Susanne

Udmalkning til aftensmåltid

8 indlæg i dette emne

De sidste to aftener, har jeg ikke haft mad nok til at mætte Anna, så hun kunne sove. Hun har været mega træt, men er vågnet efter 5-10 min fordi hun var sulten -> mega frustrerende!

De sidste to dage, har hun taget nogen virkelig lange eftermiddagslure, hvor der f.eks. i går gik 5 timer mellem hun spiste :o Hun vågnede kl. 17 og derfra havde jeg bare ikke mad nok til at mætte hende og først kl. 22 faldt hun rigtigt i søvn efter at have grædt, småsovet og være lagt til mine slatne gifler igen og igen :( Det er altså hårdt at bruge hele sin aften på den måde og synd for hende, at hun ikke kan få lov at sove! <_<

Jeg tænker, at jeg vil prøve at malke ud halvejs gennem hendes eftermiddaglur, så jeg holder produktionen oppe og har en ekstra flaske jeg kan benytte i aften, hvis jeg igen ikke kan mætte hende.

Spørgsmålet er: er det en god idé og hvor meget skal jeg i så fald malke ud?! :huh Jeg har jo absolut ingen anelse om hvor meget hun spiser generelt, når jeg altid kun har ammet... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det allerbedste under sådan et appetitspring er jo simpelthen at blive ved og ved og ved og ved med at lægge dem til. Det er super hårdt og meget anstrengende. Jeg har også siddet maaaaange timer hver aften i sofaen og ammet derudaf selvom det føltes som om at der intet kom :(

Men lige pludselig er det overstået og så har man masser af mælk igen. Hvis du gerne vil fortsætte med at amme, så vil jeg helt klart anbefale at tage kampen op. Alternativt kan du også malke ud i løbet af dagen efter hver amning. Det er også med til at sætte produktionen op. Og hvis hun så er helt ulykkelig og umulig om aftenen, så kan du jo give hende det du har malket ud i løbet af dagen.

Stort kram fra én, der også fik ondt i ballerne af at side i sofaen konstant ;)

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom det er hårdt så vil jeg siger som lillemi. Det bedste er at ligge hende til når hun bedre om det for det er med til at øge produktionen. Det er mega hårdt mens det står på men det er "kun" nogen dage og så er produktionen oppe og hun vil ikke bede om det så meget.

Hvis du vælger at malke ud så husk det tager 2 timer før mælken er helt oppe igen. Bare så du ikke malker for sent og ikke har noget når hun vågnet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men appetitspringet startede allerede i tirsdags og i løbet af dagen har jeg masser af mælk. Og det er kun de sidste to aftener efter de helt lange eftermiddagslure (som hun har taget fordi maven igen har drillet hende om formiddagen <_<) at det har været et problem. Hvis jeg sætter produktionen yderligere op, så eksploderer mine bryster jo i løbet af dagen? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil sige det samme som de andre.. hæng i. Malk ud efter hvert måltid.

Evt. mediter når du ammer..

Ved Malivas appetitspring lagde jeg mig i sengen med hende, hud mod hud og så lukkede jeg øjnene og koncentrerede mig kun om min vejrtrækning. Jeg forestillede mig at min mælk løb igennem nogle årer som en flod og ud i Malivas mund og nogle dage så jeg et sugerør, hvor mælken dryppede forneden... det virkede..

Slap af, du HAR nok mad til din pode og det er hårdt med de spring.

Fordi dine bryster er slatne og flade betyder det jo ikke at du ikke har mælk - din produktion er bare det langsommere nu fordi din pode spiser mere :)

Mit råd er... slap af og hvis du skal malke ud, så gør det lige efter et måltid og ikke imellem måltider.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sørg for at få nok at drikke, væskemangel er altid værst/mest tydelig om eftermiddagen/aftenen.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men appetitspringet startede allerede i tirsdags og i løbet af dagen har jeg masser af mælk. Og det er kun de sidste to aftener efter de helt lange eftermiddagslure (som hun har taget fordi maven igen har drillet hende om formiddagen <_<) at det har været et problem. Hvis jeg sætter produktionen yderligere op, så eksploderer mine bryster jo i løbet af dagen? :unsure

Jeg havde stort set også kun problemet om aftenen. Især hvis jeg havde været meget fysisk aktiv i løbet af dagen.

Jeg indstillede mig simpelthen på at jeg hver aften skulle sidde 2 timer i træk og amme <_< Så endte det altid med at han faldt i søvn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kunne evt. Også prøve at tage en lur inden aftenstid? Så producerer man som regel mere. Og så drik masser af vand :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER