Turboline

Hjertelyd

9 indlæg i dette emne

Hej, vil bare lige dele en oplevelse :)

I mandags var jeg så uheldig i forbindelse med at få akupunktur mod kvalme hos min læge, at besvime, slå hul i hovedet og få en gedign hjernerystelse :( (Det positive er, at det tilsyneladende har hjulpet på kvalmen)

Torsdag var jeg så til kontrol, og snakkede med lægen om, at jeg var lidt bekymret for den lille, for det havde spændt sådan i maven hele natten...

Jeg var da i uge 16+1, og det er jo lidt tidligt til at kunne høre hjertelyd, men hun mente at vi da kunne prøve, så længe jeg var forberedt på, at det ikke var sikkert..

Efter hun flere gange havde fanget min puls, tænkte jeg, at det nok ikke var muligt den dag...men så pludselig, var der den fineste rytme :yay Det var så fantastisk :glad og gav dejlig ro, ovenpå den foregående nat, hvor jeg var så bange for at miste den lille..

Tror måske, at alt bøvlet i maven om natten, var en lille størrelse, der syntes at jeg skulle sove istedet for at holde den vågen ;)

Glæd jeg til at høre hjertet!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg hørte også hjertelyd i forbindelse med 1. jordemoderbesøg for 1 1/2 uge siden- det er så vildt :loveshower :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor fantastisk!!! :loveshower

Lige et bi-spørgsmål... Vi hørte hjertet slå til NF, er det ikke det samme som at høre hjertelyd? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, hjertelyd er lig at hjertet slår. Utroligt I kunne høre det til NF. De plejer at sige omkring uge 18. Vi så det slå til NF, der var 4 fine kamre, der arbejdede som de skulle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, hjertelyd er lig at hjertet slår. Utroligt I kunne høre det til NF. De plejer at sige omkring uge 18. Vi så det slå til NF, der var 4 fine kamre, der arbejdede som de skulle :)

Er det rigtigt? Jeg troede faktisk det var noget, de skulle tjekke til NF :blink Hun lød ikke som om at det var nogen stor begivenhed at vi kunne høre det, hun kørte bare med scanneren og så hørte vi lyden og så den på sådan en lydkurve på skærmen.

Men det ER en dejlig lyd! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi hørte den første gang ved uge 14 og igen ved uge 16. Første gang var også ved scannng, anden gang var ved jordemoder. Glæder mig også halt vildt til på onsdag der kan jeg nemlig hører den igen da jeg har en aftalte med min jordemoder. Men ja det er super skønt :loveshower og det må have været en lettelse at hører den efter sådan en omgang. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det rigtigt? Jeg troede faktisk det var noget, de skulle tjekke til NF :blink Hun lød ikke som om at det var nogen stor begivenhed at vi kunne høre det, hun kørte bare med scanneren og så hørte vi lyden og så den på sådan en lydkurve på skærmen.

Men det ER en dejlig lyd! :loveshower

Jeg blev også skannet på Aalborg Sygehus Nord ligesom Barbamama :) og vi hørte ikke hjertelyden ved NF, vi kunne "bare" se hjertet slå, jeg har nu heller aldrig opfattet det som en del af NF, at man hører hjertelyden :huh De tjekker jo om der er hjerteaktivitet ved skanningen (blinken ved hjertet) og tjekker nogle også hjertekamre, hjernen, mavesæk og blæren- også selvfølgelig det vigtigst nakkefolden og størrelsen på fosteret :) Og navlesnoren- for at se, om den har de kar osv. Den skal :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er skønt at høre hjertetyd :) vi hørte det til NF, hvor jeg var 12+5 og til første jordemoderbesøg hvor jeg var 14+6 :glad

Håber du er ok efter den omgang :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi hørte også hjertelyd til NF og så hørte jeg igen i mandags til jordmoder... :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER