TroldeMor

Spændende sauce?

15 indlæg i dette emne

Jeg synes altid jeg ender med den samme slags sauce.... Eller hvert fald de samme 3 slags....

Rødvinssauce/whiskeysauce til oksekød (steg og steaks)

Bearnaise til alt andet

Og det keder mig! :rolleyes

Jeg ville gerne være bedre til at lave sovs selv..... Og jeg kan da også svinge mig op til at lave persillesovs eller brun sovs, men jeg synes det er svært at få det til at smage af noget....

Nu i aften vil jeg fx gerne lave baconruller, altså krydret oksefars rullet ind i baconskiver (efter inspiration herinde fra BK.... Kan ikke lige huske hvem ;) ) og så med hjemmelavede kartoffelbåde i ovn.

Og normalt ville det betyde bearnaise.....

Men kunne man ikke lave over andet??

Hvad laver i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Når jeg laver baconruller laver jeg en rørt cremefraiche med hvidløg/persille/andre krydderurter :)

Ellers kunne en pandesauce måske være en mulighed?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke så hjemmelavet, men vi er glade for Knors pebersauce evt. med lidt stærk sennep blandet i. :) Deres cabaretsovs er også et hit her :)

Man kunne også lave en god champignon/flødesovs :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

barbecue sovs.

Den laves bare af rødløg, lidt hvidløg, brun ferin, paperika ketchup og lidt carry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

barbecue sovs.

Den laves bare af rødløg, lidt hvidløg, brun ferin, paperika ketchup og lidt carry

Årh, det lyder godt!!! :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, jeg kan ikke finde ud af at lave andet end brevsovs.. :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, jeg kan ikke finde ud af at lave andet end brevsovs.. :whistling

det er faktisk nemt nok. Du varmer lidt smør/margarine i en gryde. Tilsætter 1-2 skefulde mel og røre det godt rundt. så tilsætter du vandet fra kartoflerne/pastaen/risene ca. et halv glas. Og så lader du det blive rørt sammen, så tilfører du bare de ting, som du vil have i for, at give smag og mælk. Hvis du oplever lidt klumper, så brug en stavblender. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg plejer gerne at komme lidt ekstra væske i i starten og så komme grøntsager i også, så blender jeg det til sidst, det giver nemlig også en tykkende effekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi laver:

Peber, whisky, bearnaise, rødvin, hvidvin, paprika, karry, bacon og estragon- sauce jævnligt :)

Til det I skal have idag, får vi ofte estragonsauce eller champignonsauce til :)

Vi laver alle saucer fra bunden, har aldrig lavet en varm op sauce :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er faktisk nemt nok. Du varmer lidt smør/margarine i en gryde. Tilsætter 1-2 skefulde mel og røre det godt rundt. så tilsætter du vandet fra kartoflerne/pastaen/risene ca. et halv glas. Og så lader du det blive rørt sammen, så tilfører du bare de ting, som du vil have i for, at give smag og mælk. Hvis du oplever lidt klumper, så brug en stavblender. :)

Vi får rigtig sjældent sovs.. Max en gang i ugen.. Og jeg laver altid almindelig brevsovs, men uden smør... :rolleyes

Men det lyder nemmere end jeg troede!!!

I øvrigt, laver jeg da også sovs, når jeg laver boller i karry...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi laver:

Peber, whisky, bearnaise, rødvin, hvidvin, paprika, karry, bacon og estragon- sauce jævnligt :)

Til det I skal have idag, får vi ofte estragonsauce eller champignonsauce til :)

Vi laver alle saucer fra bunden, har aldrig lavet en varm op sauce :D

Hvordan laver du hvidvins sauce?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil du have noget andet end bearnaise :o ;)

Vi laver nogle gange en tomat-sennepssauce herhjemme - ret lækker, fedtfattig og går til lidt af hvert (fisk, koteletter, kylling mv). Kan ikke lige opskriften i hovedet, men den indeholder hvidløg, sennep (vi bruger ofte en provencale sennep), hakkede/flåede tomater, timian, salt og peber.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu får jeg ikke så tit sauce, da det så ville kunne ses mere på min krop ;)

Jeg laver alting fra bunden, og der indgår altid smør og fløde. Ikke om jeg vil lave sovs på margarine og minimælk - glem det! <_<

Men her er rødvinssauce, bearnaisesauce, hollandaisesauce, opbagt sovs til kylling (mmmmmh), pebersauce, whiskysauce, karrysauce og til sidst den allerbedste, bacon-champignon-fløde sauce. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi får rigtig sjældent sovs.. Max en gang i ugen.. Og jeg laver altid almindelig brevsovs, men uden smør... :rolleyes

Men det lyder nemmere end jeg troede!!!

I øvrigt, laver jeg da også sovs, når jeg laver boller i karry...

Det vil jeg betegne som ofte! :P Vi får det ikke en gang om måneden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

du kunne lave en bacon-fløde sovs :)

Jeg plejer at lave den i forbindelse med fyldt mørbrad hvor der er bacon tern indeni. Af fonden fra mørbraden hælder jeg så fløde og jævner i! Den smager abnormt fantastisk og man kan sjældent få nok af den :)

Jeg tror godt man kan overføre sovsen til baconsvinets (edit bacon rullerne :D auto correct!! ;))hvis man steger dem i en gryde med en my vand og måske lidt boulion :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER