Barbamama

Mamas erfaringer med stofbleer :)

114 indlæg i dette emne

Imse vimse... det er så dem der er "delt op" så der er inderble og blebukser... jeg fik vist en ret god deal for hun ville bare af med dem... men nu må vi se når jeg skal hente dem, hun havde nemlig også noget mere i de små str jeg kunne få med lod det til :-)

Men jeg skal da nok vise frem, når de er hentet :balloon

Det lyder da fedt! Glæder mig til at du flasher! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmmm, jeg synes jeg er stødt på en mur i forhold til stofbleer. :unsure Eller mur er nok så meget sagt, men en nærrighedsudfordring ;) Måske nogen kan hjælpe? :gp

Jeg sad lige og kiggede priser på det der papir til at lægge i... Og det BILLIGSTE jeg kan finde (og samtidig tør købe) koster 2.99£ + porto. Hvis jeg nu ikke tænker på portoen (fordi jeg kunne købe det ekstra med, når jeg køber andre ting på siden - selvom det ikke er en helt realistisk udregning alligevel) så er det ca. 27 kr for 100 ark.

Lad os antage at bebsen skal skiftes 8 gange i døgnet i 2,5 år:

8 X 365 X 2,5 = 7300 bleskift --> 7300 ark papir --> 73 ruller

73 ruller X 27 kr = 1971 kr! :o

Det synes jeg faktisk er dyrt. Og en udgift som jeg ikke liiiiiige havde regnet med blev SÅ høj <_< Det er selvfølgelig over hele perioden, og jeg tror STADIG at det er billigere end engangsbleer. Men alligevel. Det må da kunne gøres billigere?! Synes det lyder dyrt. Eller hvad? :unsure

Hvad gør I andre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm, jeg synes jeg er stødt på en mur i forhold til stofbleer. :unsure Eller mur er nok så meget sagt, men en nærrighedsudfordring ;) Måske nogen kan hjælpe? :gp

Jeg sad lige og kiggede priser på det der papir til at lægge i... Og det BILLIGSTE jeg kan finde (og samtidig tør købe) koster 2.99£ + porto. Hvis jeg nu ikke tænker på portoen (fordi jeg kunne købe det ekstra med, når jeg køber andre ting på siden - selvom det ikke er en helt realistisk udregning alligevel) så er det ca. 27 kr for 100 ark.

Lad os antage at bebsen skal skiftes 8 gange i døgnet i 2,5 år:

8 X 365 X 2,5 = 7300 bleskift --> 7300 ark papir --> 73 ruller

73 ruller X 27 kr = 1971 kr! :o

Det synes jeg faktisk er dyrt. Og en udgift som jeg ikke liiiiiige havde regnet med blev SÅ høj <_< Det er selvfølgelig over hele perioden, og jeg tror STADIG at det er billigere end engangsbleer. Men alligevel. Det må da kunne gøres billigere?! Synes det lyder dyrt. Eller hvad? :unsure

Hvad gør I andre?

Prøv at lave samme regnestykke med engangsbleer og hold dem op mod hinanden. Så kan det være det ikke er så slemt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke, at det kan maerkes paa oekonomien og slet ikke paa samme maade som engangsbleer. Det er jo kun 65 kroner om maaneden...

PS. vil lige naevne, at BumGeniuos skulle vaere laaaaaaaaaaaaaang tid om at toerre, modsat lommebleerne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at lave samme regnestykke med engangsbleer og hold dem op mod hinanden. Så kan det være det ikke er så slemt ;)

Ja, jeg ved godt at det stadig er billigere med stofbleer, synes bare lige det lød så vildt. Men ja det er jo selvfølgelig spredt ud over bleperioden. :)

Jeg tror ikke, at det kan maerkes paa oekonomien og slet ikke paa samme maade som engangsbleer. Det er jo kun 65 kroner om maaneden...

PS. vil lige naevne, at BumGeniuos skulle vaere laaaaaaaaaaaaaang tid om at toerre, modsat lommebleerne

Men hvem laver gode lommebleer? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tror altså det kommer an på hvilket mærke af engangsbleer man bruger.

Vi brugte dem fra aldi til liva, som var blefri da hun var ca 3 år. en pakke slog til knap en mdr og kostede 90 kr i gennemsnit.

Så det var omkring 4000 kr for bleer i hendes ble tid.

Det er i mine øjne væsentlig billigere end når man skal vaske og tørre.

Vi havde intet problem i at blive blefri. Hun var meget opmærksom på at der skete noget dernede og har ikke haft uheld siden hun stoppede.

Det var bare lige i mente til udgifterne ift stofbleer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tror altså det kommer an på hvilket mærke af engangsbleer man bruger.

Vi brugte dem fra aldi til liva, som var blefri da hun var ca 3 år. en pakke slog til knap en mdr og kostede 90 kr i gennemsnit.

Så det var omkring 4000 kr for bleer i hendes ble tid.

Det er i mine øjne væsentlig billigere end når man skal vaske og tørre.

Vi havde intet problem i at blive blefri. Hun var meget opmærksom på at der skete noget dernede og har ikke haft uheld siden hun stoppede.

Det var bare lige i mente til udgifterne ift stofbleer

Det er da i hvert fald rart at hvide, hvis vi ender med at opgive stofbleerne. :)

Der er jo så også nogle tanker med i forhold til at Aldi-bleer måske ikke passer lige præcis ens egen babys rumpe (har hørt at man som nybagt mor kan gå igennem mange forskellige blemærker før man finder en der sidder rigtigt?) + stofbleerne kan genbruges til næste barn også, hvorved det bliver endnu billigere. :)

Men dejligt at engangsbleer ikke nødvendigvis er så dyre som jeg troede :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvem laver gode lommebleer? :help

Skal nok lige komme med min research heraf en af dagene... er nemlig selv samme sted bare mere ovre i en blanding af AIO og lomme... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

DENNE side har også stofbleer, samt materialer til at lave dem selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

DENNE side har også stofbleer, samt materialer til at lave dem selv :)

Det er i hvert fald nogle laekre produkter! Jeg saelger Mies fantastiske Sunjogging trusselindlaeg og bambusrondeller i min kommende netbutik(italiensk)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er i hvert fald nogle laekre produkter! Jeg saelger Mies fantastiske Sunjogging trusselindlaeg og bambusrondeller i min kommende netbutik(italiensk)

Og hun holder til i Aalborg, så det er nemt for Barbamama hvis det er ;)

Jeg har lige bestilt trykknapper derfra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

DENNE side har også stofbleer, samt materialer til at lave dem selv :)

Jeg er bare slet slet sleeeeeeeeeet ikke typen, der magter at lave bleer selv :whistling

Men der er godt nok mange flotte derinde :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er bare slet slet sleeeeeeeeeet ikke typen, der magter at lave bleer selv :whistling

Men der er godt nok mange flotte derinde :loveshower

Det er jeg bare heller ikke - ligesom All in One lyder mest tiltalende for mig... :whistling

Men vil helt sikkert have nogle af bleerne til vores Bettenok, naar tid er. Haaber snart, der kommer nye :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

http://rebeccapersson.com/bleguide/ er en blog/hjemmeside, som også omhandler emnet, som måske kunne have interesse

Ja, hun har lavet en bleguide, man kan koebe for omkring 100 kr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, hun har lavet en bleguide, man kan koebe for omkring 100 kr.

Har set det, men må indrømme at jeg er for nærrig til at betale :whistling Men måske andre har glæde af det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har set det, men må indrømme at jeg er for nærrig til at betale :whistling Men måske andre har glæde af det :)

Same - det er jo naermest en ble! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Same - det er jo naermest en ble! :rolleyes

Lige min tanke :P Iøvrigt er jeg ikke så meget for "køb viden på nettet"-konceptet... Jeg er alligevel ikke altid enig i den viden man får, og jeg synes da egentlig at jeg efterhånden selv er god til at finde viden på nettet (blandt andet via babyklar! :lovebk )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige min tanke :P Iøvrigt er jeg ikke så meget for "køb viden på nettet"-konceptet... Jeg er alligevel ikke altid enig i den viden man får, og jeg synes da egentlig at jeg efterhånden selv er god til at finde viden på nettet (blandt andet via babyklar! :lovebk )

Aah, jeg synes ogsaa efterhaanden, at der et overload af "koeb min e-guide/bog/whatever", som jeg bare ved er en eller andens "gode fidus", som de er kommet paa at lave for at faa passiv indkomst. Det er jo smart for dem at have, men ja, hvad blev der af at forske selv udfra ens eget behov? Bare en tanke... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah, jeg synes ogsaa efterhaanden, at der et overload af "koeb min e-guide/bog/whatever", som jeg bare ved er en eller andens "gode fidus", som de er kommet paa at lave for at faa passiv indkomst. Det er jo smart for dem at have, men ja, hvad blev der af at forske selv udfra ens eget behov? Bare en tanke... :unsure

Lige præcis :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev lige spurgt i min graviditetstråd, hvor meget vores "startpakke" med stofbleer har kostet, og jeg tænkte at det nok også var relevant herinde, så jeg har lige semi-copy-pastet :)

Vores startpakke blev lige pludselig en smule dyrere end planlagt, fordi cheeksandcherries.co.uk ikke må sende Bumgenius udenfor UK :rolleyes = så købte vi vores bumgenius fra bletrolden.dk istedet, og så købte jeg jo for lidt ekstra for at slippe for at betale portoen (det er jo MEGET billigere at købe for 300 kr ekstra og så slippe for 39 kr i porto :whistling :badgirl ) Tilgengæld betød det så en ekstra ble, en ekstra pakke indlæg og en badeble med i startpakken :)

Så regningen på vores startpakke lyder ca. på:

Brugte bleer (15 stk): 1040 kr

Nye bleer (12 stk - en del købt på tilbud): 1625 kr

Spand, 2 stofposer, 1 on-the-go stofpose, 3 pakker indlægspapir (rækker til de første 300 bleskift) : 350 kr

Badeble (kan jo udelukkes, hvis man ikke vil have lillen med ud at bade ;)): 100 kr

I alt: 3115 kr.

Hertil kommer så, at der skal købes mere indlægspapir, måske nogle boosters (indlæg i f.eks. fleece, hvis baby tisser igennem), og evt. flere bleer, hvis nogle af dem vi har købt viser sig at være træls :)

Det kan jo gøres både dyrere og billigere...

Man kunne købe alle bleer brugt, man kunne bruge et gammelt dynebetræk istedet for en stofpose til blespanden (det ville jeg personligt ikke, da et dynebetræk jo ikke er vandtæt, men har hørt at nogen gør det), man kunne købe sin spand i IKEA (jeg forelskede mig bare i den spand, som hjemmesiden med bleer havde :blush), man kunne udelade badebleen og man kan også finde billigere nye bleer, end dem vi har købt. Man kunne sikkert også have lidt færre bleer, jeg synes, jeg har hørt mange sige at man skal have ca. 20. Det synes jeg bare personligt lød af ret lidt :unsure

Man kunne omvendt også insistere på, at alle bleer skulle være nye og købe dyrere mærker end vi har købt og flere bleer end vi har købt.

Håber at det kan hjælpe nogen, der overvejer at springe ud i stofble-verdenen :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal nok sakse fra budgettraaden, naar vi er igennem - saa har vi et lavbudget, et mellembudget - hvem melder sig som luksusblemama?laugh.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal nok sakse fra budgettraaden, naar vi er igennem - saa har vi et lavbudget, et mellembudget - hvem melder sig som luksusblemama?laugh.gif

Haha superfedt med tre slags budgetter! :super

Jeg melder mig iøvrigt gerne som luksusblemama, hvis nogen gider sponsorere det :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha superfedt med tre slags budgetter! :super

Jeg melder mig iøvrigt gerne som luksusblemama, hvis nogen gider sponsorere det :lolhit

ditto.gifditto.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg ikke fået flashet min stak bleer endnu :whistling

Men jeg er vist også mest budget-mama, eftersom jeg indtil videre har købt brugte bleer og så nyt tilbehør...

For 500kr fik jeg:

9 flonel inderbleer - newborn (IV)

2 frotte inderbleer newborn (IV)

2 stk bomuldsindlæg

2 stk bambus inderbleer (thotbots mener jeg)

4 stk blebukser premature (IV)

3 stk blebukser small (IV)

3 stk blebukser medium (IV)

1 stk small blebuks fra ?

og 4 stk small AIO (IV)

Jeg fik at vide at de opdelte bleer sugede bedre end AIO, det var i hvert fald sælgers erfaring med hendes tvillinger - men det er sikkert en smagssag!

Heldigvis sagde hun at jeg da lige så godt kunne overtage hendes bleer løbende, hvis det fungerede for os, så nu må vi se... det var jo en nice deal med de første bleer :balloons

Efter en kogevask ser alle ud som nye; men de var så næsten heller ikke brugt, da de havde haft jævnt travlt med de to lømler i starten, så det var egentlig først efter de fik noget str at de var begyndt.

Jeg har selv købt fra nyt af hos naturebaby:

Frotteindlæg, div. rispapir og rullen "til det tynde" (lyder lækkert ikke?). Derudover har jeg købt en enkelt blepose til pusletasken, da jeg fik anbefalet en stor overdækket spand med vand i, til opbevaring af de snavsede bleer indtil vask.

Jeg er vist også lidt for nærig til at give nypriser for bleposerne, da jeg tror man helst skal have et par stykker til pusletasken... (DBA - here i come)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER