Tina80

Hvad hjælper mod voldsom diarre

8 indlæg i dette emne

Tror det er alt det frugt og juice jeg drikker. Men øv en myller mave jeg har haft hele dagen.

Hvad kan jeg gøre for at hjælpe den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm, mit bedste bud ville være bananer. Synes jeg har hørt at pærer sætter afføring igang og bananer bremser? Ellers ved jeg ikke lige. Noget fiberrigt som maven kan arbejde ordentligt med og som ikke fiser lige igennem, måske rugbrød?

Og husk at drikke masser af vand, så du ikke dehydrerer! :)

God bedring :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg et faktisk blevet rigtig god til at drikke vand her på det sidste, men har også bare en hang til ufiltreret æblejuice.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, det havde jeg også i starten ;) Jeg fik dog ikke diarre af det. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er rigtigt at bananer "samler" maven, men det er også vigtigt, at du får en masse vitaminer, når du har diarré eller kaster op, så det med æblejuicen er altså en god idé.

Ellers ville jeg forsøge med hvidt brød der kan suge noget væske, og endnu bedre nogle gode madvarer med højt fiberindhold - eksempelvis All bran (morgenmad).

God bedring!

(Et alternativ kunne være en Imodium der sælges i håndkøb)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Da jeg havde voldsom diarre i sommers og lå i flere uger var rådet fra lægen: Ristet brød, INGEN COLA eller koffein, revet æble, banan, fibrer, yoghurt, vand. "HUSK" er også godt hvis du lige har det i skabet, eller kan få fat i det imorgen tidlig, men det kræver ret så meget væske, det smager af pommern til i vand, men kan tages i en smule juice eller på på yoghurten (det anbefaler jeg).

god bedring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endelig ikke noget groft brød, det sætter gang i maven. Så farvel til fibre og goddag til usundt hvidt brød ;) har engang været sendt på hvidt brøds kur af lægen pga samme problem. Hvidt brød er normalt ikke sundt fordi det ikke giver næring og man kan få lidt forstoppelse, men det er kun godt her ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER