Camillat

Indslag til min soesters bryllup

20 indlæg i dette emne

Min soede lillesoester skal giftes i maj og min mor og jeg vil gerne lave noget festligt for dem eller med dem. Det bliver et lille, intimt bryllup med 34 gaester. Ligesom os er det et blandet par, altsaa vil der blive talt dansk og engelsk.

Vi er ikke til platte og "ondskabsfulde" indslag, men til kaerlige, soede, sjove og mindefulde indslag. Vi fik f.eks. en kasse, hvori der var indsamlet hilsner skrevet paa hjerter under selve festen. Kassen blev forsejlet og overrakt til os til brunch dagen efter vores bryllup og vi ma aabne den paa vores 1 aars bryllupsdag :) Det maa ogsaa gerne vaere mere festligt og indgaa under middagen.

Kom glad med jeres ideer :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Måske ikke de mest originale forslag, men søde:

- Den der hjertesang, hvor alle gæster klistrer små hjerter på brudeparret

- Lotteri, hvor hver gæst kan "vinde" retten til at invitere brudeparret ud på noget hyggeligt, f.eks. brunch, filmaften, fodre ændre, bage småkager. 12 præmier, én for hver måned. (Til vores bryllup var der 26 trøstepræmier: Frankerede og adresserede postkort, som gæsterne så kunne tage og sende til os hver anden uge i vores første år som ægtepar)

- Bryllupstræet, hvor man hænger hilsner på (a la jeres boks)

Til vores bryllup var der også sådan en sang, hvor alle skulle puste en ballon op (selvfølgelig en hjerteballon) og så var det en del af sangen at man skulle springe ballonen ved at sætte sig på den. En rigtig sød sang og MEGA sjovt, da alle begynde at sidde og skvatte rundt på ballonerne :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til vores bryllup fik vi også boksen med hjerter, som vi så fik nøglen til på vores 1 års bryllupsdag sidste år- den var vi vildt glade for.

Forslaget som Barbamama kommer med mht. En sang, hvor der så står er eller andet som man skal gøre for brudeparret i løbet af de kommende 12 mdr. Var også god- jeg kan lige kigge efter sangen, men det var små sjove ting eks. Smøre solcreme på manden isse til sommer, bage boller mm. - vi fik begge de indslag af min søster og svoger, min søster var dog træt af, at de ikke skrev ned HVEM der skulle gøre hvad for os, for mange gjorde det ikke efterfølgende ;) De forskellige ting blev fordelt ved at hver sang havde et tal påskrevet også skulle vi vælge er tal imellem 1-54 (antallet af gæste) efter hvert vers også blev det så den pågældende der var ansvarlig for at sørge for det :)

En anden mulighed, som vi selv have sørget for var, af der var stillet et lærrede på 100x150 cm op sammen med forskellige farver maling, hvor alle så skulle enten skrive eller male en hilsen :loveshower Det hænger i dag ved vores spisebord- og vi, eller gæster, opdager hele tiden nye ting derpå, som vi ikke har lagt mærke til før :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, den med de 12, der skal gøre noget for brudeparret var ikke en sang hos os (men det er da en rigtig god idé!). Det blev lavet som et lotteri, hvor min bror gav den gas med at stå og råbe numre op - rigtig sjovt! :lol Og så skulle hver gæst op og hente sin præmie, som så var et flot lamineret gavekort, hvor der stod, hvad de skulle gøre. Og vi fik så samtidig en seddel at skrive det ned på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også fået sådan et "gavekort" til et bryllup. Brudeparret skulle faktisk vælge folk - fx, skulle de vælge den gæst der var den største drengerøv - det blev min mand, han vandt så et gavekort hvor han skulle arrangere en herre aften for gommen i juni, de skulle også vælge den med den største bil - de skulle så køre brudeparret i Bilka og hjem igen med alle deres indkøb. Jeg var den der var den største julehygger - så jeg skulle lave en juledekoration til parret i december. Det var skide hyggeligt/sjovt for at sige det lige ud - og parret blev mega glade for det der blev gjort! for det var ikke alt der blev gjort.

Jeg syntes det er en rigtig god idé!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også fået sådan et "gavekort" til et bryllup. Brudeparret skulle faktisk vælge folk - fx, skulle de vælge den gæst der var den største drengerøv - det blev min mand, han vandt så et gavekort hvor han skulle arrangere en herre aften for gommen i juni, de skulle også vælge den med den største bil - de skulle så køre brudeparret i Bilka og hjem igen med alle deres indkøb. Jeg var den der var den største julehygger - så jeg skulle lave en juledekoration til parret i december. Det var skide hyggeligt/sjovt for at sige det lige ud - og parret blev mega glade for det der blev gjort! for det var ikke alt der blev gjort.

Jeg syntes det er en rigtig god idé!

Fed måde at dele kortene ud på! :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aihhhh, hvor er I gode :loveshower

Der er flere gode, som jeg godt kan forestille mig - maaske er hjerteklistermaerkesangen(hvem har den :help ) og laerredet dem, jeg bedst kan forestille mig. De er begge meget kreative og saadan et billede vil kunne sprede glaede. Maaske i kombi med hjertesangen eller noget andet...

Min soester og manden bor pt. i England, men flytter vist til DK inden aaret er omme. Det goer at det maaske kan vaere lidt svaert at skulle goere noget for dem... Men kan godt lide ideeen! Til vores bryllyp skulle de danske gaester komme op og traekke, hvad de skulle sende til os fra DK i loebet af aaret - bla honninghjerter til jul, tak faetter :sandie

Keep'em coming, girls :toot

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aihhhh, hvor er I gode :loveshower

Der er flere gode, som jeg godt kan forestille mig - maaske er hjerteklistermaerkesangen(hvem har den :help ) og laerredet dem, jeg bedst kan forestille mig. De er begge meget kreative og saadan et billede vil kunne sprede glaede. Maaske i kombi med hjertesangen eller noget andet...

Min soester og manden bor pt. i England, men flytter vist til DK inden aaret er omme. Det goer at det maaske kan vaere lidt svaert at skulle goere noget for dem... Men kan godt lide ideeen! Til vores bryllyp skulle de danske gaester komme op og traekke, hvad de skulle sende til os fra DK i loebet af aaret - bla honninghjerter til jul, tak faetter :sandie

Keep'em coming, girls :toot

Hvis du vælger lærredet - så køb et stort et! Vi fik et til vores bryllup på måske 40*60cm og det var alt for lille! Der blev heldigvis taget billeder undervejs, for det endte med stort set kun at være et brunt billede! Ej måske overdrevet, men kønt er det ikke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til min brors bryllup lavede vi et 'wedding tree' vi havde fået trykt et træ med grene på et stort lærred, på stammen stod deres navne og bryllupsdatoen. Så havde vi købt stempel puder i forskellige grønne farver, så alle gæster satte et blad på træet med deres finger aftryk og skrev deres navn neden under.

Det blev så fint, og folk kunne sagtens finde ud af at gøre det ordenligt. Vi havde nemlig prøvet det med maleriet til nogle Andre bryllupper, hvor det blev lidt overmalet og brunt. Stadig et sjovt minde, men måske knap så kønt...

Vores billed hænger nu i deres stue. De blev gift på en meget smuk forårsdag, og træet blev meget smukt og forårs agtigt med fine lyse grønne blade, præsic som når træet springer ud til forår :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Iøvrigt havde vi husket vådeservietter, så folk ikke havde grønne fingre resten af festen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener jeg har hjerteklisternærke-sangen liggende, jeg finder den lige :) Jeg kan også lige sætte vores billede ind :) Det bliver dog første i morgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh, det er ogsaa en dejlig ide med traeet - og de skal giftes til maj :loveshower

Maa vende det med min mor, men tror helt sikkert at jeg er til at kombinere med hjertesangen, saa alletiders, louise(haster ikke) :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik en avis, der omhandlede os til vores bryllup, den kan jo laves både på dansk og engelsk, men det er et stort arbejde.

I den var annonce med åbent hus hos os og der dukkede en del gæster op, endvidere et mad kursus for mænd, hvor min mand deltog, mændene lavede mad og kærester koner kom og spiste. Historier om os fra barndom til nu. også fiktive osv. det var morsomt og vi tager den satdig frem en gang i mellem og hygger os med den. Men det er et stort arbejde.

Hvis ikke du har fået hjertesangen med klistermærkerne har jeg den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik en avis, der omhandlede os til vores bryllup, den kan jo laves både på dansk og engelsk, men det er et stort arbejde.

I den var annonce med åbent hus hos os og der dukkede en del gæster op, endvidere et mad kursus for mænd, hvor min mand deltog, mændene lavede mad og kærester koner kom og spiste. Historier om os fra barndom til nu. også fiktive osv. det var morsomt og vi tager den satdig frem en gang i mellem og hygger os med den. Men det er et stort arbejde.

Hvis ikke du har fået hjertesangen med klistermærkerne har jeg den.

Det er en god ide med avisen, men ja, et stort arbejde og det har hverken min mor eller jeg energi til... Min mor vil gerne lave hjertekassen, som de aabner paa deres bryllupsdag og det synes jeg er fitn, men jeg VIL ogsaa have hjertesangen med klistermaerkerne - saa det er bare alletiders, hvis du har denloveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HUSK at få folk til at skrive deres navn på hilsenerne - det mangler nogle gange og det er lidt trist når man ikke rigtig ved hvem der skrev hvad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HUSK at få folk til at skrive deres navn på hilsenerne - det mangler nogle gange og det er lidt trist når man ikke rigtig ved hvem der skrev hvad.

Godt tip icone14.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en god ide med avisen, men ja, et stort arbejde og det har hverken min mor eller jeg energi til... Min mor vil gerne lave hjertekassen, som de aabner paa deres bryllupsdag og det synes jeg er fitn, men jeg VIL ogsaa have hjertesangen med klistermaerkerne - saa det er bare alletiders, hvis du har denloveshower.gif

Send mig en pm med din mail, så finder jeg den lige i bryllupskassen og scanner den til dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Send mig en pm med din mail, så finder jeg den lige i bryllupskassen og scanner den til dig.

Alletiders loveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan de danske gæster forstå engelsk ?

Der var et indslag til vores bryllup som var en quiz hvor min mand og jeg blev placeret på 2 stole med ryggen til hinanden og et skilt med A på den ene side og B på den anden.

så havde dem der arrangerede det ellers klædt sig ud som os og lavede en total sjov entre. De fortalte så lidt historie om os (ikke ondskabsfuld, men sjov) for så bagefter at stille os et sp og se hvor enige vi var. Kan se på videoen at de hele varede ca 15 min og var et rigtig godt afbræk

Linker til videoen så du kan se indslaget ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan de danske gæster forstå engelsk ?

Der var et indslag til vores bryllup som var en quiz hvor min mand og jeg blev placeret på 2 stole med ryggen til hinanden og et skilt med A på den ene side og B på den anden.

så havde dem der arrangerede det ellers klædt sig ud som os og lavede en total sjov entre. De fortalte så lidt historie om os (ikke ondskabsfuld, men sjov) for så bagefter at stille os et sp og se hvor enige vi var. Kan se på videoen at de hele varede ca 15 min og var et rigtig godt afbræk

Linker til videoen så du kan se indslaget ;-)

Ja, det kan de godt. God video, Gitte loveshower.gif

Vi havde noget lignende til vores bryllup, hvor vi bare havde en af hver vores sko, som vi skulle raekke op laugh.gif

Det er et godt indslag og Vi fik alligevel 7 ud af 10, hvor vi var enige!

Da min mor rigtig gerne vil lave kassen med hjerterne, som gaesterne skal skrive paa, saa vil den leg bare vaere for meget copy cat til min soesters, for de lavede ogsaa hjertekassen til os, ligesom gaettelegen var der. Vi er naaet til enighed om hjerteklistermaerkesangen og hjertekassen, som de maa aabne paa deres 1 aars bryllupsdag. Saa er der godt nok rigtig meget hjerte, men det er vist meget vores lille familie og et intimt bryllup med 34 mennesker 00000858.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER