Tinaru

hysterisk baby

2 indlæg i dette emne

Hej - Jeg har en lille pige på 2 mdr.

Vores problem er at vores pige ALDRIG falder i søvn af sig selv, hverken blunner eller kan ligge og slappe meget af så hun falder hen.

Hun er en meget aktiv pige som er god til at pludre og grine. Vi kan nogenlunde se når hun er træt for hun blir utilfreds og pyldret. Hver gang både dag og aften skal vi "tvinge" hende i søvn. Hun bliver hysterisk når vi vil putte hende, både selvom vi sidder med hende i armene og vugger eller ikke vugger, eller ligger hende i liften. Når hun så endelig falder hen "efter lang tid", hvor hun sover, vågner hun bare op pludselig og græder hysterisk, bliver helt stiv og arme og ben køre bare rundt og slår ud til alle sider. Vi svøber hende ind for at berolige hende, men hun er stadig bare hysterisk og vrider sig helt vildt. Det tager flere timer om aftenen at få hende til at sove uden hun vågner og er hysterisk igen. Men selv om dagen er det tit en kamp at få hende til at sove, også selvom hun er træt. Vi prøver at ligge hende inden hun blir overtræt, men føler bare ikke hun har roen i kroppen. Sådan har det været siden hun kom til verdenen. Det har så også været en hård fødsel, så ved ikke om det måske er det der kan spille ind?. Vi har både været til zoneterapi og kiropraktor - hun får skåne MME/Nan,HA og Mylicon mod luft i maven. Nu er man kommet derud hvor man tænker kan det virkelig være normalt og hvad er grunden til at hun er SÅ umulig med hensyn til søvnen. Vi ved godt at der er nogen børn som er urolige om aftenen, men ligefrem at et spædbarn kæmper så meget imod søvnen, også selvom hun er træt, hvergang hun skal sove, forstår jeg bare ikke. Det er hårdt og vi er frustrerede. Vi har prøvet alt, og det er bare hårdt at det skal være en kamp at få hende til at sove hvergang hun skal det. Vi er i rolige omgivelser når hun skal sove, uden larm og støj. Vi plejer at bade hende om aftenen også for at hun skal slappe mere af, men det slår hende ikke ud, heller mad eller noget beroligende the. Det er faktisk kun om natten hun er nem, der vågner hun får flaske og sover igen uden brok, og hun er lige til at ligge i liften med det samme, hvor hun så sover til næste gang hun vågner for at spise. Håber der er nogen som kan hjælpe og måske selv har været ude for det samme. Hilsen Tina

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Må sige at din beskrivelse lyder totalt som os for 4 år siden. Min søn var på samme måde. Vi havde den sødeste, gladeste dreng der blev til et monster når han skulle sove. Vi prøvede også ALT men intet virkede. Jeg husker også at jeg tænkte det ikke var normalt. Han måtte da have ondt! Jeg har desværre ikke nogle virkelig gode råd men måske nogle trøstende ord.

Jeg fandt ud af det var vigtigt for os at have en plan. Så der var noget vi var enige om vi skulle gøre om aftenen. Bare at kunne gøre noget i håbet om det blev bedre hjalp os i gennem i de to år det stod på.

Derudover kan jeg fortælle at det BLIVER bedre!! En dag vil i opleve at jeres søde barn sover bedre og falder nemmere i søvn! Vores er 4 og sover fra kl 18.45 til 08.00 hver dag i sin egen seng!

Nogle hurtige råd i sikkert allerede er klar over:

Få tjekket ørerne (min søn fik dræn da han var 1½ år og det hjalp faktisk lidt!)

Kender i bogen "Godnat og sov godt". Den er hård og meget omdiskuteret. Men metoden kan virke nå intet andet virker.

Stå sammen og prøv at at forstå hinandens frustratoner. Til sidst lavede vi en "vagtordning". Vi var sammen om ham om aftenen, min mand tog ham om natten og jeg stod så tidligt op med ham. På den måde fik vi sovet lidt!

Og vigtigts af alt så husk: Det bliver bedre med tiden!!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER