mælk nok. Har man spændte bryster er det fordi man har for meget mælk. Men et fladt bryst kan sagtens indeholde masser af mælk. Bare lige for at få den ud af verden :)

Har du snakket med SP om det?

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg var ikke helt i samme situation men lidt i den retning.. de første 5 dage af Tobias' liv begyndte han at skrige mere og mere, og jeg fandt ud af at han var simpelthen sulten... Han fald tnemlig også i søvn når han skulle sutte, og mælkeproduktionen kom aldrig rigtig i gang, så derfor valgte jeg simpelthen bare at stoppe. Jeg gik direkte over på mme, og fik simpelhten en glad og tilfreds dreng, der sov igennem efter 1-1½ måned.

men nu har amningen heller aldrig været et must for mig, jeg har kigget på mit barn og sagt at hans mæthed kom først og ikke om jeg kunne amme eller ej.

men prøv at kontakte din sp.. min gav mig nemlig rådet om at gå på mme, og det er det bedste jeg har gjort..

håber du får en afklaring med bettefisen hurtigt, for jer begge to...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har præcis samme problem...

Tristan er 4 uger nu.. Fødslen var gået stærkt og han var lidt medtaget så han sov det første halvandet døgn efter fødslen uden at spise.. Vi skulle så først til at finde ud af amningen derefter.. Han begyndte at sutte på brysterne men fik åbenbart ikke ret meget og han tabte sig stadig på 15. Dagen efter fødslen... Jeg synes heller ikke mine bryster var hårde og ømme men jeg havde våde ammeindlæg mellem amningerne så jeg troede jeg havde nok mælk.. Min sundhedsplejerske sagde at jeg skulle eftermade med MME så han kunne tage på og det gjorde jeg, men som jeg havde regnet med så vil han hellere have flasken nu for det er nemmere og hurtigere end brystet for ham... Jeg ammer stadig men han får mest flaske nu.. Han bliver sur hvis jeg lægger ham til brystet når han er rigtig sulten men han kan godt lide at ligge og sutte når han har fået flaske...

Jeg ville rigtig gerne amme ham men ikke for en hver pris og det vigtigste er at han tager på nu så jeg må nok indse at fuld amning ikke kommer til at være aktuelt her denne gang..

Jeg har det egentlig ok med det nu og fordelen ved MME er jo at farmand nu også kan få de hyggestunder med ham når han skal spise og få knyttet et tæt bånd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest et kæmpe :kram til dig!

Jeg har været samme sted, og vil give Anna1980 og shirley meget ret i det, de skriver!

Jeg var også meget, meget i tvivl om min mælkeproduktion, og da hun gang på gang skreg, når hun blev lagt til, så blev det mig (os) for meget - især når vi kunne se, at hun blev rolig og guffede løs, når hun fik en flaske.

Jeg vil ikke tale hverken for eller imod fuld amning eller fuld MME, eller en kombi, for det er kun DIG (jer), der kan finde ud af, hvad der er det rigtige for jer.

For mig (os) var det helt sikkert den rigtige beslutning at gå fuldt over på MME, for jeg blev mere afslappet og dermed gladere, og syntes, at måltiderne blev hyggelige frem for en kamp. Jeg tror på, at amning ikke er det rigtige for alle mødre, men det er kun den enkelte, der kan træffe valget.

Du kan sikkert godt få amningen helt op at køre (i samråd med din SP), men det vil nok kræve en del ressoucer.

Masser af :kram og håb om, at I snart finder den rigtige løsning for jer, så der kan komme lidt ro på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg havde født blev lille pigen lagt direkte til brystet og der gik heller ikke ret lang tid inden hun begyndte at sutte...

Vi blev så indlagt på "vuggen" ude på OUH, hvor jeg virkelig havde regnet med jeg ville få den rigtige vejledning i hvordan jeg skulle amme, men det gjorde jeg desværre ikke.. Det blev faktisk mere forvirrende for mig og havde faktisk taget beslutningen om at jeg ville give flaske...jeg havde også rigtig lange seancer med at give mad, nogen gange tog det en time elelr halvanden og det er meget udmattende og resultatet af det var faktisk bare meget ømme brystvorter..

Vi blev så udskrevet søndag og tog hjem og mandag morgen, der var mælken så løbet til... Vi har jo så givet hende flaske ind til i dag.. Jeg skulle have sundhedsplejerske og tænkte at hun lige kunne kigge om jeg gjorde det rigtige og alt det der... Og nu er jeg helt klart blevet mere opsat på at skulle amme fuldt ud.. :loveshower

Hun sagde hvordan at lille pigen godt kunne ligge og spise i 20 min, så ville hun måske bare ligge og hygge lidt og måske sove en lille smule...Så kunne hun sagtens melde igen efter 15 min at hun var sulten igen, hvor jeg så skulle ligge hende til igen ved samme bryst for at hun også fik den fede mælk.. Hvis hun så meldte igen efter 15 min skulle jeg skifte bryst, simpelthen for at få gang i produktion på begge bryster og for at min krop fandt ud af hvor meget mælk der skulle produceres... Så nu vil jeg amme, så må jeg lige bide smerten i mig når hun blvier lagt til, for det er jo heldigvis ikke så mange dage at det gør ondt...

Det blev et langt indlæg og ved ikke om du kan bruge det til noget, men det er lige sådan det ser ud her hos mig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER